Hyundai: Με Suninen και Zaldivar στο WRC 2
Η Hyundai Motorsport ανακοίνωσε πως οι Teemu Suninen και Fabrizio Zaldivar θα οδηγήσουν ισάριθμα δύο i20 N Rally2 σε 7 αγώνες του WRC 2, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Λίγες ημέρες μετά από την ανακοίνωση των 4 οδηγών που εντάσσονται στην ομάδα Junior, η Hyundai ανακοίνωσε πως οι Teemu Suninen και Fabrizio Zaldivar θα την εκπροσωπήσουν στο φετινό WRC 2, οδηγώντας ισάριθμαHyundai i20 N Rally2 σε 7 αγώνες.
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, την ευθύνη λειτουργίας της δεύτερης ομάδας της Hyundai, αναλαμβάνει η εσθονική RedGrey Team, με επικεφαλής τον Markko Martin.
Το πρόγραμμα των δύο οδηγών της Hyundai Motorsport N στο WRC 2 περιλαμβάνει κυρίως χωμάτινους αγώνες (Πορτογαλία, Σαρδηνία, Σαφάρι, Εσθονία, Φινλανδία, ΕΚΟ Ακρόπολις) και μόνο ο επίλογος θα γραφτεί σε ασφάλτινο οδόστρωμα (Ισπανία).
Οι επιδιώξεις της Hyundai από το WRC 2
Έχοντας παρατάξει μια δυάδα που συνδυάζει εμπειρία και ταλέντο, η Hyundai Motorsport N δεν κρύβει πως στόχος της είναι η κατάκτηση του τίτλου.
Παρά το νεαρό της ηλικίας του, ο 28χρονος Suninen διαθέτει μεγάλη εμπειρία στο WRC, καθώς από το 2014 έχει συμμετάσχει σε 70 αγώνες του θεσμού.
Σε αυτή την πορεία, ο Φινλανδός ανέβηκε 3 φορές στο βάθρο και έχει σημειώσει 14 ταχύτερους χρόνους, ενώ από το 2017 έως και τον Αύγουστο του 2020, ήταν μεταξύ των εργοστασιακών οδηγών της M-Sport Ford.
Πέραν αυτού, είναι ιδιαίτερα έμπειρος και στο WRC 2, στο πλαίσιο του οποίου έχει πετύχει 6 νίκες και 15 τερματισμούς στο βάθρο.
Πριν από το περσινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, η συνεργασία του με τη βρετανική ομάδα σταμάτησε, όμως σύντομα βρήκε νέα στέγη στη Hyundai για το WRC 2.
Μαζί με τον συνοδηγό του Mikko Markkula, αγωνίστηκαν στο Ράλλυ Ισπανίας όπου τερμάτισαν στη δεύτερη θέση του WRC 2, ενώ στο Ράλλυ Monza κλήθηκαν να αντικαταστήσουν τους Ott Tanak-Martin Jarveoja, ολοκληρώνοντας την μοναδική τους συμμετοχή με Hyundai i20 Coupe WRC στην 6η θέση.
Σύμφωνα με τον ίδιο τον Suninen, ένα σημαντικό πλεονέκτημα που του προσφέρει η συνεργασία με την Hyundai, έστω και σε επίπεδο WRC 2, είναι οι πολλές δοκιμές με το i20 N Rally2, που τον βοηθούν όπως ο ίδιος έχει δηλώσει, να στήσει το αυτοκίνητο και να βελτιωθεί οδηγικά.
Από την άλλη, ο 21χρονος Fabrizio Zaldivar αποτελεί μια από τις νέες, δυναμικές παρουσίες από την Λατινική Αμερική και συμμετείχε με Hyundai i20 R5 σε ράλλυ της Παραγουάης.
Ταυτόχρονα, το 2021 ο Παραγουανός είχε την πρώτη του εκτεταμένη σεζόν στη σκηνή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, συμμετέχοντας στο WRC 3 με συνοδηγό τον πολύπειρο Ισπανό Carlos Del Barrio.
Το 2022 θα αποτελέσει μια σημαντική σεζόν για τον ίδιο, αφού αποτελώντας μέλος της ομάδας Junior της Hyundai, θα αγωνιστεί πέραν του WRC 2 και σε αγώνες των Πρωταθλημάτων Λατινικής Αμερικής (CODASUR) και Παραγουάης.
“Είμαι πολύ ενθουσιασμένος που θα συνεργαστώ ξανά με τη Hyundai Motorsport και θα αγωνιστώ σε μια πλήρη σεζόν WRC2 με το Hyundai i20 N Rally2”, δήλωσε ο Teemu Suninen. “Ο Mikko και εγώ πήραμε μια μικρή γεύση για όσα μας περιμένουν με την εμφάνισή μας στο Ράλλυ Ισπανίας πέρυσι, όπου τερματίσαμε δεύτεροι.
“Για μένα, η ευκαιρία να πραγματοποιώ συχνά δοκιμές και να παίξω ρόλο στην εξέλιξη του αυτοκινήτου ήταν ο λόγος που αυτή ήταν μια ελκυστική προσφορά για φέτος.
“Έχω τη δυνατότητα όχι μόνο να δημιουργήσω ένα ανταγωνιστικό πακέτο ράλλυ, αλλά και να εξελιχθώ ως οδηγός με την υποστήριξη των ομάδων στην Εσθονία και το Alzenau”.
Ο Fabrizio Zaldivar, που κάνει ντεμπούτο ως εργοστασιακός οδηγός στο WRC 2, αφού πέρυσι συμμετείχε στο WRC 3, πρόσθεσε: “Αυτή είναι η πιο σημαντική στιγμή στην καριέρα μου μέχρι στιγμής. Η ένταξη σε έναν κατασκευαστή και η πρόσβαση σε πλούσια υποστήριξη και εμπειρία είναι το όνειρο κάθε οδηγού.
“Στόχος μου είναι να αποδίδω με συνέπεια σε κάθε ράλλυ – θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να εγκλιματιστώ με το αυτοκίνητο, αλλά θέλω να δημιουργήσω μια δυναμική που θα μου επιτρέψει να βελτιώνομαι καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν.
“Έχω αγωνιστεί με το Hyundai i20 R5 τις δύο τελευταίες σεζόν στην Παραγουάη, κατακτώντας έναν τίτλο πέρυσι, οπότε ελπίζω να έχω παρόμοια επιτυχία με το Hyundai i20 N Rally2”.
Αμφότεροι οι οδηγοί της Hyundai στο WRC 2 θα πραγματοποιούν δοκιμές πριν από τον εκάστοτε αγώνα (pre-event tests) προκειμένου να εξοικειωθούν ταχύτερα με το νέο αυτοκίνητο της κορεατικής μάρκας, που φέτος θα πραγματοποιήσει την πρώτη πλήρη σεζόν του στις ειδικές διαδρομές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
“Η συμμετοχή μας στο WRC2 εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο των μηχανοκίνητων δραστηριοτήτων μας και ανυπομονούμε για μια ακόμη συναρπαστική σεζόν”, σχολίασε ο εκτελών χρέη Διευθυντή της Hyundai Motorsport, Julien Moncet.
“Η ανταγωνιστική κατηγορία μας δίνει μια εξαιρετική πλατφόρμα για να αναπτύξουμε τα ανερχόμενα αστέρια των ράλλυ και να δοκιμάσουμε τα πελατειακά μας αυτοκίνητα στην κορυφή του αθλήματος.
“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε για μια πλήρη σεζόν με την ομάδα μας τον Teemu Suninen, ο οποίος μας εντυπωσίασε στο ντεμπούτο του με το Hyundai i20 N Rally2 στην Ισπανία πέρυσι.
“Ο Fabrizio Zaldivar είναι επίσης μια εξαιρετική προσθήκη στη σύνθεσή μας, ένας σταθερός οδηγός στο WRC 3 και ένα ανερχόμενο αστέρι στο ράλλυ.
“Το τμήμα Customer Racing δούλεψε ακούραστα κατά τη διάρκεια του χειμώνα στην περαιτέρω εξέλιξη του Hyundai i20 N Rally2, ενόψει της πρώτης του πλήρους αγωνιστικής σεζόν, και με το ταλέντο του Teemu και του Fabrizio πίσω από το τιμόνι πιστεύουμε ότι μπορούμε να φέρουμε τον τίτλο WRC2 φέτος”.
Το πρόγραμμα της Hyundai Motorsport N στο WRC 2
- Ράλλυ Πορτογαλίας (19-22 Μαΐου)
- Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας (2-5 Ιουνίου)
- Ράλλυ Σαφάρι (23-26 Ιουνίου)
- Ράλλυ Εσθονίας (14-17 Ιουλίου)
- Ράλλυ Φινλανδίας (4-7 Αυγούστου)
- ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (8-11 Σεπτεμβρίου)
- Ράλλυ Ισπανίας (20-23 Οκτωβρίου)
Hyundai i20 N Rally2 – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Υπερτροφοδοτούμενος 1,6 λίτρων (περιοριστής 32 χιλιοστών)
Μέγιστη ισχύς: 290 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 420 Nm/4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Σειριακό 5 σχέσεων
Διαφορικό: Μηχανικό εμπρός και πίσω
Συμπλέκτης: Κεραμικός-μεταλλικός διπλός δίσκος
Αμάξωμα-αναρτήσεις
Αναρτήσεις Εμπρός και πίσω: Γόνατα MacPherson με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ 3 δρόμων
Σύστημα διεύθυνσης: Υδραυλικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα
Πέδηση: Αεριζόμενοι δίσκοι (διαμέτρου 300 χλστ. στο χώμα, 355 χλστ. στην άσφαλτο) με 4πίστονες δαγκάνες
Χειρόφρενο: Υδραυλικό
Τροχοί: 7×15 (χώμα), 8×18 (άσφαλτος)
Διαστάσεις:
Μήκος: 4.040 χλστ.
Πλάτος: 1.820 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.560 χλστ.
Μετατρόχιο 1.810 χλστ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 80 λίτρα
Ελάχιστο βάρος: 1.230 κιλά (1.390 με το πλήρωμα)
Photos: Hyundai Motorsport