Συνεχίζεται η εξέλιξη της BMW iX5 Hydrogen
Ο συνδυασμός κυψέλης καυσίμου υδρογόνου και μπαταρίας υψηλής ισχύος στην BMW iX5 Hydrogen έρχεται να προσθέσει έναν ακόμα πυλώνα στη γκάμα συστημάτων κίνησης του BMW Group για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.
Η BMW iX5 Hydrogen υποβάλλεται αυτή τη στιγμή σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών σε εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες τόσο σε δημόσιους δρόμους, όσο και στο κέντρο δοκιμών του BMW Group στο Arjeplog, στη Β. Σουηδία. Η ολοκληρωμένη λειτουργική δοκιμή και επικύρωση του συστήματος κυψελών καυσίμου, των δεξαμενών υδρογόνου, της μπαταρίας υψηλής τάσης και της κεντρικής μονάδας ελέγχου του οχήματος επιβεβαιώνουν ότι αυτή η πρόταση κινητικότητας μηδενικών εκπομπών CO2 μπορεί να προσφέρει αξιόπιστα βιώσιμη οδηγική απόλαυση με υψηλά επίπεδα άνεσης και απεριόριστες επιδόσεις σε ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η BMW θα προχωρήσει σε μία παραγωγή μικρής κλίμακας του μοντέλου αργότερα μέσα στη χρονιά και έχει δεσμευτεί να βοηθήσει στην επέκταση του δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. «Οι χειμερινές δοκιμές υπό ακραίες συνθήκες δείχνουν ξεκάθαρα ότι η BMW iX5 Hydrogen μπορεί να προσφέρει πλήρη απόδοση σε θερμοκρασίες από -20°C και κατά συνέπεια αντιπροσωπεύει μία βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία», δήλωσε ο Frank Weber , Μέλος Δ.Σ. της BMW AG , τομέας Εξέλιξης. «Πιστεύουμε ότι για να καταφέρουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου ως μία ελκυστική λύση βιώσιμης κινητικότητας, απαιτείται μία αρκούντως εκτενής υποδομή υδρογόνου».
Το σύστημα κίνησης της BMW iX5 Hydrogen…
… συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Το υδρογόνο που χρησιμοποιεί ως πηγή ενέργειας αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με πίεση 700 bar που κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, για την παραγωγή ισχύος που φτάνει τα 125 kW, ή διαφορετικά, τους 170 ίππους.
Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσθέσει στο μίγμα την ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ισχύος. Αυτή η μπαταρία φορτίζεται είτε μέσω της ανάκτησης ενέργειας ή από την κυψέλη καυσίμου, με αποτέλεσμα να διατίθεται συνολική ισχύς 275 kW (374 ίπποι) όταν ο οδηγός αποφασίσει να δοκιμάσει τα ανώτατα όρια των δυναμικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Μοναδική εκπομπή της κυψέλης καυσίμου, ως γνωστόν, είναι οι υδρατμοί, με την απορριπτόμενη θερμότητα να αξιοποιείται ιδιαίτερα αποδοτικά για τη θέρμανση του εσωτερικού του αυτοκινήτου.
Ο συνδυασμός κυψέλης καυσίμου και μπαταρίας υψηλής ισχύος έρχεται να προσθέσει έναν ακόμα πυλώνα στη γκάμα συστημάτων κίνησης του BMW Group για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Η BMW i – ως μία μάρκα που εστιάζει αποκλειστικά στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων – θα μπορούσε στο μέλλον να προσφέρει οχήματα με σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου παράλληλα με τα ηλεκτρικά της οχήματα με μπαταρία. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να ικανοποιεί τις απαιτήσεις κινητικότητας πελατών οι οποίοι δεν έχουν δική τους πρόσβαση σε υποδομή ηλεκτρικής φόρτισης, διανύουν συχνά μεγάλες αποστάσεις ή επιθυμούν έναν υψηλό βαθμό ευελιξίας.