Αυτό είναι το νέο Mazda CX-60
Το νέο Mazda CX-60 είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας επί ευρωπαϊκού εδάφους, το δυνατότερο μοντέλο παραγωγής της μάρκας και συνάμα ένα σαφές δείγμα γραφής της σχεδιαστικής - και όχι μόνο - φιλοσοφίας της.
Με το νέο Mazda CX-60, η ιαπωνική εταιρεία στέλνει ένα σαφές μήνυμα, δηλώνοντας ταυτόχρονα δυναμικό «παρών» σε μία κατηγορία οχημάτων με έντονο ανταγωνισμό και premium προτάσεις, στην οποία πρωτοστατούν σήμερα μοντέλα όπως το Volvo XC60 Recharge και BMW X3 xDrive40e.
Παράλληλα, πρόκειται για ένα τεχνολογικά προηγμένο SUV, το οποίο εισάγει για λογαριασμό της Mazda, για πρώτη φορά στην Ευρώπη, την plug-in υβριδική τεχνολογία, αποτελώντας προς ώρας τη ναυαρχίδα της προϊοντικής της γκάμας.
Σχεδιαστικά, το CX-60 δεν εισάγει καινά δαιμόνια εκφράζοντας, ωστόσο, την ευφυΐα και την κομψότητα των τελευταίων εξελίξεων της σχεδιαστικής γλώσσας Kodo. Δομικά, το μεγάλο SUV της Mazda «πατά» στην πισωκίνητη πλατφόρμα Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture, πάνω στην οποία θα βασιστούν τέσσερα νέα μοντέλα της έως το 2025, συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου CX-80 και των «αμερικανικών» παραλλαγών του τελευταίου και το νέου CX-60, CX-90 και CX-70 αντίστοιχα. Από πλευράς μεγέθους, το νέο SUV των Ιαπώνων ακολουθεί τα εσκαμμένα, προτάσσοντας ένα σεβαστού μεγέθους αμάξωμα με μήκος 4.745 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.675 χλστ.
Χωροταξικά, το νέο Mazda CX-60 έχει να επιδείξει σημαντικά, αν και όχι κορυφαία, σε πρώτη τουλάχιστον ματιά, επιτεύγματα και δυνατότητες, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,87 μ. και τον αξιοσέβαστο για τα δεδομένα του μεγέθους και της κατηγορίας χώρο αποσκευών, που φτάνει σε χωρητικότητα τα 570 λίτρα – τιμή μάλιστα που με την αναδίπλωση της δεύτερης και τελευταίας σειράς καθισμάτων σκαρφαλώνει στα 1.726 λίτρα, έως την οροφή του οχήματος.
Εσωτερικά, η Mazda ακολουθεί γνώριμα μονοπάτια, με τον «προσγειωμένο» σχεδιασμό, την κορυφαία απτή ποιότητα, την οδηγική εμπειρία Jinba-Ittai πίσω από το τιμόνι και την προσοχή ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια να έχουν τον πρώτο λόγο. Εν προκειμένω, η Mazda έρχεται να εισάγει με το νέο CX-60 δύο νέα concept: το Kaichou, ένα στοιχείο το οποίο αναμειγνύει διαφορετικά υλικά και υφές, όπως το ξύλο σφενδάμου, το δέρμα νάπα, μοναδικά επεξεργασμένα ιαπωνικά υφάσματα και λεπτομέρειες χρωμίου, και το Musubu, την τέχνη του δεσίματος που αποτέλεσε την έμπνευση για μια ειδικά λεπτομερή ραφή στον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών.
Το plug-in υβριδικό Mazda CX-60 αποκαλύπτεται
Αρχικά, το νέο Mazda CX-60 θα διατίθεται με ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο αναμένεται να αποσπάσει τα δύο τρίτα των πωλήσεων του μοντέλου στην Ευρώπη, «συνθέτοντας» παράλληλα το πιο ισχυρό κινητήριο σύνολο του Ιάπωνα κατασκευαστή σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Το τελευταίο απαρτίζεται από έναν θερμικό κινητήρα Skyactiv-G κάτω από το εμπρός καπό, με φυσική αναπνοή, 4 κυλίνδρους σε σειρά και χωρητικότητα 2,5 λίτρα, μία μπαταρία υψηλής τάσης με ικανότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που ανέρχεται στις 17,8 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα, με ονομαστική απόδοση 100 kW και ροπή 250 Nm, ο οποίος βρίσκεται εγκατεστημένος στον πίσω άξονα – ωστόσο ο τελευταίος έχει την ικανότητα να στέλνει ροπή και στον εμπρός, μέσω του συστήματος i-Activ All-Wheel Drive. Πίσω τώρα από το θερμικό σκέλος της μονάδας, βρίσκεται εγκατεστημένο ένα νέο, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, χωρίς μετατροπέα ροπής, ο οποίος έχει αντικατασταθεί από ένα σύστημα συμπλεκτών, για λιγότερη ολίσθηση και μικρότερη κατανάλωση ενέργειας, που στέλνει τη ροπή στους πίσω τροχούς του οχήματος.
Ο 2,5άρης κινητήρας από την Χιροσίμα της Ιαπωνίας αποδίδει «ανεξάρτητα» 141 kW – ήτοι 192 ίππους – και 261 Nm ροπής, ενώ συνδυαστικά το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης παράγει 327 ίππους και 500 Nm ροπής. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το νέο Mazda CX-60 είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,8 δλ. εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα και εκτιμώμενη ηλεκτρική αυτονομία 63 χλμ. και 68 χλμ. στην πόλη, πάντοτε όμως με ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 100 χλμ./ώρα.
Αργότερα μέσα στη χρονιά που διανύουμε, το νέο Mazda CX-60 θα προσφέρεται με έναν ντίζελ e-Skyactiv D κινητήρα προδιαγραφών Euro 7 με χωρητικότητα 3,3 λίτρα και ήπια υβριδικό σύστημα, ενώ μέσα στο 2023 το ντεμπούτο της θα κάνει μια έκδοση βενζίνης, με άρμα έναν 6κύλινδρο εν σειρά 3λιτρο e-Skyactiv X μηχανικό σύνολο, με φυσική αναπνοή και ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης. Προς ώρας, πάντως, η Mazda δεν ανακοινώνει περαιτέρω στοιχεία για τις ως άνω συμβατικές μονάδες του νέου της SUV.
Σε κάθε περίπτωση, τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της κατασκευής έρχονται να υπερθεματίσουν στον τεχνικό τομέα τα διπλά ψαλίδια της εμπρόσθιας ανάρτησης, που συνδυάζονται με μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, καθώς και με το σύστημα Kinematic Posture Control (KPC), που είδαμε για πρώτη φορά στο MX-5, το οποίο λειτουργεί ως παράγοντας σταθερότητας ως προς τον πίσω άξονα στην είσοδο της στροφής, φρενάροντας ανεπαίσθητα και χωρίς ο οδηγός να το αντιλαμβάνεται τον πίσω εσωτερικό τροχό του οχήματος.
Με άρμα το νέο Mazda CX-60…
…και σημείο αναφοράς την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, η ιαπωνική εταιρεία πραγματοποιεί ένα σημαντικό βήμα προς τη στρατηγική της κατεύθυνση να έχει ουδέτερες εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Τα επόμενα χρόνια η Mazda θα συνεχίσει να αναπτύσσει την ηλεκτροκίνηση με μια μεγάλη γκάμα νέων προϊόντων. Το Mazda MX-30 με σύστημα REV θα συνδυάζει ηλεκτρική κίνηση με μια περιστροφική γεννήτρια με κινητήρα για να προσφέρει μεγαλύτερη εμβέλεια, ενώ το 2023 η εταιρεία θα παρουσιάσει το Mazda CX-80, το οποίο θα διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων.
Συνολικά, η Mazda θα κυκλοφορήσει πέντε νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που θα διαθέτουν την αρχιτεκτονική της πλατφόρμας πολλαπλών λύσεων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Μετά το 2025, η εταιρεία θα παρουσιάσει το ολοκαίνουργιο Skyactiv EV Scalable Architecture – μία μοναδική τεχνολογία που θα επιτρέψει στη Mazda να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των μεγεθών χρησιμοποιώντας μια κοινή πλατφόρμα.