Πρεμιέρα για το υβριδικό Nissan Qashqai e-Power
Η ιαπωνική εταιρεία παρουσιάζει πλήρως σήμερα το υβριδικό Nissan Qashqai e-Power, το οποίο διαφοροποιείται αρκετά σε σχέση με πολλές από τις αντίστοιχες αυτοφορτιζόμενες προτάσεις του ανταγωνισμού.
Η γκάμα του Nissan Qashqai εμπλουτίζεται και επίσημα σήμερα με την υβριδική έκδοση e–Power, η οποία θα είναι διαθέσιμη στους Ευρωπαίους αγοραστές από τα τέλη του προσεχούς καλοκαιριού και μετά.
Σε σχέση με τις περισσότερες υβριδικές προτάσεις του ανταγωνισμού που δεν μπαίνουν στην πρίζα, η τεχνολογία e-Power υιοθετεί μία διαφορετική προσέγγιση. Κι αυτό γιατί ο θερμικός κινητήρας δεν αποτελεί την άμεσα «κινητήρια δύναμη» του νέου Qashqai e-Power καθώς στην πράξη ο ρόλος του είναι βοηθητικός σε σχέση με τον ηλεκτρικό, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την κίνηση του οχήματος.
Το σύστημα e-Power της Nissan αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης που συμπληρώνεται από έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1,5 λίτρων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης, ο οποίος αποδίδει 156 ίππους, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα με ονομαστική απόδοση 140 kW – πρόκειται για μια μονάδα παρόμοιου μεγέθους και ισχύος, όπως αυτή απαντάται στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της Nissan.
Συνδυαστικά, η απόδοση του υβριδικού συστήματος κίνησης της Nissan είναι ακριβώς 140 KW, ήτοι 188 ίππους, σε συνδυασμό με ροπή της τάξης των 330 Nm.
Σύμφωνα με τα προκαταρτικά στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων που υπόκεινται σε επίσημη πιστοποίηση. το Nissan Qashqai e-power εκπέμπει 119 gr διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα, ενώ οι μέσες απαιτήσεις του σε υγρό καύσιμο ανέρχονται σε 5,3 λιτ./100 χλμ.
Nissan Qashqai e-Power: Επί του πρακτέου…
…ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να «περάσει» μέσω του μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο αυτά στοιχεία, σύμφωνα με το εκάστοτε σενάριο οδήγησης. Το χαρακτηριστικό του εν λόγω συστήματος είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους κινητήριους τροχούς, με αποτέλεσμα η απόκρισή του είναι άμεση και γραμμική.
Σύμφωνα με την Nissan, tο πλεονέκτημα του συστήματος e-Power είναι ότι ο κινητήρας λειτουργεί εντός του βέλτιστου εύρους λειτουργίας του, αλλά και με την ιδανική σχέση συμπίεσης, με αποτέλεσμα να εκπέμπει τις μικρότερες δυνατές εκπομπές CO2 σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από εκεί και πέρα, χάρη στην αμιγή ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχει καθυστέρηση στην παροχή ροπής όπως συμβαίνει σε ένα παραδοσιακό υβριδικό σύστημα κίνησης, στον οποίο μπορεί να παρατηρηθεί απότομη αύξηση στις στροφές του θερμικού κινητήρα καθώς εκτελεί την απαίτηση οδηγού για ισχυρότερη επιτάχυνση.
Ωστόσο, για μεγιστοποίηση της απόδοσης, σε καταστάσεις υψηλής επιτάχυνσης, η μονάδα ελέγχου διαχείρισης ενέργειας στο σύστημα e-Power μπορεί να στείλει την ισχύ που παράγεται από τον κινητήρα των 1,5 λίτρων απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, μέσω του μετατροπέα, για να ενισχύσει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από την μπαταρία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί προσαρμόζοντας τη σχέση συμπίεσης μεταξύ του εύρους 8:1 και 14:1. Στα σενάρια χαμηλής ζήτησης ενέργειας – όπως κίνηση με σταθερή ταχύτητα με υψηλή κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας – η συμπίεση του 3κύλινδρου κινητήρα θα είναι στο υψηλότερο εύρος που βελτιστοποιεί την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Από την άλλη, σε καταστάσεις όπου απαιτείται αυξημένη ισχύς – για τη φόρτιση της μπαταρίας ή την παροχή ρεύματος απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα κινητήρα – ενεργοποιείται ένας χαμηλότερος λόγος συμπίεσης που μεγιστοποιεί την ισχύ εξόδου του κινητήρα.
Το νέο Qashqai e-Power επωφελείται επίσης από την τεχνολογία e-Pedal Step. το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι – το σύστημα πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθεί από τον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.