Το Audi A4 Avant σε δοκιμές
Το νέο Audi A4 Avant πραγματοποιεί δοκιμές σε χειμερινές συνθήκες στη Σουηδία, ώστε να είναι έτοιμο για το λανσάρισμα του το 2023.
Η 6η γενιά του Audi A4 πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2023. Ο φακός του συνεργάτη μας AUTOMEDIA, απαθανάτησε στη Σουηδία ένα πρωτότυπο του A4 Avant να υποβάλλεται σε δοκιμές σε χειμερινές συνθήκες. Οι εκδόσεις του μακροχρόνιου αντιπάλου της BMW 3-Series της Audi, θα συνεχίσουν να πωλούνται σε αμάξωμα σεντάν και estate (Avant) και θα βασίζονται σε μια τροποποιημένη έκδοση της υπάρχουσας πλατφόρμας MLB, η οποία υποστηρίζει μια μεγάλη ποικιλία άλλων μοντέλων του Volkswagen Group.
Το νέο A4 θα προσφέρει μια σειρά από αναβαθμισμένους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ που θα είναι εξοπλισμένοι με ήπια plug-in ή με plug-in υβριδική τεχνολογία και θα προσφέρονται τόσο με κίνηση στους εμπρός τροχούς όσο και με κίνηση στους τέσσερις (quattro). Ο Markus Hoffmann, επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Audi, δήλωσε: “Το νέο αυτοκίνητο είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Audi: “Διαθέτουμε ήδη σήμερα μονάδες ηλεκτροκίνησης, από ήπια υβριδικά έως plug-in υβριδικά – και θα εστιάσουμε ακόμη πιο εντατικά στην ηλεκτροκίνηση στα αυτοκίνητα που θα ακολουθήσουν”.
Τα οριστικοποιημένα σχέδια της Audi για το ολοκαίνουργιο A4 περιλαμβάνουν ένα μόνο ηλεκτρικό τετρακίνητο μοντέλο επιδόσεων RS και ένα υβριδικό RS4 που θα ολοκληρώσει μια σειρά που θα υποστηρίζεται από δύο διαφορετικές πλατφόρμες, σύμφωνα με πληροφορίες από το Ingolstadt. Η μία πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί για υβριδικές εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης και η άλλη για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Η ηλεκτροκίνηση θα επεκταθεί σε όλη τη γκάμα, μέχρι και τον διάδοχο του RS4, ο οποίος θα διατηρήσει τον σημερινό διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 βενζινοκινητήρα των 2,9 λίτρων, αλλά πρόκειται να λάβει ηλεκτρική υποβοήθηση που θα ανεβάσει την απόδοσή του πάνω από τους 450 ίππους του υπάρχοντος μοντέλου. Επίσης, υπό εξέλιξη στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται το νέο αμιγώς ηλεκτρικό A4 E-tron. Έχοντας ως στόχο να αμφισβητήσει το Tesla Model 3 και το πρόσφατα παρουσιασθέν BMW i4, βασίζεται στην αρχιτεκτονική Premium Platform Electric (PPE) που έχει αναπτυχθεί σε ένα κοινό πρόγραμμα μηχανικής μεταξύ της Audi και της αδελφής εταιρείας Porsche του Volkswagen Group.
Το νέο ηλεκτρικό A4 πρόκειται να υιοθετήσει σε γενικές γραμμές παρόμοιο εξωτερικό στυλ με τα “αδέρφια του” με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά θα διαφοροποιείται οπτικά από μια κενή μάσκα και από άλλα μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία για την περαιτέρω βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης. Αν και δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί, είναι πιθανό να διαθέτει πεντάθυρη διάταξη με πίσω πόρτα τύπου liftback, παρόμοια με το σημερινό A5 Sportback. Το A4 E-tron θα πωλείται με δυνατότητα επιλογής με κίνηση πίσω ή και στους τέσσερις (quattro) τροχούς, όταν φτάσει το 2024. Η γκάμα θα επισφραγιστεί από ένα ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων RS από το τμήμα Audi Sport, που θα αποδίδει έως και 475 ίππους.
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο A4 λέγεται ότι θα είναι ελάχιστα αλλαγμένο σε σχέση με το σημερινό μοντέλο, το οποίο έχει μήκος 4772 mm, πλάτος 1847 mm και ύψος 1435 mm. Μεταξύ των αλλαγών που έγιναν στην πλατφόρμα MLB που χρησιμοποιείται από τις εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ του νέου A4 είναι μια τροποποιημένη πίσω δομή για τη συσκευασία μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου 14,4 kWh. Πρόκειται για την ίδια μπαταρία που θα χρησιμοποιηθεί στις επερχόμενες plug-in υβριδικές εκδόσεις του A4, η οποία χρησιμοποιείται από τις plug-in εκδόσεις των σημερινών Q5, A6 και A7. Οι λεπτομέρειες παραμένουν λιγοστές, αλλά η ίδια μπαταρία που τοποθετείται στα σημερινά μεγαλύτερα μοντέλα δίνει μια ηλεκτρική αυτονομία οδήγησης WLTP έως και 70 χιλιόμετρα, την οποία η Audi θα μπορούσε να επιδιώξει να αυξήσει πιο κοντά στα 100 χιλιόμετρα που ισχυρίζεται ότι έχει η νέα Mercedes C-Class.
Περαιτέρω εξελίξεις για την πλατφόρμα MLB περιλαμβάνουν μια νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική με δυνατότητα 48V. Αυτό επιτρέπει την υιοθέτηση πρόσθετων λειτουργιών, όπως το σύστημα δυναμικής τετραδιεύθυνσης που χρησιμοποιείται από τα A6, A7, A8, Q7 και Q8, καθώς και νέες λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου δύο που αναπτύσσονται επί του παρόντος από το τμήμα Car.Software της Audi. Η πλατφόρμα, παρέχει επίσης τη βάση για μια σειρά νέων ψηφιακών χαρακτηριστικών που αφορούν την συνδεσιμότητα. Μεταξύ αυτών είναι η λειτουργία επικοινωνίας κοντινού πεδίου που αναπτύσσεται από την Audi και τη Huawei. Αυτό επιτρέπει την ανέπαφη πληρωμή για ανεφοδιασμό ή φόρτιση, πληρωμή διόδιων, στάθμευση, φαγητό στο αυτοκίνητο και άλλες υπηρεσίες μέσα από το αυτοκίνητο μέσω της εφαρμογής MyAudi.
Το νέο A4 θα χρησιμοποιεί μια ανανεωμένη έκδοση της εμπρός και πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων έντασης αλουμινίου του σημερινού μοντέλου, με προσαρμοστική απόσβεση σε επιλεγμένα μοντέλα. Εικασίες έδειχναν ότι το επόμενο A4 θα αποκτήσει πίσω αερόφρενα, αν και μπορεί να προορίζονται αποκλειστικά για το A4 E-tron.
Ο βασικός κινητήρας εσωτερικής καύσης για το A4 του 2023 είναι μια έκδοση πέμπτης γενιάς του τετρακύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου 2,0-λίτρων τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα EA888 που αναπτύχθηκε από την Audi. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008 και επανασχεδιάζεται ώστε να ανταποκρίνεται στους νέους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 7 με μια σειρά καινοτομιών, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων συστημάτων ψεκασμού καυσίμου και φίλτρων σωματιδίων.
Οι ανασχεδιασμένοι κινητήρες εσωτερικής καύσης για το A4 πρόκειται να συνδυάζονται αποκλειστικά είτε με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων είτε με ένα αυτόματο κιβώτιο ροπής-μετατροπέα οκτώ σχέσεων, ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη απόδοση και να μειώνονται οι εκπομπές ρύπων όσο το δυνατόν περισσότερο. Το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που διατίθεται στο σημερινό μοντέλο θα καταργηθεί στο πλαίσιο των σχεδίων για τη μείωση της πολυπλοκότητας των εξαρτημάτων.