Ott Tanak: Βρισκόμαστε μισό χρόνο πίσω σε εξέλιξη

Κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων του Ράλλυ Σουηδίας, ο Ott Tanak ανέφερε πως η Hyundai βρίσκεται κατά "μισό χρόνο" πίσω σε εξέλιξη, από τις M-Sport Ford και Toyota.

Λίγες ώρες απομένουν για την εκκίνηση του Ράλλυ Σουηδίας που έχοντας ως νέο επίκεντρο την πόλη Umea, θα αποτελέσει τον δεύτερο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ στις 24-27 Φεβρουαρίου.

Οι αγωνιστικές διεργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει, αφού τα πληρώματα ολοκλήρωσαν τις αναγνωρίσεις των 17 ειδικών διαδρομών μήκους 264,81 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής 2019 Ott Tanak έκανε μια ενδιαφέρουσα δήλωση, αναφορικά με το επίπεδο εξέλιξης των υβριδικών Hyundai i20 N Rally1.

Οι δηλώσεις των Tanak και Moncet για την εξέλιξη του Hyundai i20 N Rally1

Η Hyundai είχε δύσκολη πρεμιέρα στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, καθώς δύο από τα τρία εργοστασιακά αυτοκίνητα εγκατέλειψαν, ενώ οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe τερμάτισαν μετά από αρκετά προβλήματα στην 6η θέση.

Στο μεσοδιάστημα, οι Πρωταθλητές Κατασκευαστών 2019 και 2020 ανασυντάχθηκαν και πραγματοποίησαν εκτεταμένες δοκιμές σε χιόνι, τόσο στη Φινλανδία όσο και στη Σουηδία.

Έτσι, η Hyundai ταξίδεψε για τον μοναδικό αγώνα της σεζόν επί χιονισμένης επιφάνειας, διατηρώντας συγκρατημένη αισιοδοξία ώστε, αν μη τι άλλο, να πλησιάσει τους ανταγωνιστές της.

Αν και ο εκτελών χρέη Διευθυντή της ομάδας, Julien Moncet, δε δίστασε να θέσει ως στόχο τον τερματισμό ενός αυτοκινήτου στο βάθρο, ο Ott Tanak παρουσιάζεται πιο συγκρατημένος και δε θέτει συγκεκριμένους στόχους.

Ott Tanak-Martin Jarveoja

“Θα δούμε. Οι συνθήκες χιονιού φαίνονται καλές”, δήλωσε στο DirtFish κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων του Ράλλυ Σουηδίας, ο Tanak.“Μετά από το Μόντε πρέπει να ρεαλιστές. Τα παιδιά έχουν δουλέψει πολύ σκληρά και έκαναν ότι μπορούσαν.

“Όμως, ακόμη βρισκόμαστε μισό χρόνο πίσω σε εξέλιξη, οπότε θα πάμε βήμα-βημα και σίγουρα θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό“.

Με αυτά τα λόγια, ο Ott Tanak πιστοποίησε αυτό που ήταν γνωστό αλλά δεν επισημοποιούνταν, ότι δηλαδή η Hyundai βρίσκεται σαφώς πιο πίσω από τις M-Sport Ford και Toyota, όσον αφορά στην εξέλιξη του υβριδικού της αυτοκινήτου.

Πάντως, ο Tanak παρουσιάζεται βέβαιος για την ταχύτητα του Hyundai i20 N Rally1, θεωρώντας πως το βασικό σημείο που επιδέχεται βελτίωσης, είναι η αξιοπιστία.

“Το αυτοκίνητο θα είναι γρήγορο”, δήλωσε στο www.wrc.com. “Καθαρά σε επίπεδο επιδόσεων, υπάρχουν δυνατότητες.

“Μην ξεχνάτε, ότι στο Μόντε είχαμε διαρκώς προβλήματα και δεν είδαμε ποτέ την πραγματική ταχύτητα και δυναμική του αυτοκινήτου. Αν ξεφορτωθούμε αυτά τα προβλήματα, θα δούμε πιο καθαρά πού βρισκόμαστε”.

Σχετικά με τη βελτίωση του Hyundai i20 N Rally1, ο Julien Moncet έχει δηλώσει πως αν και θα είναι φανερή στη Σουηδία, οι πρώτες αναβαθμίσεις αναμένονται στο Ράλλυ Πορτογαλίας, που θα αποτελέσει τον τέταρτο γύρο -και πρώτο αμιγώς χωμάτινο- της σεζόν.

Julien Moncet 03

“Η διαδικασία βελτίωσης της αξιοπιστίας και των επιδόσεων θα πάρει χρόνο”, ανέφερε ο Moncet στο DirtFish. “Θα δούμε βελτίωση στη Σουηδία, αλλά είναι μακρά διαδικασία μέχρι να βρεθούμε εκεί που πρέπει.

“Υπάρχει αρκετός χρόνος ανάμεσα στη Σουηδία και την Κροατία, οπότε αυτό θα μας βοηθήσει”.

Παράλληλα, ο εκτελών χρέη Διευθυντή της Hyundai, παραδέχθηκε ότι η ομάδα του θα είναι η πρώτη που θα κάνει χρήση των jokers για αλλαγή εξαρτημάτων.

“Υπάρχουν πράγματα που χρειάζεται να λάβουν “ομολογκασιόν” προκειμένου να υπάρξει αλλαγή. Υπάρχουν εξαρτήματα που μπορούν να αλλάξουν τώρα χωρίς ομολογκασιόν, οπότε θα δούμε βελτίωση σε Σουηδία και Κροατία.

“Μετά θα περιμένουμε για περαιτέρω βελτιώσεις καθώς θα πρέπει να “ομολογκάρουμε” νέα εξαρτήματα. Θα έλεγα πως ελπίζω να έχουμε καλύτερη εικόνα στην Πορτογαλία”, σχολίασε.

Από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα έλαβαν το Δελτίο Αναγνώρισης για το 2022, πιστοποιήθηκαν και τα εξαρτήματα ή προδιαγραφές αυτών.

Μάλιστα, ένα σημείο που δυσκολεύει φέτος τις προσπάθειες των οδηγών, είναι πως τα αυτοκίνητα της εκάστοτε ομάδας λαμβάνουν ομολογκασιόν με συγκεκριμένες προδιαγραφές, οπότε ο καθένας θα πρέπει να προσαρμόσει αναλόγως την οδήγησή του.

Από τη στιγμή που έγινε η “ομολογκασιόν”, κάθε ομάδα έχει δυνατότητα χρήσης ορισμένου μόνο αριθμού jokers, για νέα πιστοποίηση σε επιμέρους σημεία του αυτοκινήτου.

Ott Tanak-Martin Jarveoja Monte

“Έχουμε περιορισμένο αριθμό jokers, οπότε δε μπορούμε να αλλάξουμε τα πάντα”, πρόσθεσε ο Julien Moncet. “Συγκεντρώνουμε τις νέες ιδέες και θα αξιολογήσουμε ποιες από αυτές είναι οι καλύτερες πρωτευόντως σε επίπεδο αξιοπιστίας και επιδόσεων.

“Πρέπει να θέσουμε προτεραιότητες – έχουμε περισσότερες ιδέες από jokers. Πρέπει να κινηθούμε για αυτές με τις μεγαλύτερες δυνατότητες. Αλλά ακόμη δε γνωρίζουμε ακριβώς ποιες (είναι αυτές).

“Διαθέτουμε 5 jokers για το σασί, 3 για τον κινητήρα. Στον κινητήρα είναι μειωμένοι επειδή πέρυσι είχαμε πολλούς. Και έχουμε και την πλευρά του λογισμικού ηλεκτρονικών”.

Συνολικά πάντως, ο Γάλλος έχει πίστη στις δυνατότητες του αυτοκινήτου: “Έχουμε δει πως το αυτοκίνητο μπορεί να κάνει ανταγωνιστικούς χρόνους, οπότε δεν είναι αποτυχία.

“Ξεκινήσαμε με καθυστέρηση σε σύγκριση με τους υπόλοιπους. Είχαμε λιγότερο χρόνο να επικυρώσουμε τα πάντα, οπότε χρειάζεται να καλύψουμε αυτόν τον χαμένο χρόνο”.

Η πρώτη αγωνιστική διαδικασία του Ράλλυ Σουηδίας είναι το shakedown, που ξεκινά στις 10:01 το πρωί της Πέμπτης 24 Φεβρουαρίου, χωρίς φυσικά να προσμετρά στην κατάταξη του αγώνα.

Το καθαρά αγωνιστικό μέρος ξεκινά την Παρασκευής 25 Φεβρουαρίου, στις 09:42.

Photos: Hyundai Motorsport