Βελτιώνοντας την ακουστική της νέας BMW i7
Η BMW βελτιστοποιεί την ακουστική της νέας, αμιγώς ηλεκτρικής i7 μέσα από μια εκτενή διαδικασία δοκιμών σε ελεγχόμενο περιβάλλον.
Ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο προκαλεί μερικούς έξτρα… πονοκεφάλους στις αυτοκινητοβιομηχανίες όσον αφορά την ηχομόνωση. Με δεδομένη την απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης που «ακυρώνει» τους αεροδυναμικούς θορύβους καθώς και εκείνους που προέρχονται από την κύλιση των ελαστικών, στο προσκήνιο έρχονται όλο και περισσότεροι ανεπιθύμητοι ήχοι. Κάτι που προφανώς δεν είναι και τόσο… αποδεκτό. Πολλώ δε μάλλον, σε ένα premium EV, όπως η επερχόμενη BMW i7.
Έχοντας κατά νου όλα τα παραπάνω και με στόχο να καταστήσει την νέα i7 όσο το δυνατόν πιο αθόρυβη, η BMW εξετάζει με κάθε λεπτομέρεια στο Κέντρο Έρευνας ; Καινοτομίας του Μονάχου (Fiz North) όλη τη γκάμα των «εισερχομένων» και εκπεμπόμενων θορύβων μέσω μιας σειράς δοκιμών, οι οποίες είναι ειδικά σχεδιασμένες για να πληρούν τις απαιτήσεις της ηλεκτρικής κινητικότητας, επιτρέποντας συγχρόνως τη ρεαλιστική προσομοίωση όλων των οδηγικών καταστάσεων.
Εδώ, τυχόν ενοχλητικοί θόρυβοι που καταγράφονται από τους μηχανικούς εξέλιξης κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο δρόμο μπορούν να αναπαράγονται και, επιλεκτικά, να εξαλείφονται. Επιπρόσθετα, δυναμόμετρα με ράουλα επιτρέπουν τη μέτρηση και την επαλήθευση της ακουστικής του ηλεκτροκινητήρα και του θορύβου των ελαστικών σε όλες τις οδικές επιφάνειες που είναι σχετικές με την καθημερινή κυκλοφορία οπουδήποτε στον κόσμο.
Προκειμένου να δοκιμάσουν την αποτελεσματικότητα όλων των παρεμβάσεών τους, και μάλιστα υπό ακραίες κλιματικές συνθήκες, οι μηχανικοί εξέλιξης του FIZ North χρησιμοποιούν έναν ακουστικό κλιματικό θάλαμο ειδικά σχεδιασμένο για το σκοπό αυτό. Εδώ, όλες οι ανά τον κόσμο συνθήκες μπορούν να προσομοιώνονται και ποικίλες πηγές θορύβου να αναλύονται και να βελτιστοποιούνται, όπως η ακουστική του συστήματος κλιματισμού και εξαερισμού σε όλο το αυτοκίνητο – κυρίως σε πολύ χαμηλές ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες.
Όπως συμβαίνει με τον θόρυβο του κινητήρα και την κύλιση των ελαστικών, ο θόρυβος στο περιβάλλον της καμπίνας μπορεί επίσης να μειώνεται επιλεκτικά. Για το σκοπό αυτό, η αεροακουστική της BMW i7 τελειοποιείται στην ακουστική αεροδυναμική σήραγγα. Σμιλεμένες επιφάνειες αμαξώματος, χωνευτές χειρολαβές θυρών, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι εξωτερικοί καθρέπτες και ένα σχεδόν τελείως κλειστό κάτω μέρος αμαξώματος, συμβάλλουν όχι μόνο στη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση του πολυτελούς σεντάν, αλλά και στη δημιουργία άριστων ακουστικών χαρακτηριστικών.
Εκτός από το θόρυβο και τους κραδασμούς που προέρχονται από το ίδιο το όχημα, είναι κυρίως οι εξωτερικές πηγές θορύβου που μπορεί να υπονομεύσουν την εμπειρία της άνεσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο νέος ακουστικός προσομοιωτής του FIZ North επιτρέπει την αναπαραγωγή του θορύβου που εκπέμπεται στην καθημερινή κυκλοφορία, υπό εργαστηριακές για την περίσταση συνθήκες. Εν προκειμένω, η BMW χρησιμοποιεί πολυάριθμα ηχεία για την προβολή αυτών των ήχων στα πρωτότυπα οχήματα από όλες τις διευθύνσεις για τη δοκιμή της αποτελεσματικότητας της ηχομόνωσης της καμπίνας.
Ένας από τους τρόπους με τον οποίο επιτυγχάνεται η προστασία από εξωτερικούς και εσωτερικούς θορύβους είναι μέσω ηχοαπορροφητικών υλικών ενσωματωμένων στην επένδυση της κολώνας, στα καθίσματα, στην επένδυση της οροφής και στην πίσω εταζέρα. Την τελική πινελιά προσθέτει το ηχομονωτικό γυαλί που εμποδίζει την είσοδο ανεπιθύμητων θορύβων από τα τζάμια των παραθύρων. Υπάρχουν επίσης στοιχεία fleece στις πόρτες και στα μαρσπιέ, καθώς και στα τόξα των θόλων των τροχών, που μειώνουν το θόρυβο κύλισης.
Την ίδια στιγμή, η BMW υποβάλει τη νέα i7 σε μια σειρά δοκιμών ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας. Εδώ, το ηλεκτρικό σεντάν εκτίθενται σε ισχυρά ηλεκτρομαγνητικά πεδία για να δοκιμαστεί η ευαισθησία των ηλεκτρικών συστημάτων σε παρεμβολές και ελέγχεται η αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον.