Formula 2 2021: Ο πλήρης οδηγός για το κορυφαίο υποστηρικτικό πρωτάθλημα

Η Formula 2 επιστρέφει το ίδιο Σαββατοκύριακο με τη Formula 1, καθηλώνοντας ξανά τους θεατές με το θέαμα και το σασπένς που προσφέρει σε κάθε στροφή του πρωταθλήματος.

Charles Leclerc, Pierre Gasly, Antonio Giovinazzi, George Russell, Alex Albon, Nicholas Latifi, Lando Norris, Mick Schumacher, Nikita Mazepin. Αυτά είναι μόνο τα πιο πρόσφατα ονόματα οδηγών που είδαν τις καριέρες τους να εκτοξεύονται μετά τις επιτυχίες που γνώρισαν στη Formula 2, το τελευταίο «σκαλοπάτι» πριν τη μεγάλη κατηγορία, τη Formula 1.

Από το 2017 και την εξαγορά του προϊόντος της FOM από τη Liberty Media, η έμφαση που έχει δοθεί στην προβολή των υποστηρικτικών θεσμών της Formula 1 είναι αξιοσημείωτη. Οι Αμερικανοί αντιλήφθηκαν άμεσα πως το GP2 και GP3 (πλέον Formula 2 και Formula 3) είναι πρωταθλήματα που παρουσιάζουν σημαντικό ενδιαφέρον, με το ταλέντο των συμμετεχόντων και το επίπεδο της ανταγωνιστικότητας να έχουν αυξηθεί τα τελευταία αρκετά χρόνια.

Συν τοις άλλοις, ο θεσμός παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ακριβώς γιατί είναι μία junior κατηγορία, που -με απλά λόγια- σημαίνει ενιαία οχήματα, ελαστικά και μικρές αλλαγές στο set-up.

Πιο συγκεκριμένα, τα μονοθέσια είναι σχεδιασμένα από την Dallara και τον σχεδιαστή Luca Pignacca, βάρους 720 κιλών, ενώ διαθέτουν έναν V6 κινητήρα της Mecachrome, χωρητικότητας 3,4 λίτρων, υπερτροφοδοτούμενο, ισχύος 650 ίππων, χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως traction control. Δίχως υπερβολή, η έξοδο από τις αργές στροφές με αυτά τα μονοθέσια είναι τρομερά δύσκολη και απαιτητική, και μαζί με τον ήχο του turbo και τις φλόγες που βγαίνουν από την εξάτμιση, δημιουργείται ένα υπέροχο αγωνιστικό θέαμα.

Σε αντίθεση με τις Moto2 και Moto3 που επιτρέπουν στις ομάδες να κατεβαίνουν στους αγώνες χωρίς να είναι αναγκασμένες να ξοδέψουν υπέρογκα ποσά, η Formula 2 είναι πιο ακριβό σπορ. Η αγορά του σασί φτάνει τις 500.000 ευρώ, ενώ ο Mecachrome V634T κοστίζει επιπλέον 67.000 ευρώ.

Ως εκ τούτου, οι ομάδες (ακόμα κι αυτές του επιπέδου της Prema και της Carlin) πρέπει να εξασφαλίζουν χορηγίες για να συντηρούνται. Ακόμα πιο εύκολα γίνονται τα πράγματα όταν κι οι ίδιοι οι οδηγοί φέρνουν τις δικές του χορηγίες στο τραπέζι.

Το grid:

Ομάδα

Οδηγοί

Prema Racing

Robert Shwartzman – Oscar Piastri

UNI-Virtuosi Racing

Guanyu Zhou – Felipe Drugovich

Carlin

Dan Ticktum – Jehan Daruvala

Hitech Grand Prix

Liam Lawson – Juri Vips

ART Grand Prix

Christian Lundgaard – Theo Pourchaire

MP Motorsport

Lirim Zendeli

Charouz Racing System

David Beckmann – Guilherme Samaia

DAMS

Roy Nissany – Marcus Armstrong

Campos Racing

Gianluca Petecof – Ralph Boschung

HWA Racelab

Matteo Nannini – Alessio Deledda

Trident

Θα ανακοινωθούν

Το πρόγραμμα:

#

Πίστα

Αγώνες sprint

Αγώνας feature

1

Bahrain International Circuit

27 Μαρτίου

28 Μαρτίου

2

Circuit de Monaco

22 Μαΐου

23 Μαΐου

3

Baku City Circuit

5 Ιουνίου

6 Ιουνίου

4

Silverstone Circuit

17 Ιουλίου

18 Ιουλίου

5

Autodromo Nazionale di Monza

11 Σεπτεμβρίου

12 Σεπτεμβρίου

6

Sochi Autodrom

25 Σεπτεμβρίου

26 Σεπτεμβρίου

7

Jeddah Street Circuit

4 Δεκεμβρίου

5 Δεκεμβρίου

8

Yas Marina Circuit

11 Δεκεμβρίου

12 Δεκεμβρίου

Αλλαγές στο format των αγώνων

Το φετινό πρωτάθλημα θα είναι το πρώτο που θα έχει το νέο format των αγωνιστικών τριημέρων.

Πιο συγκεκριμένα, τόσο η F2 όσο και η F3 θα έχουν τρεις αγώνες σε κάθε Grand Prix: δύο sprint το Σάββατο και έναν feature την Κυριακή, με τις κατατακτήριες να γίνονται την Παρασκευή μετά τις ελεύθερες δοκιμές της F1.

Το αποτέλεσμα των κατατακτήριων θα ορίζει τη σειρά του grid για τον πρώτο αγώνα sprint και τον feature, ενώ ο δεύτερος αγώνας του Σαββάτου θα έχει σειρά εκκίνησης ανάποδη απ' αυτήν του πρώτου για τις πρώτες δέκα θέσεις.

Αυτό σημαίνει πως η Formula 2 θα βρίσκεται σε λιγότερα GP σε σχέση με τις προηγούμενες σεζόν, αφου θα ακολουθήσει την F1 σε 8 πίστες. Συνολικά, οι 24 αγώνες είναι ο ίδιος αριθμός με εκείνον του 2020, που είχαμε να κάνουμε με 12 GP με 2 αγώνες στο καθένα.

Αυτές οι αλλαγές αποκαλύπτουν μία σειρά από προκλήσεις για τους οδηγούς, που ενδεχομένως να πρέπει να εστιάσουν περισσότερο στο σετάπ του αγώνα παρά στο να κάνουν καλές κατατακτήριες.

Η πρώτη ευκαιρία να δούμε τα μονοθέσια στην πίστα θα προκύψει σε μία εβδομάδα, το τριήμερο 8-10 Μαρτίου, στις επίσημες δοκιμές που θα λάβουν χώρα στο Σακχίρ του Μπαχρέιν.

Τα φαβορί

Σε ένα ενιαίου χαρακτήρα πρωτάθλημα, το φαβορί δεν καθορίζεται από το όχημα που οδηγεί αλλά από τις ικανότητες και το ταλέντο του. Αυτός είναι, άλλωστε, ο σκοπός μίας feeder series: να αναδεικνύει οδηγούς με βάση τη δυναμική τους, που δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από ένα εξαιρετικό μονοθέσιο.

Σε αυτό το πλαίσιο, είναι σαφές πως οδηγοί όπως ο Robert Shwartzman, ο Oscar Piastri, ο Guanyu Zhou και ο Christian Lundgaard θα μας απασχολήσουν αρκετά μέσα στη σεζόν.

Ο Ρώσος ήταν εξαιρετικός πέρυσι, στην πρώτη του χρονιά στον θεσμό, και θα χτίσει πάνω σε αυτήν, με δεδομένο ότι η Ferrari κοιτάζει το ενδεχόμενο να τον προβιβάσει στην F1 το 2022. Αν επαναλάβει το κατόρθωμα του Mick Schumacher, μπορεί να βρεθεί στα σαλόνια ως πρωταθλητής.

Ο Piastri έρχεται ως πρωταθλητής της Formula 3 και προστατευόμενος του Mark Webber. Είναι ταχύτατος, οξυδερκής και έχει τη στήριξη της Alpine-Renault, που τον τοποθέτησε στην Prema, πλάι στον Shwartzman, για να δημιουργήσουν το -ίσως- καλύτερο οδηγικό δίδυμο της χρονιάς.

Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τους Zhou-Lundgaard, δύο μέλη της ακαδημίας της Alpine που έχουν τεράστιο κίνητρο και ταλέντο για να παλέψουν για μία θέση στην F1 το 2022.

Λάβετε θέσεις, γιατί σε έναν μήνα ξεκινάμε!_Δ.Μ.