H Renault επιστρέφει στα κέρδη
Ύστερα από δύο χρόνια απωλειών, η Renault επέστρεψε σε θετικό πρόσημο όσον αφορά την κερδοφορία της.
Αποκαλύπτοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2021, η Renault ανακοίνωσε την επίτευξη σημαντικών οικονομικών στόχων που φέρνουν τον Γάλλο κατασκευαστή στην πρώτη γραμμή της σύγχρονης αυτοκινητικής σκακιέρας. Και όχι μόνο, μιας και η επιστροφή της γαλλικής εταιρείας στην κερδοφορία, ύστερα από δύο συνεχόμενα χρόνια απωλειών, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη όσον αφορά τη βιωσιμότητά της σε βάθος χρόνου.
Πιο συγκεκριμένα, η Renault τόνισε ότι το 2021 το περιθώριο λειτουργικού της κέρδους υπερέβη το 3% – κάτι που επιτυγχάνεται δύο χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα που έχε θέσει η εταιρεία. Μάλιστα, στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, ο εν λόγω δείκτης άγγιξε το 4,6%. Ταυτόχρονα, ο Γάλλος κατασκευαστής κατάφερε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε να μειώσει τα πάγια κόστη του κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αν μη τι άλλο, οι παραπάνω επιδόσεις αποτελούν ένα σαφές μήνυμα και συνάμα μία ακόμα απτή απόδειξη του επιτυχημένου επιχειρηματικού σχεδίου μετασχηματισμού της Renault, το οποίο εκπόνησε και ξεκίνησε να υλοποιεί ο νέος CEO της εταιρείας, Luca de Meo, επιταχύνοντας ταυτόχρονα δράσεις του ομίλου στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
«Ο Όμιλος Renault ξεπέρασε σε μεγάλο βαθμό τους οικονομικούς του στόχους για το 2021 παρά τις επιπτώσεις των ελλείψεων ημιαγωγών και της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών. Αυτό αντανακλά τον συνεχή ρυθμό του εις βάθος μετασχηματισμού του ομίλου, που ξεκίνησε στο πλαίσιο του προγραμματος Renaulution. Χάρη στη συνεχή μας δέσμευση και κεφαλαιοποιώντας τα οφέλη που προκύπτουν από τη Συμμαχία επιταχύνουμε την ανάπτυξη των στρατηγικών μας φιλοδοξιών, προκειμένου να τοποθετήσουμε τον όμιλο ως ανταγωνιστικό, τεχνολογικό και βιώσιμο σημαντικό παίκτη», δήλωσε ο Luca de Meo.
O νέος επικεφαλής της Renault προέβλεψε ωστόσο ότι τα προβλήματα στην παραγωγή, εξαιτίας των συνεχιζόμενων ελλείψεων στην προμήθεια ημιαγωγών, θα συνεχιστούν το 2022. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Ιταλός μάνατζερ, να «χαθεί» μέσα στο τρέχον έτος μια παραγωγή νέων οχημάτων που θα αγγίξει τις 300.000 μονάδες.
Renault: Ανεξάρτητη επιχειρηματική οντότητα για τα ηλεκτρικά οχήματα;
Στο πλαίσιο των ως άνω ανακοινώσεων, η Renault επιβεβαίωσε για μια ακόμα φορά τη πρόθεσή της να διαθέτει στην αγορά της Ευρώπης μόνο ηλεκτρικά οχήματα από το 2030 και μετά.
Υπό αυτό το σκεπτικό, το Groupe Renault «μελετά το ενδεχόμενο να συγκεντρώσει τις ηλεκτρικές του δραστηριότητες και τεχνολογίες σε μια ειδική οντότητα στη Γαλλία για να επιταχύνει την ανάπτυξή τους».
Την ίδια στιγμή, ο γαλλικός όμιλος μελετά επίσης την ευκαιρία να πράξει κάτι ανάλογο με τις δραστηριότητες και τεχνολογίες που αφορούν τον τομέα των συμβατικών και υβριδικών κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων εκτός Γαλλίας, εντάσσοντας τες σε μια νέα επιχειρηματική μονάδα, προκειμένου να ενισχύσει τις δυνατότητες τους.