Vespa – αποτίμηση αξίας μάρκας στα 900 εκ. ευρώ

Η Vespa εκτινάσσεται προς το μέλλον με αποτίμηση εμπορικής επωνυμίας άνω των 900 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο Όμιλος Piaggio, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σκούτερ και μοτοσυκλετών στην Ευρώπη, και ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στον κλάδο, μοιράζεται το πόρισμα μίας νέας έκθεσης που διερευνά τις λεπτομέρειες πίσω από την ισχυρή αξία του εμπορικού σήματος Vespa – αναγνωρίζοντας τη μάρκα ως βασικό περιουσιακό στοιχείο στο επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιό της. Τα αποτελέσματα της μελέτης της Interbrand δείχνουν ότι το 2021 η αξία του εμπορικού σήματος Vespa ανήλθε συνολικά σε 906 εκατομμύρια ευρώ.

Michele Colaninno

«Η Vespa είναι πολύ περισσότερα από μία μάρκα κινητικότητας, συμβολίζει την τέχνη, τη σχεδίαση, την τεχνολογία και τη διασκέδαση» αναφέρει ο Michele Colaninno, Επικεφαλής Στρατηγικής, Προϊόντων και Καινοτομίας του Piaggio Group. “H Vespa είναι ένα σύμβολο του στυλ: η μοναδικότητά της την καθιστά μια από τις πιο αξιοθαύμαστες και επιθυμητές μάρκες, που ανήκει στον premium χώρο, όπως και στον χώρο της μόδας και του lifestyle. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να αρχίσουμε να τη συγκρίνουμε με παγκόσμιες μάρκες που ανήκουν σε άλλες κατηγορίες, πέρα από την κινητικότητα. Ζητήσαμε λοιπόν από την κορυφαία εταιρεία συμβούλων εμπορικών σημάτων παγκοσμίως, την Interbrand, να καθορίσει και να αναλύσει την οικονομική αξία της μάρκας Vespa. Αυτή δεν είναι μία γραμμή τερματισμού, αλλά απλώς μία νέα αφετηρία καθώς συνεχίζουμε να εξελίσσουμε το μέλλον της Vespa».

Η μελέτη που διεξήγαγε η Interbrand, παγκόσμιος ηγέτης στη συμβουλευτική εμπορικών σημάτων, αναγνωρίζει τη Vespa ως «μία μάρκα μοναδική, παγκοσμίως αναγνωρισμένη, χάρη στον άριστο συνδυασμό σχεδίασης, lifestyle και ιταλικής παράδοσης», εκτιμώντας τελικά την οικονομική αξία της μάρκας Vespa στα 906 εκατομμύρια ευρώ.

Manfredi Ricca

«Ίσως γίνεται κατάχρηση του όρου “εμβληματική”, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να χαρακτηριστεί αυτή η μάρκα» σημείωσε ο Manfredi Ricca, Επικεφαλής Στρατηγικής της Interband. «H Vespa είναι μία ιστορική μάρκα, που όμως εξελίσσεται συνεχώς. Είναι βαθιά ιταλική, ωστόσο αγαπήθηκε παγκοσμίως. Eίναι μία premium μάρκα, που παραμένει όμως ανοιχτή σε όλους. Το έργο της αποτίμησης όχι μόνο προσδιορίζει σε αριθμούς την επιτυχία αυτής της μάρκας, αλλά δείχνει και ότι η Vespa αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της, μία διασταύρωση κινητικότητας, έκφρασης και κουλτούρας»

Για τον προσδιορισμό της οικονομικής αξίας του εμπορικού σήματος Vespa, η Interbrand χρησιμοποίησε αποδεδειγμένες ιδιόκτητες τεχνικές αποτίμησης, ενσωματώνοντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο πόρων, δεδομένων της αγοράς και ποσοτικών μελετών που διεξήχθησαν σε 10 βασικές αγορές αναφοράς για τη Vespa.

Μεταξύ των κύριων παραμέτρων που συνέβαλαν στη συνολική βαθμολογία ισχύος (Brand Strength Score) της μάρκας Vespa, ήταν η Διαφοροποίηση και η Συμπάθεια. Η πρώτη υπογραμμίζει τον βαθμό διαφοροποίησης στον τομέα αναφοράς, χάρη στη μοναδικότητα και αναγνωρισιμότητα της σχεδίασης των οχημάτων της και τη πολιτιστική κληρονομιά που χαρακτηρίζει αυτό το ιταλικό σύμβολο. Η δεύτερη τονίζει τα έντονα θετικά συναισθήματα των πελατών προς τη μάρκα. Συνολικά, η Vespa δραστηριοποιείται σε έναν ανταγωνιστικό στίβο που υπερβαίνει κατά πολύ την έννοια της κινητικότητας, ικανοποιώντας επιθυμίες, όπως η έκφραση του στυλ και η διασκέδαση.

Η Vespa αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο την ιταλικότητα: ένα διαχρονικό σύμβολο που έχει εμπνεύσει εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως. Η μάρκα Vespa υπερβαίνει τα λειτουργικά οφέλη του προϊόντος και γίνεται συνώνυμο του τρόπου ζωής, απολαμβάνοντας το προνόμιο μίας σημαντικής συναισθηματικής σύνδεσης με τους πελάτες της.

Το 2021 αποτέλεσε μία δυνατή χρονιά για τη Vespa, η οποία γιόρτασε την 75η επέτειό της, με την κυκλοφορία του μοντέλου Vespa 75th Special Series, και με περισσότερα από 19 εκατομμύρια οχήματα να έχουν παραχθεί και πουληθεί από το 1946, ένα ορόσημο που επιτεύχθηκε τους τελευταίους 12 μήνες. Η Vespa σημείωσε επίσης επιτυχία, επεκτείνοντας το οικοσύστημά της, με το λανσάρισμα της νέας Vespa 946 Christian Dior, την έναρξη συνεργασίας με τον Justin Bieber και την παγκόσμια απήχηση της ταινίας “Luca” της Disney Pixar, στην οποία το ιταλικό σκούτερ αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της πλοκής και της αφήγησης.

Η αποτίμηση της εμπορικής επωνυμίας των 906 εκατομμυρίων ευρώ αντιπροσωπεύει ένα βασικό ορόσημο για αυτήν την αγαπημένη ιταλική μάρκα, αναδεικνύοντας τη σχέση που έχει με το παγκόσμιο κοινό της. Αποτελεί σαφώς ένα σημείο εκκίνησης για ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο, που ωθεί τη Vespa προς νέους, φιλόδοξους στόχους, μέσω καινοτομιών και παγκόσμιων συνεργασιών.

Piaggio Group

O Ομιλος Piaggio ο οποίος ιδρύθηκε το 1884, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σκούτερ και μοτοσυκλετών στην Ευρώπη και ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στον κλάδο του. Εχει εισαχθεί στο Ιταλικό Χρηματιστήριο από το 2006 (PIA.MI) και έχει τρείς βασικούς τομείς δραστηριότητας : δίτροχα και τρίτροχα οχήματα (σκούτερ και μοτοσυκλέτες), ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και το Τμήμα Ρομποτικής (Piaggio Fast Forward) στη Βοστώνη. Το χαρτοφυλάκιο του Piaggio Group περιλαμβάνει μερικές από τις πιο γνωστές και εμβληματικές μάρκες ελαφριάς κινητικότητας όπως Piaggio, Vespa, Moto Guzzi, Aprilia, Derbi, Ape και Piaggio Commercial. Με περισσότερους από 6.600 εργαζομενους, ο Ομιλος διαθέτει τα προιόντα του σε περισσότερες από 100 χώρες και έχει έξι εργοστάσια παραγωγής, σε Ιταλία, Ινδία, Κίνα, Βιετνάμ και Αμερική. Διαθέτει επίσης τέσσερα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης (R;D) με περίπου 1.000 υπαλλήλους. Piaggio Group: www.piaggiogroup.com

VESPA

Vespa

Ήταν το 1946 όταν η Vespa έκανε το ντεμπούτο της στους δρόμους μιας Ευρώπης συντετριμμένης από τις πρόσφατες πολεμικές συγκρούσεις, που ξεχείλιζε όμως από δημιουργικότητα και επιθυμία για ανανέωση. Μετά από εβδομήντα έξι χρόνια ιστορίας και πάνω από δεκαοχτώ εκατομμύρια σκούτερ, η Vespa αποτελεί παγκόσμιο σημείο αναφοράς στυλ, κομψότητας και τεχνολογίας. Μία μάρκα γνωστή και αγαπημένη σε όλο τον κόσμο που, με πάνω από ενάμισι εκατομμύριο οχήματα παραχθέντα την τελευταία δεκαετία, βιώνει μία από τις πιο ευτυχισμένες και ζωντανές περιόδους στην ιστορία της. www.vespa.com

Interbrand

Η Interbrand έχει πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στην παροχή ανάλυσης αποτίμησης επωνυμίας, έχοντας σχεδιάσει και ηγηθεί της πρώτης αποτίμησης επωνυμίας στον κόσμο το 1988. Η Interbrand ήταν η πρώτη εταιρεία που πιστοποιήθηκε η μεθοδολογία αποτίμησης της επωνυμίας της ως συμβατή με τις απαιτήσεις του ISO 10668 (απαιτήσεις για νομισματική αποτίμηση επωνυμίας) και έπαιξε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη του ίδιου του προτύπου.

Η Interbrand συνεργάζεται με περισσότερες από 650 από τις πιο γνωστές μάρκες στον κόσμο, για να προσφέρει αυτό που η εταιρεία αποκαλεί “Iconic Moves”, που ορίζονται ως τολμηρά βήματα που κάνουν οι επωνυμίες για να υπερβούν τις προσδοκίες των πελατών και να εξασφαλίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Σε συνεργασία με τις κορυφαίες μάρκες του κόσμου, η ομάδα στοχαστών και κατασκευαστών της Interbrand πρωτοπορεί στο μέλλον της οικοδόμησης επωνυμίας. Με έδρα τη Νέα Υόρκη, η Interbrand έχει επίσης γραφεία σε Λονδίνο, Μιλάνο, Μαδρίτη, Βομβάη, Κολωνία, Πόλη του Μεξικού, Βοστώνη, Μπουένος Αιρες, Σάο Πάολο, Σεούλ, Σαγκάη, Σίδνεϊ και Τόκιο. Η εταιρεία αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με περισσότερες από τις μισές καλύτερες παγκόσμιες επωνυμίες.

Tags: