Alfa Romeo: Κάντο όπως η BMW
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, μιλά για το επόμενο SUV της ιταλικής εταιρείας μετά την Tonale και το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο, περιγράφοντας παράλληλα σε συνέντευξή του πώς η εστίαση της ιταλικής μάρκας στην ποιότητα και το περιθώριο κέρδους κατά την πώληση θα τη βοηθήσουν να αντιπαρατεθεί με την BMW τόσο σε τιμή όσο και στη θέση της στην αγορά.
Έχοντας συμβάλει καθοριστικά στη συγχώνευση του Groupe PSA με την Fiat Chrysler Automobiles για τη δημιουργία της Stellantis, ο Διευθύνων Σύμβουλος του νεοσύστατου ομίλου, Carlos Tavares, ανέθεσε στον επί χρόνια «υπολοχαγό» του, Jean-Philippe Imparato, ένα από τα πιο δύσκολα έργα: να αναδιαρθρώσει και συνάμα να επανατοποθετήσει στην αγορά την Alfa Romeo.
Τα προηγούμενα πέντε χρόνια ο Jean-Philippe Imparato βρίσκονταν στο τιμόνι της Peugeot, την οποία μετέτρεψε σε μια εταιρεία που παρείχε στον γαλλικό όμιλο την απαραίτητη ρευστότητα. Πλέον, από τη θέση του CEO της Alfa Romeo, o Jean-Philippe Imparato έχει ήδη αρχίσει να… στρίβει το τιμόνι και στη μιλανέζικη φίρμα, δίνοντας έμφαση σε πιο κερδοφόρα κανάλια πωλήσεων αλλά και στη βελτίωση των τιμών και των περιθωρίων κέρδους.
Ας δούμε με αφορμή την επίσημη αποκάλυψη της νέας Tonale ποια είναι τα σχέδια του νέου «τιμονιέρη» της Alfa Romeo όπως αυτά αποτυπώθηκαν σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξή του στην Automotive News Europe και στους Luca Ciferri και Andrea Malan, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα στο μουσείο της εταιρείας στο Arese.
Όταν διοικούσατε την Peugeot, το σημείο αναφοράς ως προς την τιμολόγησή σας ήταν η VW. Ακολουθεί η Stellantis το ίδιο σχέδιο και, αν ναι, ποια μάρκα είναι το σημείο αναφοράς της Alfa Romeo; > Το ίδιο μοτίβο ακολουθεί και η Stellantis. Το σημείο αναφοράς στην τιμολόγηση μας είναι η BMW, σε κάθε περιοχή. Για μένα, η τιμολόγηση δεν είναι ένα εργαλείο πώλησης, είναι ένας μοχλός για τη βελτίωση της θέσης μιας μάρκας. Δεν μπορείτε να δημιουργήσετε μια premium επωνυμία εάν βρίσκεστε υπό πίεση προκειμένου να πιάσετε υψηλούς όγκους πωλήσεων. Είμαι τυχερός που έχω ένα αφεντικό που είπε “Δεν μιλάω καν για μερίδια αγοράς”. Εστιάζουμε στην ποιότητα, το περιθώριο κέρδους ανά μονάδα και την δύναμη των τιμών. Θέλουμε να μπορούμε να πούμε ότι φέραμε την Alfa Romeo στο σωστό επίπεδο τεχνολογίας, ηλεκτροκίνησης, εκπομπών CO2 καθώς θα φτάνουμε σ’ ένα ικανοποιητικό επίπεδο κερδοφορίας. Πρέπει να προστατεύσουμε τη φήμη της μάρκας και των ιταλικών εργοστασίων όπου κατασκευάζονται οι Alfa Romeo. Τα εργοστάσια στο Cassino και στο Pomigliano μπορούν να συναρμολογούν αυτοκίνητα στο σωστό επίπεδο ποιότητας.
Έβγαλε χρήματα η Alfa Romeο την περασμένη χρονιά; > Είχαμε θετική συμβολή στον ισολογισμό της Stellantis στο πρώτο μισό. Σε ό,τι αφορά το σύνολο του έτους, θα ανακοινώσουμε αποτελέσματα αργότερα αυτόν τον μήνα.
Ποιες ήταν οι βασικές αλλαγές που κάνατε πέρυσι για να βελτιώσετε τα αποτελέσματα της Alfa Romeo; > Δουλέψαμε σκληρά για να “καθαρίσουμε” τα κανάλια πωλήσεων. Τελειώσαμε το 2021 με ένα απόθεμα που ανήκει στην αυτοκινητοβιομηχανία μόλις 1.200 μονάδων παγκοσμίως. Δηλαδή περίπου μία εβδομάδα πωλήσεων. Θέλω να διατηρήσω ένα χαμηλό απόθεμα και σε επίπεδο αντιπροσώπου, καθώς αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσετε τις τιμές σε κερδοφόρα επίπεδα.
Με την Tonale, η Alfa Romeo προσφέρει επιτέλους ένα μοντέλο που μπορεί να ταξιδεύει μόνο με μπαταρία. Ενώ θα είναι η πιο ισχυρή έκδοση της Tonale, γιατί έχει 25 ίππους λιγότερους από το Peugeot 3008, ένα αδελφό μοντέλο της ίδιας εταιρείας αλλά από μια μάρκα που δεν έχει τη σπορ κληρονομιά της Alfa; > Θα συναγωνιστούμε με όλους. Μπορώ να σας πω ότι η οδηγική απόλαυση της Tonale είναι ανάλογη ενός premium αυτοκίνητου.
Πόσες Tonale plug-in υβριδικά αναμένετε να πουλήσετε; >Είναι πραγματικά δύσκολο να το πω αυτή τη στιγμή. Θα λανσάρουμε πρώτα την υβριδική έκδοση βενζίνης των 130 ίππων, και μετά αυτή των 160 ίππων. Μετά την ντίζελ των 130 ίππων και κατόπιν την plug-in υβριδική των 275 ίππων, που αναμένεται τον Οκτώβριο. Αυτό σημαίνει ότι το plug-in υβριδικό μοντέλο θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2023, οπότε θέλω να έχει πολύ υψηλό μερίδιο. Πολλά θα εξαρτηθούν από τους κανονισμούς των εκπομπών CO2 σε κάθε ευρωπαϊκή αγορά. Σε χώρες με αυστηρούς κανόνες, το μερίδιο της plug-in υβριδικής έκδοσης της Tonale μπορεί να φτάσει το 80%. Ένας άλλος βασικός παράγοντας είναι τα επίπεδα εκπομπών CO2 που πρέπει να επτύχουμε στο πλαίσιο της στρατηγικής της Stellantis σε όλη την ΕΕ.
Πού θα πωλείται η πετρελαιοκίνητη Tonale; > Εκεί που μπορούμε να την πουλήσουμε. Στην Ιταλία, τα ντίζελ αντιπροσώπευαν το 46% της αγοράς των συμπαγών SUV, αλλά το μερίδιο αυτό μειώνεται. Στην Ευρώπη, εκτός της Ιταλίας, τα ντίζελ έχουν μερίδιο 25 έως 30%. Στη Γαλλία, το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης θα εξαφανιστεί σε μερικά χρόνια. Τα ντίζελ πιθανότατα θα εξαφανιστούν στην Ευρώπη με την άφιξη των κανονισμών Euro 7. Δεν θα επενδύσουμε στα ντίζελ για να συμμορφωθούμε με την προδιαγραφή Euro 7.
Τι θα ακολουθήσει μετά την Tonale; > Η στρατηγική μας είναι να έχουμε είτε ένα λανσάρισμα νέου μοντέλου, είτε ένα σημαντικό γεγονός που θα φορά το ίδιο το προϊόν, κάθε χρόνο μέχρι το 2030. Αυτό μας δίνει την καλύτερη ισορροπία απόδοσης και ταμειακής εισροής. Η Alfa Romeo χρειάζεται σταθερότητα. Δεν μπορούμε να αλλάζουμε στρατηγική για να ακολουθούμε κάθε νέα τάση. Του χρόνου θα πραγματοποιήσουμε μια μεγάλη εκδήλωση για την υποστήριξη της επιχείρησης. Θα λανσάρουμε [ένα SUV κάτω από την Tonale] το 2024. Θα είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα της Alfa Romeo, αλλά θα προσφέρεται σε εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θα λανσάρουμε το πρώτο μας αμιγώς ηλεκτρικό όχημα το 2025. Από εκείνη τη χρονιά, όλα τα νέα μοντέλα μας θα είναι 100% ηλεκτρικά, παγκοσμίως.
Το πενταετές προϊοντικό πρόγραμμα της Alfa Romeo απαιτεί πέντε νέα μοντέλα. Εκτός από την Tonale και το μικρό SUV, θα υπάρχουν οι αντικαταστάσεις των Giulia και Stelvio που θα στηρίζονται στην αρχιτεκτονική STLA Large. Ποιο τμήμα σκοπεύετε να καλύψετε με το πέμπτο προϊόν; > Θα στοχεύσουμε σε ένα τμήμα της αγοράς που είναι δημοφιλές παγκοσμίως.
Αυτό σημαίνει ένα μεγάλο σεντάν ή SUV; > Δεν έχουμε κάνει την επιλογή μας. Πρέπει να λάβετε υπόψη τις μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς. Βλέπουμε τα high-end τμήματα, τα D και E, να ανεβαίνουν παντού. Αυτό θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον για εμάς, ειδικά στις Η.Π.Α. Μπορεί να είναι μια “διασταύρωση” μεταξύ ενός σεντάν και ενός SUV. Το βασικό ερώτημα είναι: Θέλουμε να ανταγωνιστούμε εκτός Ευρώπης; Η απάντησή μας είναι «ναι». Η δουλειά που έκανε η προηγούμενη ομάδα για την επανεκκίνηση της Alfa Romeo στις Η.Π.Α. έχει μεγάλη αξία. Πρέπει να μείνουμε στις Η.Π.Α. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η Giulia και η Stelvio επόμενης γενιάς πρέπει να εκπληρώσουν προσδοκίες της αγοράς και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Πόσο καιρό θα επιβιώσει ο V6 βενζινοκινητήρας των 3,0 λίτρων στην Ευρώπη; > Τρία με τέσσερα χρόνια, όχι περισσότερο από αυτό. Από το 2027, σχεδιάζουμε να πουλάμε μόνο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως. Αυτή είναι η στρατηγική μας, η οποία βασίζεται στην τρέχουσα προτεινόμενη νομοθεσία στην Ευρώπη που θα απαιτούσε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 60 έως 70% έως το 2030. Καθώς δεν έχουμε την πολυτέλεια να διατηρήσουμε δύο ξεχωριστές σειρές προϊόντων, πρέπει να κάνουμε μια επιλογή.
Ποιες πλατφόρμες Stellantis θα χρησιμοποιήσει η Alfa Romeo; > Το μικρό SUV που θα κατασκευαστεί στο Tychy της Πολωνίας, θα βασίζεται σε μια εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας CMP της PSA. Η Giulia, η Stelvio και άλλα προϊόντα της AlfaRomeo θα βασίζονται στην STLA Large, εκτός κι αν αποφασίσουμε να φτιάξουμε ένα συμπαγές hatchback [για να διαδεχθεί την Giulietta]. Δεν το έχουμε αποφασίσει ακόμα γιατί το προϊόν έχει προγραμματιστεί για το 2027-28. Πρέπει επίσης να εξετάσουμε ποιο επίπεδο εμβέλειας μπαταρίας θα είναι διαθέσιμο σε τεχνολογικό επίπεδο εκείνη τη στιγμή.
Θα μπορούσαν τα μοντέλα STLA Large να έχουν εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς; > Η πλατφόρμα επιτρέπει και προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
Η STLA Large θα έχει ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 volt;> Η αρχιτεκτονική θα επιτρέψει τον ρυθμό φόρτισης που χρειαζόμαστε. Δεν θέλω οι πελάτες να πρέπει να περιμένουν 50 λεπτά σε ένα σταθμό φόρτισης.
Πέρυσι είπατε ότι η Alfa Romeo θέλει να φτάσει σε επίπεδο τιμής στο +/- 1% σε σύγκριση με τη γερμανική μάρκα premium μέσα σε τρία έως τέσσερα χρόνια. Πού βρίσκεστε τώρα και πώς θα πετύχετε τον στόχο σας; > Η δύναμη της τιμολόγησης είναι ο κύριος μοχλός, μαζί με το σωστό μείγμα καναλιών και την επαρκή ποιότητα του προϊόντος. Στο παρελθόν η Alfa Romeo έκανε λάθη, από την προσφορά αυτοκινήτων μηδενικών χιλιομέτρων [αυτοεγγραφές] έως εκπτώσεις για να ωθήσει τις πωλήσεις προκειμένου να διατηρήσει τη λειτουργία του εργοστασίου Cassino. Νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος για να σκοτώσεις μια μάρκα είναι να πεις ότι συνδέεται με ένα εργοστάσιο. Το σταματήσαμε αυτό.
Πηγή: Automotive News Europe