Στο φως τα σχέδια της Ferrari για το πρώτο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο
Μια αρκούντως αναλυτική αίτηση για κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας της Ferrari αποκαλύπτει σημαντικές τεχνολογικές πτυχές του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της ιταλικής εταιρείας που πρόκειται να δει το φως της δημοσιότητας το 2025.
Στα μέσα περίπου του περασμένου έτους, ο John Elkann, ο ισχυρός με άλλα λόγια άνδρας της Ferrari, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία θα λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο το 2025 (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ). Και όπως όλα δείχνουν, το cavalino rampante προχωρά με γοργούς ρυθμούς τη διαδικασία εξέλιξης του εν λόγω οχήματος, με τους ιθύνοντές της να καταθέτουν μια αίτηση για κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας που αφορά μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα.
Πιο συγκεκριμένα, η σχετική αίτηση της Ferrari αφορά ένα πάτωμα και ένα σασί, το οποίο προβλέπει χώρο για δύο συστοιχίες μπαταριών. Η μεγαλύτερη εξ αυτών βρίσκεται τοποθετημένη στο πίσω μέρος του οχήματος και η δεύτερη, η οποία είναι πολύ πιο επίπεδη και φαρδιά σε σχεδιασμό, βρίσκεται στερεωμένη κάτω από την καμπίνα των επιβατών. Και οι δύο μπαταρίες εδράζονται στο δικό τους τμήμα του δαπέδου, το οποίο είναι ξεχωριστό από το κύριο πλαίσιο του οχήματος και βιδώνεται στο αυτοκίνητο από κάτω.
Το σχήμα του πρωτοτύπου στα σχετικά σκίτσα της Ferrari υποδηλώνει επίσης ότι το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της δεν θα ξεφεύγει πολύ από τη σχεδιαστική «τεχνοτροπία» που ήδη γνωρίζουμε με βάσει τα οχήματά της που τροφοδοτούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το βασικό «πακέτο» των μπαταριών καθώς και οι ηλεκτροκινητήρες θα βρίσκονται στο πίσω μέρος του οχήματος, καταλαμβάνοντας τον χώρο που συνήθως διατίθεται για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Παρά το γεγονός ότι τα σχέδια που κατατέθηκαν και είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας υποδηλώνουν ότι η νέα αυτή πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για πλήρως ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης της κίνησης, η Ferrari αναφέρει ότι έχει αφήσει αρκετό χώρο στην εν λόγω αρχιτεκτονική για τη υιοθέτηση ενός υβριδικού συστήματος – κάτι που ενδεχομένως να μαρτυρά την πρόθεση των Ιταλών να παρουσιάσουν νωρίτερα ένα ακόμα σπορ αυτοκίνητο με «μικτό» σύστημα ισχύος.
Θυμίζουμε ότι ο John Elkan είχε δηλώσει για το πρώτο EV της Ferrari τα εξής:
«Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι για την πρώτη μας ηλεκτρική Ferrari που σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε το 2025. Θα επενδύσουμε στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης με έναν εξαιρετικά πειθαρχημένο τρόπο. Μπορείτε να είστε σίγουροι ότι το αυτοκίνητο αυτό θα είναι ό, τι ακριβώς ονειρεύεστε ότι μπορούν να επιτύχουν οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές μας στο Maranello για ένα μοντέλο-ορόσημο στην ιστορία μας, σαν και αυτό».