To νέο ηλεκτρικό Smart #1 έρχεται στα τέλη του 2022
Η Smart εξελίσσει το ολοκαίνουργιο και αμιγώς ηλεκτρικό της SUV που θα φέρει την ονομασία #1 και θα είναι διαθέσιμο στα τέλη του 2022.
Η Smart επιβεβαίωσε ότι το νέο, συμπαγές και πλήρως ηλεκτρικό SUV της θα φέρει την ονομασία Smart #1 όταν θα παρουσιαστεί και διατεθεί στις διεθνείς αγορές στα τέλη του 2022. Υπό αυτό το πρίσμα, η γερμανική εταιρεία με τις στενές πλέον τεχνολογικές και επιχειρηματικές σχέσεις με την κινεζική Geely, δίνει στο φως της δημοσιότητας σήμερα ένα «μπουκέτο» φωτογραφιών του μοντέλου που αυτή τη στιγμή πραγματοποιεί δοκιμές σε χειμερινές – και όχι – μόνο συνθήκες.
Το Smart #1, που παρουσιάστηκε υπό τη μορφή πρωτοτύπου στην περσινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, έχει επιφορτιστεί με την επανεκκίνηση της μάρκας υπό την κοινή ιδιοκτησία των Mercedes και Geely. Που για αρχή έχει ως σημείο αναφοράς την ονομασία των νέων μοντέλων της, τα οποία «μετακινούνται» πλέον σε μια αριθμημένη ονοματολογία.
Όπως αναφέρουν οι δημιουργεί του νέου EV της Smart, η χρήση του hashtag στο όνομα έρχεται να υποδηλώσει τη νεανικότητα μάρκας.
Σε ότι αφορά το ίδιο το προϊόν, η Smart επιβεβαίωσε ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 να έχει ήδη επιτευχθεί υιοθετώντας πινελιές όπως οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών και ενεργή μάσκα, η οποία διαθέτει εισαγωγές που μπορούν να ανοίγουν και να κλείνουν.
Στην περσινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, η Smart είχε δηλώσει ότι το Concept # 1 αποκάλυψε «μια ξεκάθαρη εικόνα για το πρώτο μοντέλο παραγωγής στη νέα γενιά πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων της Smart» καταδεικνύοντας με τον πλέον σαφή τρόπο την πρόθεση της εταιρείας να «απομακρυνθεί» ως προς την προϊοντική της γκάμα από τα στενά όρια των αυτοκινήτων πόλης.
Όπως είναι προφανές, το #1 είναι ένα συμπαγές SUV, μεγαλύτερο από τις τρέχοντα μοντέλα της μάρκας, με μήκος λίγο πάνω από 4 μέτρα. Και ως εκ τούτου αναμένεται να βρει «απέναντί του» ηλεκτρικά SUV όπως το Peugeot e-2008 και το Opel Mokka-e.
Αν και το πρωτότυπο μοντέλο είχε τέσσερα καθίσματα, η έκδοση παραγωγής θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και πέντε άτομα, διαθέτοντας ένα εσωτερικό που υιοθετεί μια ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική καμπίνας και νέα τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης μιας οθόνης με διαγώνιο έως και 12,8 ιντσών.
Η Geely ηγείται της τεχνικής εξέλιξης του αυτοκινήτου και ενώ η Smart δεν έχει επιβεβαιώσει ποια είναι η πλατφόρμα που θα βασιστεί το νέο #1, βέβαιο είναι ότι θα χρησιμοποιηθεί η SEA – ένα νέο πλήρως ηλεκτρικό δάπεδο που θα υποστηρίξει επίσης μοντέλα της κινεζικής αγοράς, καθώς και ένα μελλοντικό όχημα για την Volvo που ανήκει στην Geely.
Η Smart δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες που να σχετίζονται με τις τεχνικές προδιαγραφές του #1. Ωστόσο, ήδη γνωστό είναι ότι η πλατφόρμα SEA είναι σε θέση να υποστηρίξει μεγέθη μπαταριών με χωρητικότητα από 58 kWh έως και 100 kWh. Σύμφωνα με μη κατονομαζόμενες πηγές, το Smart # 1 είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα χρησιμοποιώντας μια μπαταρία με χωρητικότητα κοντά στις 70 kWh, η οποία θα εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 320 χλμ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Smart #1 θα κατασκευαστεί μαζί με τους «ηλεκτρικούς διαδόχους» των Fortwo και Forfour σε ένα νέο εργοστάσιο της κοινοπραξίας Geely και Mercedes στο Xi’an της Κίνας, το οποίο αναμένεται να έχει παραγωγική ικανότητα 300.000 αυτοκινήτων σε ετήσια βάση.