Renault: Πράσινο φως για αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally3
Η Renault επιβεβαίωσε την εξέλιξη αυτοκινήτου προδιαγραφών Rally3, το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί επίσημα τον Απρίλιο του 2023.
Όπως σας έχουμε ενημερώσει από τον περασμένο Αύγουστο, η Renault ετοιμάζεται για την είσοδό της και στην κατηγορία Rally3.
Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθυντή του πελατειακού προγράμματος της Renault Sport, Benoit Nogier, στο DirtFish, ο σχεδιασμός έχει προχωρήσει και το νέο αυτοκίνητο θα ξεκινήσει σύντομα τις δοκιμές σε χώμα και άσφαλτο, με φόντο την πρεμιέρα που υπολογίζεται για τον Απρίλιο του 2023.
Renault: Είσοδος στα τετρακίνητα αυτοκίνητα
Με τη δημιουργία του Renault Clio Rally3, η γαλλική μάρκα αναμένεται να επεκταθεί για πρώτη φορά σε τετρακίνητα αυτοκίνητα, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα.
Ως τώρα, μας είχε συνηθίσει σε δικίνητες, κυρίως προσθιοκίνητες αλλά και πισωκίνητες εκδόσεις. Επί του παρόντος, στην πρώτη περίπτωση εντάσσονται τα προσθιοκίνητα Renault Clio, έκδοσης Rally4 και Rally5, αντίστοιχα.
Στη δεύτερη, βρίσκεται το Alpine A110 R-GT, με τη μετάδοση κίνησης να γίνεται στους πίσω τροχούς.
Η κατασκευή ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών Rally3 από την Renault, σημαίνει πως από την επόμενη χρονιά το Ford Fiesta Rally3 θα αποκτήσει αντίπαλο δέος, αφού μέχρι στιγμής είναι το μοναδικό αγωνιστικό στην εν λόγω κατηγορία.
“Είναι μεγάλη πρόκληση να είμαστε έτοιμοι το συντομότερο δυνατό”, δήλωσε στο DirtFish o Benoit Nogier. “Ανακαλύπτουμε αυτή τη νέα κατηγορία. Θα είναι η πρώτη φορά που η Renault διαθέτει τετρακίνητο αυτοκίνητο.
“Εργαζόμαστε σκληρά και θα πραγματοποιήσουμε τις πρώτες δοκιμές, σε μερικές εβδομάδες”.
Αν και η M-Sport διαθέτει αποκλειστικό συμβόλαιο για τη διοργάνωση του Junior WRC με το Ford Fiesta Rally3, έως το 2024, η Renault ευελπιστεί να δει τα αυτοκίνητά της και στις ειδικές διαδρομές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, μέσω της γενικής κατάταξης του WRC 3, που από φέτος περιλαμβάνει αυτοκίνητα τέτοιων προδιαγραφών.
Φυσικά, το Renault Rally3 θα μπορεί να συμμετέχει κανονικά σε αγώνες του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, καθώς και στα εθνικά ή άλλα περιφερειακά πρωταθλήματα.
“Ήταν σημαντικός παράγοντας όταν πήραμε την απόφαση να πάμε στην Rally3. Είναι ωραίο να γνωρίζεις πως τα αυτοκίνητα Rally3 έχουν μέλλον σε ένα καλό πρωτάθλημα όπως το WRC 3”, πρόσθεσε ο Γάλλος.
“Ανυπομονούμε να δούμε τη σύγκριση μεταξύ WRC 3 και Junior, επειδή η Ford θα είναι εκεί για το Junior. Οπότε στο μέλλον θα συγκρίνουμε τις επιδόσεις ανάμεσα στις δύο μάρκες.
“Το σπορ έχει ενδιαφέρον όταν υπάρχουν αρκετοί συμμετέχοντες. Ελπίζω να υπάρχουν πολλές μάρκες με Rally3 στο μέλλον”.
Όσον αφορά στις δοκιμές εξέλιξης του νέου αυτοκινήτου, ο Benoit Nogier δήλωσε πως θα ξεκινήσουν στα τέλη Φεβρουαρίου και θα διεξαχθούν σε ασφάλτινες και χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Γαλλίας, από αρκετούς έμπειρους οδηγούς.
“Είναι ένα πολύ συνηθισμένο πλάνο δοκιμών. Θα ξεκινήσουμε δοκιμές στο χώμα, ώστε να βρούμε το σημείο στο οποίο το αυτοκίνητο αρχίζει να καταστρέφεται. Μετά, θα πάμε στην άσφαλτο.
“Στη Γαλλία έχουμε την τύχη να διαθέτουμε διαφορετικές επιφάνειες. Προς το παρόν δε σχεδιάζουμε δοκιμές σε πάγο, αλλά θα το δούμε κατά τη διάρκεια της εξέλιξης”, ήταν το λόγια του Benoit Nogier.
Το Renault Clio Rally4, εφοδιάζεται με τον γνωστό τούρμπο κινητήρα 1,3 TCe, αποδίδοντας ισχύ περί τους 220 ίππους. Η έκδοση Rally3, πέραν του γεγονότος ότι θα είναι τετρακίνητη, αναμένεται να αποδίδει περί τους 20 ίππους παραπάνω.
Photos: FIA ERC