Elfyn Evans: Στην Πορτογαλία η πρώτη εκτίμηση για τα αυτοκίνητα Rally1
O Elfyn Evans θεωρεί πως η απόδοση των αυτοκινήτων Rally1 δε μπορεί να αξιολογηθεί ακόμη, προσθέτοντας πως μια πρώτη αξιόπιστη εικόνα θα υπάρχει αρχής γενομένης από το Ράλλυ Πορτογαλίας.
Η πρώτη υβριδική σεζόν στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με ομάδες και πληρώματα να προετοιμάζονται για το Ράλλυ Σουηδίας, που θα αποτελέσει τον δεύτερο γύρο της σεζόν στις 25-27 Φεβρουαρίου.
Ο Elfyn Evans, κατεξοχήν οδηγός που αναλύει τις επιδόσεις, τόσο του ιδίου όσο και του αυτοκινήτου του, αναφέρθηκε στην αξιολόγηση των νέων αγωνιστικών προδιαγραφών Rally1, η οποία θεωρεί πως θα μπορεί να γίνει με σχετική αξιοπιστία, προς το τέλος του πρώτο μισού της σεζόν.
Η άποψη του Evans για τις επιδόσεις των αυτοκινήτων Rally1
Η έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, άφησε γλυκόπικρη γεύση στους Elfyn Evans και Scott Martin.
Το βρετανικό πλήρωμα, που τερμάτισε το 2020 και 2021 στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, επέδειξε αξιοσημείωτη ταχύτητα στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όντας το μοναδικό που είχε ανταγωνιστικό ρυθμό απέναντι στους δύο Seb, Loeb και Ogier.
Εντούτοις, οι καλές επιδόσεις δεν συνοδεύτηκαν από ανάλογο αποτέλεσμα, λόγω μιας μικρής εξόδου στα μισά της τρίτης ημέρας, που στοίχισε πολλά λεπτά και έφερε τους Evans-Martin εντός βαθμού.
Παρόλα αυτά, ο 33χρονος οδηγός κρατά ως θετικό στοιχείο τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε πως δεν αισθανόταν πολύ καλά πίσω από το τιμόνι του υβριδικού Toyota GR Yaris Rally1 μετά από τις δοκιμές εξέλιξης.
“Δεν είναι ποτέ θετικό να μην παίρνεις βαθμούς, όμως από πλευράς αυτοκινήτου και της αίσθησης, ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο”, δήλωσε στο www.wrc.com ο Elfyn Evans.
“Ήταν ένα ενθαρρυντικό Σαββατοκύριακο από κάποιες πλευρές, αλλά είμαι πολύ απογοητευμένος που έκανα ένα λάθος που κόστισε τόσο ακριβά.
“Γνωρίζαμε πως θα είναι ένας δύσκολος αγώνας. Δεν είχαμε κάνει πολλές δοκιμές και για να είμαι δίκαιος, ένιωσα πολύ καλύτερα με το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του αγώνα, οπότε ευχαριστώ τα παιδιά στην ομάδα. Έκαναν μεγάλη προσπάθεια για αυτό”.
Ουδέν κακόν αμιγές καλού, αφού το 1-2 των Loeb και Ogier, οι οποίοι δεν ακολουθούν πλήρες πρόγραμμα, μείωσε τις απώλειες βαθμών του Evans.
Ο Ουαλός, θα ταξιδέψει στη Σουηδία όντας 9ος στη βαθμολογία, αλλά απέχοντας 13 βαθμούς από τον ουσιαστικά πρωτοπόρο, Kalle Rovanpera και ταυτόχρονα, θα έχει αρκετά καλή σειρά εκκίνησης στον χιονισμένο σκανδιναβικό αγώνα.
Σε κάθε περίπτωση, ο Elfyn Evans έχει ήδη διαμορφώσει τις πρώτες του εντυπώσεις από το νέο, υβριδικό του αυτοκίνητο, όμως δε θεωρεί ότι μπορούν να προκύψουν ασφαλή συμπεράσματα, μέχρι τους αγώνες που ολοκληρώνουν το πρώτο μισό, αρχής γενομένης από το Ράλλυ Πορτογαλίας, τον Μάιο.
“Παραδοσιακά η Πορτογαλία ήταν πάντοτε ο δείκτης επιδόσεων”, πρόσθεσε ο νικητής 5 αγώνων του WRC, που επικράτησε πέρυσι στον ιβηρικό αγώνα.
“Κατά το παρελθόν πήγαινες σε Μόντε, Σουηδία, Μεξικό και η Πορτογαλία ήταν το σημείο που ήξερες σε ποιο σημείο βρισκόσουν. Φαντάζομαι πως με την Κροατία θα έχουμε ήδη μια εικόνα του επιπέδου στην άσφαλτο, αλλά μετά υπάρχει το χώμα.
“Προς το τέλος του πρώτου μισού της χρονιάς, υποθέτω πως θα έχουμε μια πραγματική εκτίμηση του πού βρίσκονται όλοι. Δεν ξέρουμε ακριβώς πώς θα τα πάμε, γιατί τώρα έρχονται αρκετοί εξειδικευμένοι αγώνες.
“Είναι νωρίς και δε νομίζω πως είναι δίκαιο να ξεγράφουμε οποιονδήποτε σε αυτό το στάδιο”.
Όπως γίνεται αντιληπτό, τόσο η εξέλιξη του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, όσο και εκείνη των υβριδικών αυτοκινήτων Rally1, θα περάσουν ακόμη από αρκετά στάδια, μέχρι να αποκτήσουμε ολοκληρωμένη εικόνα για το τι μέλλει γενέσθαι.
Photos: Toyota Gazoo Racing