Hyundai: Νέα βάση δοκιμών στη Φινλανδία
Η Hyundai Motorsport δήλωσε ως νέο κέντρο δοκιμών τη Φινλανδία - Διαβάστε τι σημαίνει αυτό και γιατί ελήφθη η συγκεκριμένη απόφαση.
Οι δοκιμές εξέλιξης έχουν, ιδιαίτερα φέτος που κάνουν ντεμπούτο τα υβριδικά αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1, βαρύνουσα σημασία και όλες οι ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της Hyundai, το γνωρίζουν καλά.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι Πρωταθλητές Κατασκευαστών 2019 και 2020 προχώρησαν σε μια αλλαγή, δηλώνοντας την Φινλανδία ως χώρα όπου θα βρίσκεται η μόνιμη βάση δοκιμών της Hyundai, όσον αφορά στον έλεγχο συστημάτων των αυτοκινήτων τους.
Η ακριβής τοποθεσία που επιλέχθηκε βρίσκεται κοντά στην Jamsa της Κεντρικής Φινλανδίας.
Η σημασία της νέας τοποθεσίας δοκιμών για την Hyundai
Ήδη, το νέο επίκεντρο δοκιμών της Hyundai, εγκαινιάστηκε ενόψει του χιονισμένου Ράλλυ Σουηδίας.
Να διευκρινίσουμε, πως κάθε ομάδα έχει τη δυνατότητα να δηλώσει μία τοποθεσία ως μόνιμη βάση δοκιμών και από φέτος, ακόμη μία για “έλεγχο συστημάτων”.
Σε αυτά τα σημεία, οι ομάδες μπορούν να πραγματοποιούν χιλιόμετρα δοκιμών ανά πάσα στιγμή, όπως κάνει η Toyota στη Φινλανδία, όπου βρίσκεται η βάση της.
Για να είναι νόμιμο αυτό, αρκεί οι προαναφερθείσες τοποθεσίες να απέχουν συγκεκριμένη απόσταση (έως 12 χλμ. διαδρομής και να βρίσκονται εντός διαμέτρου 10 χλμ.) από τη βάση της εκάστοτε ομάδας.
Από φέτος, υπάρχει η δυνατότητα δήλωσης και μιας τοποθεσίας ελέγχου συστημάτων, με εύρος απόστασης και διαμέτρου, έως 2 και 5 χιλιομέτρων διαδρομής, αντίστοιχα.
Οι παραπάνω, που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως δοκιμές εξέλιξης, διαφέρουν από πλευράς κανονισμών, σε σύγκριση με τις δοκιμές πριν από τον εκάστοτε αγώνα, το γνωστό και ως Pre Event Testing (PET).
Στις δοκιμές πριν τον εκάστοτε αγώνα, κάθε εργοστασιακός οδηγός έχει δικαίωμα να οδηγήσει του αυτοκίνητό του για μια ημέρα.
Με τη μετακίνηση ως “έδρα για έλεγχο συστημάτων” στη Φινλανδία, η Hyundai πραγματοποίησε δοκιμές σε χιονισμένη επιφάνεια στο νέο της επίκεντρο, ενώ βρίσκεται ξεχωριστά και στη Σουηδία, για το “Pre Event Test” του δεύτερου αγώνα της φετινής χρονιάς στο WRC, που προγραμματίζεται για τις 25-27 Φεβρουαρίου .
Αυτή η κίνηση της Hyundai Motorsport, η οποία εδρεύει στο Alzenau της Γερμανίας, έχει συγκεκριμένη λογική. Οι Toyota και M-Sport, με έδρα στην Puupola της Φινλανδίας και στις δασικές εγκαταστάσεις του Greystoke στην Cumbria, μπορούν να προσομοιώσουν αγωνιστικές συνθήκες σε Φινλανδία και Μεγάλη Βρετανία, αντίστοιχα
Αυτό δεν ίσχυε για την Hyundai, η οποία μπορούσε απλά να προβεί σε έλεγχο των συστημάτων στα αυτοκίνητά της πρακτικά μόνο στις εγκαταστάσεις του Alzenau, καθώς δεν υπήρχαν άλλα σημεία δοκιμών εντός της κοντινής απόστασης που προαναφέραμε.
“Ο κανονισμός άλλαξε λίγο από την πλευρά της FIA, οπότε μας επιτρέπεται να έχουμε μία βάση συν ακόμη μία, για έλεγχο συστημάτων”, δήλωσε στο DirtFish ο Προσωρινός Διευθυντής της Hyundai Motorsport αυτή την περίοδο, Julien Moncet.“Για αυτό πήγαμε στη Φινλανδία. Κάνουμε δοκιμές και στη Σουηδία, σε σουηδικές συνθήκες. Αλλά η Φινλανδία αποτελεί τη βάση μας.
“Ήταν μια “μαύρη τρύπα” στους κανονισμούς, γιατί δεν μας εξυπηρετούσε. Γνωρίζετε πως η M-Sport έχει πολύ ωραίες εγκαταστάσεις, η Toyota είχε το χώρο της στη Φινλανδία όπου υπήρχαν πολλές επιλογές.
“Οπότε βρισκόμασταν λίγο πίσω από αυτή την άποψη. Ελπίζω τώρα να είναι καλύτερα”.
Στο μεταξύ, η αναζήτηση της Hyundai για τον νέο διευθυντή της αγωνιστικής ομάδας συνεχίζεται, με τον Julien Moncet να διατηρεί αυτόν τον ρόλο και στο επερχόμενο Ράλλυ Σουηδίας.
Ταυτόχρονα, ο Moncet “ανέλαβε” και το τμήμα πελατών της Hyundai, που για τα ράλλυ αφορά στα i20 N Rally2, από όπου αποχώρησε ο μέχρι πρότινος επικεφαλής Andrew Johns, στο πλαίσιο των μεγάλων διοικητικών αλλαγών που συντελούνται στην κορεατική ομάδα.
Photos: Hyundai Motorsport