Δοκιμάζεις Cupra Born και επαληθεύεις…
Όταν διαβάζοντας προκύπτει ενθουσιασμός με εμπιστοσύνη στους συνεργάτες σου, νιώθεις ακόμα πιο όμορφα όταν δοκιμάζοντας επαληθεύεται και το ένστικτό σου.
Το σχόλιο αφορά το Cupra Born, που λατρέψαμε από εικόνες και κείμενα σε 4T και, με την ευκαιρία και πολλές αφορμές, είναι αντίδραση εποχής η δυσκολία να βγάλεις καθαρό συμπέρασμα συγκρίνοντας αυτοκίνητα ακόμα και της ίδιας κατηγορίας.
Το Cupra Born αποδεικνύεται εξαιρετικά δουλεμένο, επαληθεύοντας τις προδιαγραφές του, όντας η Sport εκδοχή του ΙD.3, με σφραγίδα Cupra. Με ιταλική φινέτσα στις λεπτομέρειες και στοιχεία Audi σε πολλές περιπτώσεις. Θα το βλέπουν στο Ίνγκολσταντ και θα σκέπτονται ένα σύγχρονο Α2. Αρκετά με τα «Q».
Δε συγκρούεται με Audi, αλλά συγκρίνονται, και αυτό από μόνο του ταυτοποιεί το μέγεθός του.
Σε παρασύρει αυτό το Cupra, όπως και το Formentor με τους 310 ίππους, και δεν είναι υπερβολή. Τα θέλεις και τα δύο σταθμευμένα με τη μαύρη 911-996. Η επιβράβευση ενός 60άρη που έχει εργαστεί σκληρά.
Δεν είναι η εποχή για υπερβάσεις και θολά συμπεράσματα στις συγκριτικές δοκιμές. Πλέον μας βλέπουν, είμαστε τα μέγιστα εκτεθειμένοι, και μπορεί οι εισαγωγικές εταιρείες να αναλύουν «κλικ», υποτιμώντας και τη νοημοσύνη μας με άλλοθι το σεβασμό στο προϊόν του ειδικού Τύπου σε έντυπη εκδοχή, αλλά ο αναγνώστης δε συγχωρεί…
Διαβάζεις σχόλιά τους κάτω από άρθρα μας στα social media και προβληματίζεσαι. Ειδικά όταν κακώς αναδημοσιεύουμε αυτούσια δελτία Τύπου όσων πονηρά προωθούν την πραμάτεια τους, με άλλοθι την ενημέρωση. Σε κάνει επιφυλακτικό όλο αυτό, και κάπου εδώ περιορίζονται τα όνειρα…
Το ξαναγράφουμε
Περιμένουμε το Audi RS 3, ενώ απολαμβάνουμε την πλήρη γκάμα του «308», έχοντας επιλέξει την έκδοση με τους 180 ίππους, σε σχέση και με τον κινητήρα ντίζελ. Θέλουμε πολύ να δοκιμάσουμε Tonale, ώστε να επαληθεύσουμε τη φαντασία μας, ενώ θα φανεί στο χειροκρότημα αν το Fabia, που καθυστερεί, θα χωθεί στα πόδια του Yaris.
Ό,τι δεν καταφέρνει το Polo λόγω τιμής και όχι μόνο, ενώ οι σύγχρονοι της συντροφιάς, λάτρεις της ηλεκτροκίνησης, το Ioniq5 σχολιάζουν υπερθετικά, αλλά δεν το βλέπουν.
Αντίστοιχα, περίπου ξέρεις τι σε περιμένει, αλλά θέλεις να ζήσεις με το Κia Sportage, που το βλέπεις κάθε μέρα. Αν συνυπολογίσουμε την ποιότητα και το βάθος του Tucson, στο μυαλό έχουμε ένα Sportage της κλάσης του «3008». Τόσο πιο σπορτίφ όσο μας αρέσει, σε σχέση με Qashqai και Tucson.
Ένα εκσυγχρονισμένο και πιο ευρύχωρο i3 αυτό το αντι-ID.3, που δένει περίφημα με την γκάμα της Cupra. Δε βρίσκεις Born ούτε στη Stellantis, ούτε στις δυνάμεις από την Ασία. Σε φυγή οι Βαυαροί, απέσυραν το i3, ενώ στη Στουτγάρδη αναζητούν το βηματισμό τους σε προτάσεις με μεγαλύτερα μεγέθη.
Κάποιοι το θεωρούν αντι-Megane. Δε θα συμφωνήσουμε. Οι «άλλοι» Γάλλοι έρχονται από μακριά με την πρότασή τους, που εκφράζει το σύγχρονο προφίλ τους με την εκδοχή «μόνο ρεύμα». Θα επιστρέψουμε με το Megane την άνοιξη.
Το Born το σταθμεύεις δίπλα σε DS 3 και στο απόλυτο κουκλί, στο Mazda ΜΧ-30, αλλά με αυτό, με το Seat, συγγνώμη με το Cupra, φεύγεις. Για πολλούς και διαφορετικούς λόγους.
Cupra Born: Άντε γεια
Με το μπλε ματ που σε προκαλεί και σε κερδίζει σταθμευμένο, ενώ σε εντυπωσιάζει οδηγώντας. Στην καλή εκδοχή με τους 240 ίππους, έστω στιγμιαία, αλλά και το σωστά ρυθμισμένο σύστημα μετάδοσης. Θεωρώντας το ID.3 πιο χρηστικό, κάνεις τα στραβά μάτια για φινίρισμα και εσωτερικούς χώρους σε επίπεδο Skoda, με γεγονός πως στις ίδιες «μετρήσεις» το Born είναι Audi με πινελιές του κομψού τρόπου, που χαρακτηρίζει τον Ισπανό της λεπτομέρειας.
Ο ίδιος, ως δημιουργός, διδάσκει προς κάθε κατεύθυνση, και το πάτημα του Born, όπως κυρίως η αντίδρασή του στο παιχνίδι με τα όρια, ξεπερνούν το SQ2, τις περίπου «Μ» και το τοποθετείς πολύ ψηλά.
Σε επίπεδο S3 αυτό το Cupra
Αν το Formentor παραβγήκε καλό και μπερδεύει ακόμα και καθηγητές του μάρκετινγκ και της αξιολόγησης, εδώ με το Born έχουμε μια συνειδητή επιλογή, όπου καθρεφτίζεται πραγματικά η στρατηγική του γερμανικού γκρουπ. Ακολουθείς λοιπόν το δημιουργικό τους ρεσιτάλ, οδηγώντας στο ρυθμό τους, και η δύναμη περνάει πίσω υποδειγματικά, με τις τάσεις υπερστροφής -σπάνιο είδος πλέον- να ελέγχονται με το τιμόνι.
Σε κάθε περίπτωση είναι έτσι ρυθμισμένο, με προοδευτικές αντιδράσεις, που αν θέλεις να μάθεις να οδηγείς γρήγορα με ρεύμα, με προτεραιότητα στη διαχείριση της ροπής, το Born επιλέγεις. Διδάσκει με τον τρόπο του και, το κυριότερο: Δεν «κοπανάει» στις αντιπαθητικές ατέλειες των δρόμων, ενώ περιορίζει και την αγωνία της αυτονομίας.
Σβέλτα και σχεδόν τέρμα γκάζι, με γεγονός πως δε σε αφήνει να αγιάσεις, και έχεις ρεύμα για 300 χλμ., όταν η Ε.Ξ. και τύποι της ψυχραιμίας, όπως οι σπεσιαλίστες στην προώθηση και στην πώλησή του, φλερτάρουν ή ξεπερνούν τα 400 χλμ. Σύμφωνοι, δεν είναι ηλεκτρικό Kona, αλλά δεν είναι ο Κορεάτης ο ανταγωνιστής του. Στα french tres chic απευθύνεται, και τα στριμώχνει συνολικά…
Με το Βorn συμπληρώθηκε ο κύκλος δοκιμής μας των αυτοκινήτων της μικρής λίστας του COTY, με γεγονός πως το Hyundai λάμπει και με την απουσία του… Εκ του ασφαλούς και αποκλειστικά με βάση την εμπειρία, η κορεάτικη μηχανή, με τη μία ή την άλλη όψη του νομίσματος, διεκδικεί έναν πραγματικό τίτλο.
Μένουμε συντονισμένοι._ Σ. Χ.