H Porsche 718 Cayman GT4 RS καταναλώνει συνθετικά καύσιμα
Με άρμα την Porsche 718 Cayman GT4 RS η γερμανική εταιρεία εντείνει τις πρωτοβουλίες της στον τομέα των συνθετικών καυσίμων εντείνονται.
Η νέα Porsche 718 Cayman GT4 RS είναι μια «πολεμική μηχανή» κι ένα ασυμβίβαστο σπορ κουπέ υψηλών επιδόσεων που έχει σχεδιαστεί για να εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις, το χαμηλό βάρος, την εξελιγμένη αεροδυναμική αλλά και τον μοναδικό του ήχο. Στην πρώτη της ευρωπαϊκή εμφάνιση στο Zell am See, η ναυαρχίδα της οικογένειας «718» επέδειξε όλα αυτά με εντυπωσιακό τρόπο – και με σημαντικά μειωμένες εκπομπές CO₂ χρησιμοποιώντας συνθετικά για την περίσταση καύσιμα.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, οι Porsche 718 Cayman GT4 RS που έδωσαν το «παρών» στην ειδική αυτή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για μία ακόμα χρονιά στην Αυστρία τροφοδοτήθηκαν από συνθετικά καύσιμα, τα οποία μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στον τομέα των μεταφορών. Εν προκειμένω, το καύσιμο που χρησιμοποιήθηκε ήταν μια βενζίνη βασισμένη σε προηγμένο βιοκαύσιμο από υπολείμματα τροφίμων.
Ο Michael Steiner, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Porsche στον τομέα της Έρευνας και Εξέλιξης, μας εξηγεί: «Ο τεράστιος αριθμός οχημάτων στους δρόμους – περίπου 1,3 δισεκατομμύρια σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία – σημαίνει ότι η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα δεν πραγματοποιείται αρκετά γρήγορα για να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί με τη Συμφωνία του Παρισιού. Επιπλέον, διαφορετικές περιοχές του κόσμου υιοθετούν την ηλεκτρική κινητικότητα με διαφορετικές ταχύτητες, κάτι που σημαίνει ότι τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν στο δρόμο για τις επόμενες δεκαετίες».
«Χρειαζόμαστε επειγόντως μια λύση για τη βιώσιμη λειτουργία των υπαρχόντων στόλων οχημάτων», τονίζει ο θρύλος του αγώνων ράλλυ Walter Röhrl. «Αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί με πράσινα καύσιμα, τα οποία είναι ένα λογικό συμπλήρωμα των ηλεκτρικών οχημάτων».
Τα eFuel και η Porsche 718 Cayman GT4 RS
Τα eFuels παράγονται χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό που παράγεται από αιολική ενέργεια. Το νερό διασπάται στα συστατικά του, το υδρογόνο και το οξυγόνο, μέσω ηλεκτρόλυσης, με το πρώτο στη συνέχεια να υποβάλλεται σε επεξεργασία με CO2 που «αντλείται» από τον αέρα για να παραχθεί e-μεθανόλη. Στο επόμενο βήμα, γνωστό ως «σύνθεση μεθανόλης σε βενζίνη», μετατρέπεται σε συνθετική ακατέργαστη βενζίνη, η οποία με τη σειρά της μετατρέπεται σε καύσιμο συμβατό με τα πρότυπα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλους τους βενζινοκινητήρες.
Το κοινό έργο Haru Oni, στο οποίο συμμετέχουν η Porsche, η Siemens Energy και διάφοροι άλλοι διεθνείς εταίροι, είναι η πρώτη ολοκληρωμένη, μεγάλης κλίμακας εμπορική μονάδα στον κόσμο που κατασκευάζει αυτά τα συνθετικά, σχεδόν ουδέτερα από άνθρακα καύσιμα. Η συγκεκριμένη μονάδα, η οποία βρίσκεται στην επαρχία Magallanes της νότιας Χιλής, εκμεταλλεύεται τις ιδανικές συνθήκες της περιοχής για την παραγωγή αιολικής ενέργειας, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως βιώσιμη πηγή ηλεκτρικής ενέργειας για την παραγωγή συνθετικής βενζίνης.
Από το 2022, η πιλοτική αυτή μονάδα αναμένεται να παράγει περίπου 130.000 λίτρα eFuel ετησίως, με την Porsche να έχει δεσμευτεί να αγοράσει τις ποσότητες αυτές χρησιμοποιώντας το ανανεώσιμο συνθετικό καύσιμο κυρίως στις δραστηριότητές της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Στο μέλλον, η Porsche θα χρησιμοποιεί τα eFuels στα δικά της μοντέλα, όπως η «911», με κινητήρες εσωτερικής καύσης – συμπεριλαμβανομένων των vintage αυτοκινήτων της.
«Ελπίζω ότι στο μέλλον θα μπορώ να οδηγώ παλιά αυτοκίνητα με καθαρή συνείδηση καταναλώνοντας eFuels», προσθέτει ο Walter Röhrl. «Το να τροφοδοτείς ένα αυτοκίνητο 50 ετών με ηλεκτροκαύσιμα σημαίνει καθαρή βιωσιμότητα».