Αποκάλυψη: Νέο Skoda Enyaq Coupe iV
To νέο Skoda Enyaq Coupe iV αποτελεί τη νεότερη... ηλεκτρική προσθήκη στη γκάμα του Τσέχου κατασκευαστή.
Το νέο Skoda Enyaq Coupe iV πρεσβεύει αυτό ακριβώς που μαρτυρά και η ονομασία του, όντας μια πιο σπορτίφ σε σχεδίαση εκδοχή του γνωστού και μη εξερεταίου πλέον Enyaq iV.
Όπως καταδεικνύουν και οι σχετικές φωτογραφίες, τα νέο EV της Skoda διαθέτει πιο εκφραστικό, και για πολλούς ακόμα πιο ελκυστικό σχεδιασμό, καταφέρνοντας να συνδυάσει δύο φαινομενικά αντικρουόμενα στοιχεία. Ήτοι, τον σπορ σχεδιασμό με τους γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένου ενός πόρτ μπαγκάζ στο πίσω μέρος με χωρητικότητα 570 λίτρα.
Ο ήδη κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής Enyaq iV έχει βελτιωθεί περαιτέρω, φτάνοντας στην κουπέ υλοποίηση την τιμή 0,234. Όπως είναι επόμενο, η βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση συντελεί σε ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, που πλέον φτάνει στα 545 χλμ. στο πρωτόκολλο WLTP στην πιο αποδοτική έκδοση της γκάμας.
Ο CEO της Skoda, Thomas Schäfer, δήλωσε σχετικά: «Μετά την επιτυχημένη κυκλοφορία του SUV, το νέο Skoda Enyaq Coupe iV φέρνει ακόμα πιο συναισθηματικό ντιζάιν, σπορ στυλ και κομψότητα στην γκάμα του μοντέλου. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί μας πέτυχαν για άλλη μια φορά να συνδυάσουν τον υψηλό βαθμό λειτουργικότητας με ελκυστικές γραμμές, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, συνδυάζοντας άψογα το ντιζάιν με τον υψηλό βαθμό απόδοσης, προσφέροντας αναμενόμενους για Skoda χώρους, ακόμη και σε ένα τόσο κομψό αμάξωμα. Παράλληλα, το νέο μοντέλο στην κορυφαία του έκδοση είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda RS.»
Το νέο Skoda Enyaq Coupe iV, όπως και το Enyaq iV, παράγονται στο κεντρικό εργοστάσιο της εταιρείας στη Mladá Boleslav, και αποτελούν τα μοναδικά οχήματα του VW Group που είναι «χτισμένα» πάνω στην πλατφόρμα MEB στην Ευρώπη που κατασκευάζονται εκτός Γερμανίας. Λόγω του σχεδιασμού της, αλλά και του μεγάλου μεταξονίου που εξασφαλίζει, η αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ επιτρέπει πλήθος επιλογών όσον αφορά τις αναλογίες αμαξώματος και τη σχεδίαση. Μία από αυτές – σε αντίθεση με πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού – είναι η απουσία σήραγγας μετάδοσης, με την μπαταρία υψηλής τάσης για το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα να είναι πλήρως ενσωματωμένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με αποτέλεσμα ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες να είναι ιδιαίτερα μεγάλος.
Ο σχεδιασμός του νέου Skdoa Enyaq Coupe iV
Σχεδιαστικά, το νέο EV της Skoda διαθέτει μια ιδιαίτερη σπορ μπροστινή ποδιά, καθώς και πλαϊνές στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ είναι εξοπλισμένο με ζάντες αλουμινίου διαστάσεων από 19 έως και 21 ίντσες. Από την κολόνα Β, η γραμμή οροφής γέρνει ελαφρά προς τα πίσω και συγχωνεύεται με την πέμπτη πόρτα που διαθέτει ένα αιχμηρό πίσω τελείωμα. Οι γραμμές του οχήματος τονίζονται περαιτέρω από τη σκούρα φιμέ πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού. Όπως αναφέρει η εταιρεία, «πρόκειται για τη μεγαλύτερη πανοραμική γυάλινη οροφή στη γκάμα Skoda και καθώς είναι πιο λεπτή από την πλήρη οροφή, παρέχει άφθονο χώρο για το κεφάλι των επιβατών και επιτρέπει περισσότερο φως να διαπερνά στο εσωτερικό».
Όπως και με το Enyaq iV, το νέο κουπέ ΕV της Skoda διατίθεται με το προαιρετικό Crystal Face, όπου οι κάθετες νευρώσεις της εντυπωσιακής μάσκας της Skoda φωτίζονται από 131 LED, ενώ μια οριζόντια φωτεινή λωρίδα ολοκληρώνει την εντυπωσιακή εμφάνιση (σ.σ.: το συγκεκριμένο σχεδιαστικό στοιχείο είναι στάνταρ στην έκδοση RS).
Στο εσωτερικό, τα νέο κουπέ SUV της Skoda επωφελείται από τη νέα φιλοσοφία Design Selections της εταιρείας, η οποία βασίζεται σε μοντέρνα περιβάλλοντα διαβίωσης με χρήση φυσικών, βιώσιμα επεξεργασμένων, ανακυκλωμένων και μη υλικών. Η σαφής δομή των διαθέσιμων επιλογών, συμπεριλαμβανομένων 10 θεματικών πακέτων και μεμονωμένων επιλογών, κάνουν τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου εύκολη. Τα βασικά χαρακτηριστικά της τελευταίας περιλαμβάνουν μια κεντρική οθόνη με διαγώνιο 13 ιντσών και το ψηφιακό πιλοτήριο των 5,3 ιντσών, το οποίο μπορεί προαιρετικά να συμπληρωθεί με head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας.
Οι μπαταρίες και οι κινητήριες μονάδες του Skoda Enyaq Coupe iV
Το νέο Skoda Enyaq Coupe iV διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα ισχύος. Η απόδοση ξεκινά από τα 132 kW (177 ίπποι) με την έκδοση «60», η οποία διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα. Εδώ, η μπαταρία έχει μικτή χωρητικόττα 62 kWh και ωφέλιμη 58 kWh). Η έκδοση με τα διακριτικό «80» είναι επίσης πισωκίνητη και αποδίδει 150 kW (201 ίππoι) αντλώντας ενέργεια από έναν συσσωρευτή ενέργειας με χωρητικότητα 82 kWh (ωφέλιμη: 77 kWh). Εκτός από αυτή τη μεγαλύτερη μπαταρία, το Enyaq iV 80x και το αντίστοιχο με την ονομασία RS διαθέτουν δεύτερο κινητήρα στον εμπρός άξονα, με την μέγιστη ισχύ να διαμορφώνεται στα 195 kW (261 ίπποι) και 220 kW (290 ίπποι) αντίστοιχα – και στις δύο αυτές εκδοχές του μοντέλου η μέγιστη ροπή φτάνει τα 460 Nm.
Το νέο Skoda Enyaq Coupe RS iV ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα για τις μαύρες σχεδιαστικές λεπτομέρειες και την απ’ άκρη σ’ άκρη κόκκινη ανακλαστική λωρίδα στο πίσω μέρος, Σύμφωνα με τους Τσέχους, η top-end έκδοση χρειάζεται μόλις 6,5 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυχγάνντας παράλληλα τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Ήτοι, 20 χλμ./ώρα επιπλέον σε σχέση από οποιαδήποτε άλλη έκδοση του νέου κουπέ που διατίθεται αποκλειστικά στο εντυπωσιακό χρώμα Mamba Green.