Loeb και Ogier μιλούν για το Μόντε και τη συνέχεια του 2022
Οι Sebastien Loeb και Sebastien Ogier μίλησαν για την εκπληκτική τους μονομαχία στο πρόσφατο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, καθώς και για τις ενδεχόμενες επόμενες εμφανίσεις τους στο θεσμό.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, αποτελούν τους πρωταγωνιστές του 21ου αιώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Η πρόσφατη μονομαχία τους στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, που έληξε υπέρ του πρεσβύτερου Seb για 10,5”, που είχε ως συνοδηγό στο υβριδικό Ford Puma Rally1 την Isabelle Galmiche, κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού μέχρι το τέλος.
Μετά από την ολοκλήρωση του αγώνα, η αποθέωση για τον εκπληκτικό Loeb -που σε ηλικία σχεδόν 48 ετών και 10 χρόνια μετά την αποχώρησή του με πλήρη εμπλοκή από το WRC, κατέκτησε την 80ή νίκη της καριέρας του και 8η στο Μόντε,- κατέκλυσε τα social media και όχι μόνο.
Το γεγονός ότι οι Sebastien Ogier-Benjamin Veillas (Toyota GR Yaris Rally1) προηγούνταν μέχρι λίγο πριν το τέλος, για να χάσουν τη νίκη λόγω ενός κλαταρίσματος και ενώ είχαν επίσης, εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις τους, έκανε τους ανθρώπους που ασχολούνται από κάθε πόστο με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, να μιλούν για τη “μητέρα των μαχών”.
Sebastien Loeb και Sebastien Ogier για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο (και όχι μόνο)
Μετά από την ολοκλήρωση του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, οι δύο υπερ-πρωταθλητές του WRC, που μετρούν μαζί 17 τίτλους (9 ο Loeb και 8 o Ogier) και 134 νίκες (80 ο Loeb και 54 o Ogier), μίλησαν για τα συναισθήματά τους, τη μεταξύ τους μάχη, αλλά και για την άγνωστη προς το παρόν, συνέχεια.
“Είμαι πραγματικά χαρούμενος, δεν περίμενα τόσα πολλά”, δήλωσε ο Sebastien Loeb.
“Δεν ήξερα τι να περιμένω, απλά ευελπιστούσα να έχω καλό ρυθμό και να μπορώ να παλέψω με τα παιδιά στις πρώτες θέσεις. Στο τέλος παλεύαμε με τον Ogier για τη νίκη και να κερδίζεις αυτόν τον αγώνα ήταν απλά συναρπαστικό.
“Αυτό έρχεται 10 χρόνια μετά από το τελευταίο μου πρωτάθλημα. Δεν έχω κάνει πολλά ράλλυ από τότε, οπότε να μπορώ να παλεύω ακόμη είναι μια εξαιρετική στιγμή και είμαι υπερήφανος για ότι κάναμε. Από τις πρώτες δοκιμές, η αίσθηση με το αυτοκίνητο ήταν καλή και αυτό μου έδωσε αυτοπεποίθηση”.
Ταυτόχρονα, σε συνδυασμό με τη μεγάλη μάχη που είχε με τον Sebastien Ogier, τον οποίο χαρακτήρισε ως “απίστευτα γρήγορο” το Σάββατο, ο Loeb θεωρεί πως αυτή η νίκη είναι μια από τις καλύτερες αναμνήσεις του.
“Είχαμε μεγάλη μάχη με τον Seb (Ogier) όλο το Σαββατοκύριακο”, ανέφερε στο motorsport.com ο Loeb. “Ήμουν γρήγορος την Παρασκευή, ήταν απίστευτα γρήγορος το Σάββατο, ειδικά στο Sisteron και μετά έγινε ότι έγινε και κερδίσαμε.
“Ήταν μια εκπληκτική στιγμή για εμάς. Σίγουρα, μια από τις καλύτερες αναμνήσεις μου”.
Από την άλλη, ο Sebastien Ogier παρά την απογοήτευσή του αναφέρθηκε επίσης με κολακευτικά λόγια για τον μεγάλο του αντίπαλο, πιστοποιώντας το κλίμα “ευ αγωνίζεσθαι” που υπήρξε μεταξύ τους σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, ενώ σχολίασε πως “η μοίρα” έκρινε τον νικητή αλλά αυτό, ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο για το σπορ.
“Ήταν μεγάλη χαρά να αγωνιστώ ξανά σε αυτόν τον ιδιαίτερο αγώνα και να βρίσκομαι σε αυτή την απίστευτη μάχη”, δήλωσε ο Ogier. “Αυτό το Σαββατοκύριακο δεν κερδίσαμε, αλλά μπορούμε να έχουμε το κεφάλι ψηλά. Μαζί με τον Benjamin (Veillas) και την ομάδα, κάναμε τη δουλειά.
“Είχαμε εξαιρετική απόδοση σε όλον τον αγώνα και δεν υπήρχαν προβλήματα στο αυτοκίνητο, που είναι ένα φανταστικό κατόρθωμα. Η μοίρα αποφάσισε διαφορετικά, όμως συνεχίζω να χαμογελώ και διασκέδασα πολύ τη μάχη”.
Αναφορικά με τη στιγμή του κλαταρίσματος που του στέρησε τη νίκη, ο Ogier πρόσθεσε: “Ειλικρινά, αισθάνομαι πως δε μπορούσα να κάνω κάτι για να το αποφύγω στην προτελευταία ειδική διαδρομή.
“Ήταν μια “μπούκα” που απέφυγα στο πρώτο πέρασμα, όμως στο δεύτερο πέρασμα αυτό ήταν αδύνατο, γιατί υπήρχε πολύ χώμα και έπρεπε να ακολουθήσω τη γραμμή των άλλων.
“Συγχαρητήρια στον Sebastien (Loeb) και την Isabelle (Galmiche) για τη νίκη, είχαν αξιοσημείωτη απόδοση και ήταν μια πολύ σκληρή μάχη. Ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο για το σπορ”.
Παράλληλα, ο 8άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ κατηγόρησε την Pirelli για τα ελαστικά της, σχολιάζοντας πως “το μόνο πράγμα που ίσως με θυμώνει, είναι πως για περισσότερο από έναν χρόνο γνωρίζουμε πως αυτό το ελαστικό της Pirelli είναι πολύ αδύναμο και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν υπάρχει αντίδραση”.
Σχετικά με την άκυρη εκκίνηση στην Power Stage, η οποία του απέφερε ποινή 10 δευτερολέπτων, ο Ogier απάντησε πως μάλλον ήταν καλύτερο που συνέβη, γιατί θα του ήταν πιο δύσκολο να αποδεχθεί την ήττα για μόλις 0,5 δευτερόλεπτα.
“Ίσως είναι καλύτερο που πήρα την ποινή γιατί αν βρισκόμουν πίσω για 0,5 δλ., πιθανώς να μου ήταν πιο δύσκολο να το αποδεχθώ”, δήλωσε στο motorsport.com ο Γάλλος, που έχει πλέον συγκάτοικο στην κορυφή του “Hall Of Fame” για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, με 8 νίκες, τον Sebastien Loeb.
“Τα δώσαμε όλα μέχρι το τέλος. Στην εκκίνηση της τελευταίας ειδικής διαδρομή ο κινητήρας άρχισε να ακούγεται διαφορετικά, σαν να έχανα ισχύ στη γραμμή και κούνησα λίγο τον συμπλέκτη, οπότε το αυτοκίνητο μετακινήθηκε λίγο.
“Νομίζω πως ξεκίνησα με ταχύτητα στη σωστή στιγμή, αλλά κινήθηκα νωρίτερα και αυτοί είναι οι κανονισμοί”.
Όσον αφορά στη συνέχεια του επιλεκτικού του προγράμματος στο WRC, o Ogier δεν επιβεβαιώνει κάτι.
Αμέσως μετά από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο Γάλλος πραγματοποίησε δοκιμές με το υβριδικό αυτοκίνητο της Toyota στο WEC, ενώ όπως έγινε γνωστό, το όποιο πρόγραμμά τους στους αγώνες αντοχής φέτος, θα ανακοινωθεί στις αρχές Φεβρουαρίου.
Μετά από αυτό, θα μπορεί να καταστρωθεί και ο σχεδιασμός του για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με μοναδικό δεδομένο να θεωρείται το γεγονός ότι θα συμμετάσχει σε λιγότερους από 6 αγώνες φέτος.
Πρώτος πιθανός αγώνας για επιστροφή του Ogier στο θεσμό θεωρείται το Ράλλυ Πορτογαλίας, ενώ υποψήφιο είναι και το Ράλλυ Σαφάρι, που θα βρίσκεται στο πρόγραμμα του θεσμού έως το 2026.
“Θέλω να απολαύσω το διάλειμμα και νομίζω ότι ο πρώτος αγώνας της λίστας είναι η Πορτογαλία”, ανέφερε ο οδηγός της Toyota, που πρόσθεσε για το Ράλλυ Σαφάρι:
“Πραγματικά απόλαυσα το ράλλυ πέρυσι, με τη φύση και τους ανθρώπους και το καλωσόρισμα που λάβαμε. Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω κάτι, όμως σίγουρα θα το σκεφτώ”.
Όσον αφορά στον Sebastien Loeb, το πρόγραμμα του πολυνίκους στο WRC, είναι ακόμη πιο περίπλοκο.
Βλέπετε, ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ έχει συμβόλαιο συνεργασίας με την Prodrive, για συμμετοχή στο Extreme E και πιθανώς Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid, τα οποία περιλαμβάνουν από 5 αγώνες έκαστο.
Προς το παρόν, δεν υπάρχει συμφωνία για περαιτέρω συμμετοχές του Loeb με την M-Sport Ford στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, αν και η συνέχιση της συνεργασίας, είναι κάτι που και οι δύο πλευρές επιθυμούν.
“Αρχικά το Μόντε Κάρλο είναι ο μοναδικός αγώνας”, δήλωσε ο Loeb. “Σίγουρα μιλούσαμε και για άλλους αγώνες, όμως θα ήταν αρκετά περίπλοκο, οπότε αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
“Τα υπόλοιπα θα τα συζητήσουμε αργότερα. Ναι, θέλω να κάνω περισσότερους αγώνες. Δεν ξέρω αν θα κάνω.
“Θα συμμετάσχω το Extreme E και ίσως σε κάποιους αγώνες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cross Country, οπότε δε θέλω να κάνω 15 αγώνες και πρέπει να βρω μια συμβιβαστική λύση”.
Δυστυχώς για τους φίλους του σπορ στη χώρα μας, η ημερομηνία διεξαγωγής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (8-11 Σεπτεμβρίου) συμπίπτει με εκείνη του προτελευταίου αγώνα του Extreme E, στη Χιλή.
Αντίστοιχα, στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC), όπου πάντως δεν έχει επιβεβαιωθεί η συμμετοχή του Sebastien Ogier, υπάρχει ο προτελευταίος αγώνας της σεζόν, στο Fuji.
Photos: M-Sport Ford, Toyota Gazoo Racing