Δοκιμές στο Weissach για το αγωνιστικό πρωτότυπο της Porsche στην κατηγορία LMDh
Το νέο πρωτότυπο της κατηγορίας LMDh της Porsche πάτησε τους τροχούς του στο κέντρο δοκιμών της εταιρείας στο Weissach για τις πρώτες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες με στόχο να είναι έτοιμο ώστε να δώσει το «παρών» από τις αρχές του 2023 σε μερικούς από τους πιο διάσημους αγώνες αντοχής στον κόσμο όπως το Le Mans, η Daytona και το Sebring.
Το αγωνιστικό πρωτότυπο της Porsche της κατηγορίας LMDh θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA, γνωστό ως WEC, καθώς και στο Πρωτάθλημα SportsCar IMSA WeatherTech της Βόρειας Αμερικής, για την περίσταση υπό τη σκέπη της ομάδας Porsche Penske Motorsport, με αρχή τον Ιανουάριο του 2023.
Αυτή η πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί στον εναρκτήριο γύρο της σειράς αγώνων IMSA, που δεν είναι άλλος από τις 24 Ώρες της Daytona.
Εν προκειμένω, σημείο αναφοράς στο νέο «όπλο» της Porsche για τους δύο αυτούς θεσμούς είναι ο V8 bi-turbo κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο οποίος έρχεται να «συμπληρώσει» τα στάνταρ υβριδικά στοιχεία του συνόλου. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σήμερα ο Γερμανός κατασκευαστής, η θερμική αυτή μονάδα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με ανανεώσιμα καύσιμα, με τη συνολική/συνδυαστική ισχύ του υβριδικού συστήματος μετάδοσης της κίνησης να φτάνει περίπου τα 500 kW, ήτοι τους 680 ίππους.
«Αποφασίσαμε να τρέξουμε με έναν V8 bi-turbo κινητήρα, ο οποίος πιστεύουμε ότι προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό χαρακτηριστικών απόδοσης, βάρους και κόστους», δηλώνει ο Αντιπρόεδρος της Porsche Motorsport, Thomas Laudenbach.
Οι αγωνιστικοί κανονισμοί για τους κινητήρες στην κατηγορία LMDh επιτρέπουν μεγάλες… δόσεις ελευθερίας όσον αφορά τον κυβισμό, τη σχεδίαση και τον αριθμό των κυλίνδρων. Εν προκειμένω, ο μέγιστος ρυθμός περιστροφής τους είναι οι 10.000 σ.α.λ., με τη μέγιστη ηχητική… επιβάρυνση να καθορίζεται στα 110 dB. Την ίδια στιγμή, ο κινητήρας πρέπει να ζυγίζει τουλάχιστον 180 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος παροχής αέρα και εξαγωγής, καθώς και των περιφερειακών εξαρτημάτων ψύξης. Εάν χρησιμοποιείται, στα 180 αυτά κιλά περιλαμβάνεται επίσης ο/οι στροβιλοσυμπιεστής/ες. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η μέγιστη ισχύς κυμαίνεται μεταξύ 480 και 520 kW, ήτοι 653 έως 707 ίπποι.
Η καμπύλη ροπής είναι επίσης καθορισμένη. Κατά τη διάρκεια των αγώνων, η συνδυασμένη ισχύς εξόδου του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του υβριδικού συστήματος μετάδοσης της κίνησης ανέρχεται συνολικά στα 500 kW (680 ίπποι). Τα βασικά εξαρτήματα για την ανάκτηση, αποθήκευση και απόδοση της ηλεκτρικής ενέργειας παρέχονται όσον αφορά την μπαταρία από την Williams Advanced Engineering, που πρόσφατα άλλαξε χέρια ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς της, την Bosch (μονάδα κινητήρα-γεννήτρια και ηλεκτρονικά ελέγχου) και την Xtrac (μετάδοση).