H Renault-Nissan-Mitsubishi τριπλασιάζει τις επενδύσεις της στην ηλεκτροκίνηση
Η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi αναμένεται να ανακοινώσει ένα σχέδιο ύψους άνω των 20 δισεκατομμυρίων ευρώ για την εξέλιξη και παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 30 νέων μοντέλων. Ας δούμε τα σημαντικότερα από αυτά.
Η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi σχεδιάζει να τριπλασιάσει την επένδυσή της για την από κοινού εξέλιξη και παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων καθώς τόσο αυτή όσο και οι υπόλοιπες mainstream αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πιέσεις από νέους ανταγωνιστές στα πλαίσια μιας προδιαγεγραμμένης στροφής της ζήτησης προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι τρεις εταιρείες αναμένεται να ανακοινώσουν την προσεχή Πέμπτη ένα σχέδιο για επενδύσεις άνω των 20 δισεκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα 5 χρόνια στην εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τις έως τώρα πηγές, έως το 2030, η συμμαχία των Renault-Nissan-Mitsubishi αναμένεται να φέρει στη ζωή σε περισσότερα από 30 νέα EV που θα υποστηρίζονται από πέντε κοινές πλατφόρμες.
Το σχέδιο με την ονομασία Alliance to 2030 στοχεύει να αναδείξει την «εντατικοποιημένη συνεργασία» μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, τονίζοντας ένα «κοινό όραμα για την ηλεκτροκίνηση και τη συνδεδεμένη κινητικότητα». Οι πέντε κοινές πλατφόρμες αναμένεται να καλύπτουν το 90% των EV που αναμένεται να εξελίξουν και να λανσάρουν οι τρείς εταιρείες μέχρι το 2030.
5 κοινές πλατφόρμες EV από τη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi
Η συμμαχία των τριών εταιρειών έχει αναπτύξει και εν μέρει έχει παρουσιάσει τέσσερις κοινές πλατφόρμες EV.
Η μια από αυτές, που φέρει την ονομασία CMF-EV, υποστηρίζει αυτοκίνητα όπως το νέο Renault Megane E-Tech και το επερχόμενο Nissan Ariya, και η δεύτερη οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά οχήματα που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το νέο Dacia Spring και παρόμοια μοντέλα της Dongfeng, του συνεργάτη της Nissan στην Κίνα. Οι άλλες δύο είναι πλατφόρμες για μικρά αυτοκίνητα, που στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου είναι γνωστά ως kei cars, καθώς και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, η συμμαχία στοχεύει να αναπτύξει μια πέμπτη κοινή πλατφόρμα για συμπαγή EVs που έχει σχεδιαστεί από τη Renault. Η Nissan έχει ήδη αποφασίσει να χρησιμοποιήσει αυτή την πλατφόρμα, που ονομάζεται CMFB-EV, και άλλα τυποποιημένα εξαρτήματα για να εξηλεκτρίσει το Nissan Micra, ενώ η Renault αναμένεται να εντάξει στη γκάμα της ένα παρόμοιο σε διαστάσεις EV.
Το Micra EV προβλέπεται να κυκλοφορήσει μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020. Η Renault σχεδιάζει από τη μεριά της να διαθέσει το πλήρως ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο Renault 5 έως το 2024 και έχει δηλώσει ότι θα κατασκευάσει ένα άλλο μικρό όχημα, πιθανότατα ένα SUV, εμπνευσμένο από το κλασικό Renault 4L.
Προσιτά EVs για τη συμμαχία των Renault-Nissan-Mitsubishi
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ελπίζουν να καταστήσουν τα κόμπακτ EV τόσο προσιτά όσο τα βενζινοκίνητα οχήματα παρόμοιου μεγέθους.
Οι τρεις εταιρείες αναμένεται να χρησιμοποιούν κοινές μπαταρίες και άλλα βασικά εξαρτήματα. Η συμμαχία σχεδιάζει μάλιστα να επενδύσει από κοινού σε θέματα που αφορούν την παραγωγή μπαταριών σε Γαλλία, Βρετανία, Κίνα και Ιαπωνία συνολικής χωρητικότητας 220 GWh έως το 2030 στο πλαίσιο του νέου επενδυτικού τους πλάνου.
Με την τυποποίηση και την κοινή χρήση μπαταριών, η συμμαχία αναμένει να μειώσει στο μισό το κόστος κατασκευής μπαταριών.
Η συμμαχία των Renaut-Nissan-Mitsubishi αναμένεται επίσης να μοιράζεται την τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης, την οποία αναπτύσσει η Nissan.
Στον τομέα των υβριδικών οχημάτων – τα οποία είναι πολύ πιθανόν να μην εντάσσονται στο νέο επενδυτικό πλάνο – οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τις δικές τους τεχνολογίες με λίγα όμως κοινά βασικά εξαρτήματα και συστήματα. Και ως εκ τούτου, η περιορισμένη συνεργασία τους στην προμήθεια και την εξέλιξημ έχει εγείρει ανησυχίες εντός της συμμαχίας σχετικά με την ικανότητα επίτευξης εξοικονόμησης κόστους.
Σε κάθε περίπτωση, η Nissan έχει δηλώσει ήδη από πέρσι ότι σχεδιάζει να δαπανήσει περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε διάστημα 5 ετών για να επιταχύνει τις κινήσεις της στην ηλεκτροκίνηση, λανσάροντας 23 ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, έως το 2030, αλλά και 15 EVs, με το ήμισυ του μείγματος οχημάτων της Nissan θα είναι ηλεκτροκίνητο μέχρι το 2030.
Από τη μεριά της, η Renault έχει πει ότι η μάρκα θα είναι κατά 100% ηλεκτρική στην Ευρώπη μέχρι το 2030, όχι όμως και σε αγορές εκτός Ευρώπης. Το πλήρως εξηλεκτριμένο… δόγμα δεν θα ισχύσει με το ίδιο χρονοδιάγραμμα για τις υπόποιπες εταιρείες του Groupe Renault, όπως η Dacia.