Οι νέες λύσεις και υπηρεσίες φόρτισης της VW

Η υπηρεσία We Charge της VW βελτιώνεται προκειμένου να προσφέρει υψηλότερη απόδοση, ευκολία και βιωσιμότητα, με αναβαθμισμένες λύσεις σε σπίτι και δρόμο, νέες λειτουργίες στα μοντέλα ID. και σύντομα και με την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης.

Με τις αναβαθμίσεις που εισάγονται σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα στο οικοσύστημα φόρτισης των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων, και δη εκείνων της οικογένειας ID., η VW επιχειρεί να διασφαλίσει ότι ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να είναι το κύριο αυτοκίνητο των πελατών της με τους ελάχιστους δυνατούς συμβιβασμούς. Και όχι μόνο.

«Έχουμε έναν ξεκάθαρο στρατηγικό στόχο. Θέλουμε να καταστήσουμε δυνατή τη χρήση των μπαταριών των ηλεκτρικών μας οχημάτων στην αγορά ενέργειας ως ευέλικτες, κινητές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας. Τέτοιες επιλογές αποθήκευσης ενέργειας είναι απαραίτητες για την αύξηση του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Επιπλέον, αυτό μπορεί επίσης να κάνει τη φόρτισης πολύ φθηνότερη για τους πελάτες ενώ στη συνέχεια θα μπορούν να τροφοδοτούν τη δική τους ενέργεια στο δημόσιο δίκτυο», δηλώνει ο Elke Temme, επικεφαλής του επιχειρηματικού τομέα φόρτισης και ενέργειας της VW Group Components και Διευθύνων Σύμβουλος της Elli.

VW ID.3

Ήδη, τα ηλεκτρικά μοντέλα της VW μπορούν άνετα να φορτίσουν τις μπαταρίες τους στο γκαράζ του σπιτιού χρησιμοποιώντας τον ID. Charger, ο οποίος είναι διαθέσιμος στη βασική έκδοση αλλά και σε δύο ακόμα, πλήρως διασυνδεδεμένες παραλλαγές, τις οποίες μπορούν να ελέγξουν χρησιμοποιώντας την εφαρμογή We Connect ID. στο smartphone τους. Στη Γερμανία ειδικότερα, η εταιρεία προσφέρει επίσης μια σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με τη Volkswagen Naturstrom, μέσω της οποίας οι πελάτες απολαμβάνουν πλήρως πιστοποιημένη πράσινη ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Με την κάρτα φόρτισης We Charge, οι πελάτες έχουν ήδη πρόσβαση σε ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης στην Ευρώπη, με πάνω από 270.000 δημόσια σημεία φόρτισης τόσο σε πόλεις όσο και σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Και αυτός ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς. Μέχρι το 2025, το VW Group θα εγκαταστήσει επίσης περίπου 18.000 σταθμούς γρήγορης φόρτισης στην Ευρώπη καθώς και 35.000 σημεία που θα δημιουργηθούν με συνεργάτες λιανικής – πολλά από τα οποία θα είναι προσβάσιμα στο κοινό.

Ταυτόχρονα, μέσα στο 2022 τα μοντέλα της οικογένειας ID. θα διαθέτουν μια νέα λειτουργία που θα αντικαταστήσει την τρέχουσα διαδικασία ελέγχου ταυτότητας της κάρτας φόρτισης, κάτι που θα καταστήσει τη διαδικασία αναζωογόνησης της μπαταρίας σε ταχυφορτιστές ακόμα πιο απλή. Εδώ, η κρυπτογραφημένη και ασφαλής επικοινωνία, σύμφωνα με το πρότυπο ISO 15118, ξεκινά μεταξύ του αυτοκινήτου και του σταθμού φόρτισης μόλις ο πελάτης συνδέσει το καλώδιο φόρτισης. Αυτή η διαδικασία ελέγχου ταυτότητας διαρκεί λίγα μόλις δευτερόλεπτα πριν ξεκινήσει η φόρτιση. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της VW, το πρόγραμμα Plug ; Charge θα είναι εφικτό στα δίκτυα των Ionity, Aral, bp, Enel, EON, Iberdrola και eviny. με επιπλέον εταιρείες-παρόχους να προστίθενται στο εγγύς μέλλον.

VW ID.3

Το επόμενο επίπεδο: έξυπνη φόρτιση και αμφίδρομη φόρτιση από την VW

Ένα σύστημα διαχείρισης ενέργειας για το σπίτι (HEMS) αποτελεί προϋπόθεση για αυτό που αποκαλείται σήμερα «έξυπνη φόρτιση». Αυτό το σύστημα αναγνωρίζει όλες τις απαιτήσεις των καταναλωτών, ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται την τροφοδοσία τους με έξυπνο τρόπο. Το κύριο πλεονέκτημα αυτού είναι ότι διευκολύνει τη φόρτιση με ενέργεια που παράγεται από ηλιακά πάνελ για τους κατόχους φωτοβολταϊκών συστημάτων.

Επιπλέον, έξυπνα τιμολόγια και αλγόριθμοι ηλεκτρικής ενέργειας καθιστούν δυνατή τη φόρτιση του αυτοκινήτου στο σημείο όπου είναι διαθέσιμη… άφθονη ανανεώσιμη ενέργεια. Αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι οι ανεμογεννήτριες δεν θα χρειαστεί να κλείσουν επειδή δεν υπάρχει κανένας που να χρησιμοποιεί την ενέργειά τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μόνο μέσα στο 2019, 6.500 GWh ανανεώσιμης ενέργειας έμειναν αναξιοποίητες στη Γερμανία – ποσότητα που είναι ικανή να τροφοδοτήσει 2,7 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα για ένα χρόνο.

Ωστόσο, οι δυνατότητες είναι ακόμη μεγαλύτερες σε συνδυασμό με την αμφίδρομη φόρτιση – μια τεχνολογία που πρόκειται να λανσαριστεί στη VW. Εν προκειμένω, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να τροφοδοτούν την ενέργεια που δεν χρειάζονται στο οικιακό δίκτυο (V2H – Vehicle-to-Home) και στο μέλλον θα παρέχουν επίσης ηλεκτρική ενέργεια για τη σταθεροποίηση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας. Όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID. με μπαταρία 77 kWh θα έχουν αυτή τη δυνατότητα στο μέλλον, ενώ μία over-the-air ενημέρωση που θα αρχίσει να διατίθεται σταδιακά θα χρησιμοποιηθεί ώστε η αμφίδρομη φόρτιση να καταστεί διαθέσιμη και για οχήματα που έχουν ήδη πουληθεί. Όπως ανακοίνωσε η VW, ένα ειδικό wallbox DC BiDi θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά της ενέργειας και την επικοινωνία.

VW ID.3

Νέο software για τα VW ID.

Στο εγγύς μέλλον, όλα τα μοντέλα της σειράς ID. θα διαθέτουν με μια νέα έκδοση λογισμικού που θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στη φόρτιση. Πιο συγκεκριμένα, η μέγιστη ονομαστική ισχύς φόρτισης για τα EVs της εταιρείας με μπαταρία 77 kWh θα αυξηθεί από 125 σε 135 kW (και σε 150 kW για το ID.5 GTX), κάτι που θα μειώσει τον χρόνο φόρτισης έως και 9 λεπτά για SoC από 5% σε 80%. Αυτές οι βελτιώσεις θα ενεργοποιηθούν σε οχήματα που έχουν ήδη παραδοθεί μέσω μιας ενημέρωσης λογισμικού στο εγγύς μέλλον. Θα υπάρχει, επίσης, μια νέα λειτουργία Battery Care Mode που εξασφαλίζει τη μέγιστη προστασία της μπαταρίας, που θα περιορίζει το μέγιστο επίπεδο φόρτισης στο 80% – λειτουργία που ήδη παρέχεται από άλλους κατασκευαστές EV.

Το μενού φόρτισης, το οποίο εμφανίζεται τώρα στο επάνω μέρος της οθόνης αφής στα μοντέλα ID., θα δομηθούν επίσης με διαφορετικό τρόπο ώστε να παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες με σαφέστερο τρόπο. Επίσης, η λειτουργία Online Route Calculation που ενσωματώνεται στο σύστημα πλοήγησης εκτελεί «έξυπνο» σχεδιασμό της διαδρομής για μεγάλα ταξίδια, έτσι ώστε το όχημα να μπορεί να φτάσει στον προορισμό με το επιθυμητό επίπεδο φόρτισης και όσο το δυνατόν γρηγορότερα χρησιμοποιώντας δεδομένα κίνησης και διαδρομής. Οι δε στάσεις για φόρτιση θα αξιολογούνται δυναμικά με βάση τη δυναμική του σταθμού φόρτισης και το επίπεδο πληρότητάς τους. Ως αποτέλεσμα αυτού, η λειτουργία θα μπορεί να προτείνει, για παράδειγμα, δύο «συνεδρίες» σύντομης φόρτισης με υψηλή ισχύ αντί για μια μεγάλη στάση για φόρτιση με χαμηλή ισχύ.

VW ID.3