Η εξελικτική πορεία του Mazda CX-5
Με το Mazda CX-5 του 2022 να έχει ξεκινήσει να διατίθεται, ας δούμε ποια βήματα ακολούθησε από το 2010 μέχρι και σήμερα το best-seller μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας.
Στην πιο φρέσκια του εκδοχή, το Mazda CX-5 προσφέρεται σε τρείς εκδόσεις, με την Homura να αποτίει φόρο τιμής στο MX-5 πρώτης γενιάς με τις κλασσικές σπορ, κόκκινες πινελιές του και την Takum Plus να ξεχωρίζει για το πολυτελές εσωτερικό με επένδυση από δέρμα Nappa και ξύλο.
Ταυτόχρονα, η έκδοση Newground είναι ο τέλειος σύντροφος για κάθε λάτρη της περιπέτειας στη φύση, με το ανθεκτικό στους λεκέδες εσωτερικό και τη μεγιστοποιημένη απόδοση του συστήματος τετρακίνησης. Με περισσότερα από 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί παγκοσμίως από την κυκλοφορία του, το Mazda CX-5 εντάσσεται στα πιο πετυχημένα μοντέλα της μάρκας.
Mazda C-5: Πως ξεκίνησαν όλα
Το 2010, η Mazda παρουσίασε το Shinari – ένα τετράθυρο σπορ κουπέ πρωτότυπο μοντέλο – αποκαλύπτοντας επίσης τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo – Soul of Motion. Αυτή η νέα φιλοσοφία, ενσωματώθηκε στο επόμενο concept, το οποίο έφερε την ονομασία Minagi, στρέφοντας την προσοχή του κοινού στις νέες τεχνολογίες Skyactiv της Mazda. Το μοντέλο που ακολούθησε ήταν το Mazda CX-5, που έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011.
«Η δημιουργία ενός SUV που θα έχει παγκόσμια απήχηση ήταν μια δύσκολη δουλειά», αναφέρει ο Masashi Nakayama, Γενικός Διευθυντής του Τμήματος Σχεδίασης της Mazda που σχεδίασε το αρχικό CX-5. «Αλλά θέσαμε στον εαυτό μας την πρόκληση, συγκεντρώνοντας αντικρουόμενα σχεδιαστικά στοιχεία και προσθέτοντας σπορ εξαρτήματα σε ένα SUV, δημιουργώντας ένα όχημα που μπορεί να ονομαστεί ‘κατηγορία CX-5’».
Ο Nakayama σημειώνει ότι το CX-5 του 2022, μοιράζεται το ίδιο DNA με τον προκάτοχό του. «Δεν θέλαμε να αλλάξουμε τα μέρη της σχεδίασης που έχουν απήχηση στους πελάτες μας, αλλά αντ’ αυτού να προωθήσουμε την χαρακτηριστική εμφάνιση για να βελτιώσουμε τη μοναδική του μορφή».
Ένα παράδειγμα είναι οι προβολείς. Ο Takanori Tsubaki, επικεφαλής σχεδιαστής του τελευταίου μοντέλου, λέει ότι καθετί πάνω στο αυτοκίνητο εξυπηρετεί ένα σκοπό. «Τοποθετήσαμε επιμήκεις προβολείς που ενισχύουν την αίσθηση δύναμης του αυτοκινήτου και παρέχουν επιπλέον ασφάλεια στον δρόμο τη νύχτα, χάρη στους ισχυρούς προσαρμοστικούς προβολείς LED».
Επιπλέον το CX-5 ήταν το πρώτο όχημα στο οποίο χρησιμοποιήθηκε το Soul Red Crystal, το οποίο έχει γίνει συνώνυμο της Mazda. Στο σημερινό μοντέλο έρχεται να προσθέτει μια ολοκαίνουργια επιλογή χρώματος, η Zircon Sand Metallic.
Βραβεία και διεθνής αναγνώριση για το Mazda CX-5
Το Mazda CX-5 είναι το αυτοκίνητο της ιαπωνικής εταιρείας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως. Το SUV της Mazda έχει κερδίσει περισσότερα από 100 βραβεία διεθνώς, αποσπώντας 45 διακρίσεις μόνο κατά το έτος έναρξης της διάθεσής του. Όσον αφορά τα διαπιστευτήρια ασφαλείας, του απονέμεται το TOP SAFETY PICK κάθε χρόνο από το 2012 από το Insurance Institute for Highway Safety. Επιπλέον, έχει διακριθεί ως το Οικογενειακό Αυτοκίνητο της Χρονιάς WWCOTY (2017), ενώ έχει κερδίσει και δύο πολυπόθητα βραβεία για το Καλύτερο Νέο Μικρό Όχημα Βοηθητικής Χρήσης (2018) και το Καλύτερο Νέο Μεσαίου Μεγέθους Utility Vehicle (2019) από την Automobile Journalists Association of Canada.
Στην Ευρώπη, το CX-5 ψηφίστηκε ως Best in Test στην κατηγορία SUV Mid-Class για τον ετήσιο Οδηγό Αυτοκινήτων της Ολλανδικής Ένωσης Καταναλωτών (2015), αφήνοντας πίσω του εννέα ανταγωνιστές για τον τίτλο.
Mazda CX-5: Δοκιμασμένο σε ακραίες συνθήκες
Από το απαιτητικό ταξίδι στη Χιλή μέχρι την εξερεύνηση του Βιετνάμ, εντός και εκτός πίστας, το CX-5 έχει αποδείξει ότι μπορεί να διαχειριστεί οποιοδήποτε έδαφος. Το 2019 ένας στόλος CX-5 ξεκίνησε από τη Σουηδία, ταξιδεύοντας μέσα στον πάγο και το χιόνι προκειμένου να φτάσει στο Nordkapp, στο Βόρειο Ακρωτήριο της Νορβηγίας, το βορειότερο σημείο της ηπειρωτικής Ευρώπης.
Η Mazda έγινε επίσης η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που διέσχισε την παγωμένη λίμνη Βαϊκάλη στη Σιβηρία – την παλαιότερη και βαθύτερη λίμνη του κόσμου – με ένα CX-5. Πιο πρόσφατα, το συμπαγές SUV διέπρεψε σε τεστ αντοχής 100.000 χιλιομέτρων που διεξήγαγε το γερμανικό περιοδικό Auto Bild, κερδίζοντας μια από τις καλύτερες βαθμολογίες όλων των εποχών, κατακτώντας την τέταρτη θέση στην παγκόσμια κατάταξητης λίστας με τους διαγωνιζόμενους.