Οι πέντε εκδόσεις της Porsche Taycan Sport Turismo
H Porsche Taycan Sport Turismo είναι ένα all-around σπορ αυτοκίνητο που αποτελεί την τρίτη κατά σειρά εκδοχή αμαξώματος στη γκάμα του πρώτου EV του Γερμανού κατασκευαστή.
H νέα Porsche Taycan Sport Turismo, η οποία αποκαλύφθηκε τον περασμένο Νοέμβριο μαζί με την έκδοση GTS της απλής Taycan, αποτελεί την τελευταία έκδοση από πλευράς αμαξώματος στη γκάμα των αμιγώς ηλεκτροκίνητων εκδόσεων του πρώτου EV της γερμανικής εταιρείας, η οποία έρχεται να προστεθεί δίπλα στις 4θυρες Taycan και την Taycan Cross Turismο.
Εξ ορισμού, η νέα Taycan Sport Turismo καλύπτει τις ανάγκες όσων θέλουν να συνδυάσουν τις δυνατότητες των Taycan Cross Turismo με την καθημερινή χρήση on-road, την πρακτικότητα και την ευελιξία των 4θυρων Taycan. Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Porsche, η Τaycan Sport Turismo στην έκδοση GTS, θα είναι η πρώτη της σειράς που θα παρουσιαστεί στα τέλη του Φεβρουαρίου 2022 με τις υπόλοιπες εκδόσεις να ακολουθούν στα μέσα Μαρτίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις νέες εκδόσεις ένα… πρωτοεμφανιζέμενο στοιχείο εξοπλισμού που θα προσφέρεται ως έξτρα, είναι η πανοραμική οροφή με Sunshine Control που ρυθμίζεται ηλεκτρικά για το ποσοστό διαφάνειας και προστασίας από το ηλιακό φως.
Porsche Taycan Sport Turismo: Σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις
Η νέα Porsche Taycan Sport Tursimo θα είναι διαθέσιμη από την ερχόμενη άνοιξη στις παρακάτω εκδόσεις:
- Taycan Sport Turismo, με απόδοση 240 kW (326 ίπποι), κίνηση στους πίσω τροχούς και εξοπλισμένη προαιρετικά με μπαταρία Performance Plus, η οποία αυξάνει και την απόδοση στα 280 kW (380 ίπποι).
- Taycan 4S Sport Turismo, με απόδοση 320 kW (435 ίπποι), κίνηση σε όλους τους τροχούς και εξοπλισμένη προαιρετικά με μπαταρία Performance Battery Plus, η οποία αυξάνει και την απόδοση στα 360 kW (490 ίπποι).
- Taycan GTS Sport Turismo, με απόδοση 380 kW (517 ίπποι) και τετρακίνηση.
- Taycan Turbo Sport Turismo, με απόδοση 460 kW (625 ίπποι) και τετρακίνηση.
- Taycan Turbo S Sport Turismo, με απόδοση 460 kW (625 ίπποι) και τετρακίνηση.
«Η παρουσίαση της Sport Turismo, ως τρίτη διαφορετική έκδοση αμαξώματος, προσθέτει στην γκάμα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων μας ένα πρακτικό sport αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις» δηλώνει ο Kevin Giek, Vice President για τα μοντέλα Taycan.
«Είμαι βέβαιος, ότι το νέο μοντέλο θα συνεχίσει το success story της Taycan, καθώς η ισορροπία αλλά και η ευρύτητα επιλογής ανάμεσα στις πέντε διαφορετικές εκδόσεις, κάνει τις Sport Turismo εξαιρετικά ελκυστικές ως επιλογή: Η γκάμα προσφέρει τα πάντα, από την ευκολοοδήγητη, ευκίνητη πισωκίνητη έκδοση, έως την πολύ δυνατή Turbo S».
Από στάση, η Taycan Turbo S Sport Turismo προσφέρει επιτάχυνση έως τα πρώτα τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα εξασφαλίζοντας την ίδια στιγμή τελική ταχύτητα είναι 260 χλμ/ώρα. Η έκδοση με την μεγαλύτερη αυτονομία είναι η Taycan 4S Sport Turismo, η οποία καλύπτει με μια φόρτιση της μπαταρίας μια διαδρομή μήκους έως και 498 χιλιόμετρα βάσει του πρωτοκόλλου WLTP.
Ως νέες εκδόσεις τελευταίας γενιάς, οι τετρακίνητες Sport Turismo δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην θερμική διαχείριση της μπαταρίας και την αποφόρτιση-φόρτιση με πολύ σημαντικές βελτιώσεις. Και οι δύο εκδόσεις μπαταριών, μπορούν να επαναφορτιστούν από το 5% έως και το 80% της μέγιστης χωρητικότητάς τους σε χρόνο 22 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει πρακτικά, ότι με μόλις 5 λεπτά επαναφόρτισης σε ταχυφοτιστή, η αυτονομία ξεπερνά ελαφρώς τα 100 χιλιόμετρα.
Λεπτομέρειες με σημασία για τη νέα Porsche Taycan Sport Turismo
Η Taycan Sport Turismo «μοιράζεται» το ίδιο σπορ αλλά πρακτικό αμάξωμα με την κεκλιμένη προς τα πίσω οροφή που χαρακτηρίζει την Taycan Cross Turismo. Aλλά σε αντίθεση με αυτή, η προτεραιότητα δεν είναι η off-road οδήγηση, ενώ επιπλέον η Sport Turismo είναι διαθέσιμη με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Το διαθέσιμο ύψος της οροφής για τους πίσω επιβάτες είναι 45 χιλιοστά υψηλότερο απ’ ότι στην 4θυρη Taycan και 9 χιλιοστά υψηλότερο πάνω από το κεφάλι του οδηγού. Η μεγάλη πέμπτη πίσω πόρτα αυξάνει την πρακτικότητα και την ευκολία πρόσβασης στο χώρο αποσκευών καθώς είναι μακρύτερη (+801 χιλιοστά) και ψηλότερη (+543 χιλιοστά) απ’ ότι στην 4θυρη έκδοση (+434 χιλιοστά και +330 χιλιοστά αντίστοιχα).
Η χωρητικότητα δε του χώρου αποσκευών εξαρτάται από τα υπάρχοντα στοιχεία εξοπλισμού: σε συνδυασμό με το Sound Package Plus, ο διαθέσιμος χώρος φόρτωσης φτάνει τα 446 λίτρα (407 4θυρη στην έκδοση). Με τα παρελκόμενα του Bose Surround Sound System, το οποίο αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό στην Taycan Turbo Sport Turismo, η χωρητικότητα είναι 405 λίτρα. Τα αναδιπλούμενα σε αναλογία 60:40 πίσω καθίσματα αυξάνουν την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 1.212 λίτρα έως τα 1.171 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχουν διαθέσιμα και 84 λίτρα στον εμπρός χώρο αποσκευών.
Πανοραμική οροφή με Sunshine Control για την Porsche Taycan Sport Turismo
Η νέα πανοραμική οροφή με το σύστημα Sunshine Control προσφέρει πλήρη προστασία καθώς η μεγάλη γυάλινη επιφάνειά της χωρίζεται σε εννέα τμήματα, καθένα από τα οποία μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά, σε θέσεις clear, matt, semi ή bold. Υπάρχουν προεπιλεγμένα μοτίβα είτε στενά είτε φαρδύτερα σε διαστάσεις, όπως και ένα δυναμικό Roller Blind σύστημα που στην ουσία εναλλάσσει φωτεινά ή σκιασμένα τμήματα της οροφής. Ο έλεγχος και οι επιλογές γίνονται από τον οδηγό με την αφή των δακτύλων του πάνω από το σχετικό εικονίδιο.
Remote Park Assist και ενσωμάτωση του Android Auto για την Porsche Taycan Sport Turismo
Η Τaycan Sport Turismo είναι κορυφαία και σε επίπεδο άνεσης, παθητικών μέτρων ασφαλείας και infotainment. Με το Remote Park Assist (προαιρετικός εξοπλισμός), ο οδηγός μπορεί να μετακινήσει το αυτοκίνητο εντός ή εκτός του χώρου στάθμευσης, χωρίς να χρειαστεί καθίσει στην θέση του. Ο αυτόματος έλεγχος είναι δυνατός σε κάθετα ή παράλληλα διαγραμισμένες θέσεις στάθμευσης, καθώς και σε χώρους στάθμευσης με το σύστημα να μετρά αυτόματα μέσω ειδικών αισθητήρων και καμερών τις διαστάσεις και τα περιθώρια του χώρου.
Σε ότι αφορά το infotainment, εκτός του Apple Car Play, που λειτουργεί σε συνεγασία με το Porsche Communication Management (PCM), έχει ενσωματωθεί και το Android Auto, ενώ έχει βελτιωθεί και η λειτουργία Voice Pilot, που αντιλαμβάνεται πλέον πιο εύκολα τις φωνητικές εντολές που δέχεται. Βελτιωμένο, είναι επίσης το σύστημα πλοήγησης, τόσο στην εύρεση των σημείων ενδιαφέροντος (POI), όσο και στην απεικόνισή τους. Ξανασχεδιασμένο και βελτιστοποιημένο είναι τέλος και το σύστημα που προγραμματίζει τα σημεία και τους χρόνους επαναφόρτισης, καθώς μπορεί πλέον να ανιχνεύει τα σημεία με την καλύτερη επίδοση.