Eικοσιπέντε χρόνια Subaru Forester
Από το 1997 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο προσκήνιο, το Subaru Forester υπήρξε μια δημοφιλής επιλογή, καθιερώνοντας μια σχέση εμπιστοσύνης βασισμένη σε ένα ασφαλές και αξιόπιστο σύνολο. Μεγαλύτερη απόδειξη η συνολική παγκόσμια παραγωγή του, που φτάνει τις 4,5 εκατομμύρια μονάδες.
Η πρώτη γενιά του Subaru Forester παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο τον Νοέμβριο του 1995, ως «Streega concept». Ήταν διαθέσιμο προς πώληση τον Φεβρουάριο του 1997 στην Ιαπωνία και στην αγορά των ΗΠΑ έφτασε την επόμενη χρονιά. Το Forester ήταν ένα από τα πρώτα crossover/SUV, ενώ διέθετε και σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς.
Η διαφήμιση της Subaru χρησιμοποιούσε τότε για το μοντέλο το σλόγκαν «SUV tough, Car Easy». Bασίστηκε στην πλατφόρμα του Impreza, αλλά κάτω από το εμπρός καπό του φιλοξένησε τον μεγαλύτερο τετρακύλινδρο boxer κινητήρα των 2.5 λίτρων από το Subaru Outback, ο οποίος απέδιδε 165 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και διέθετε 220 Nm ροπής από τις 4.000 σ.α.λ.
Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε ως μοντέλο του 2003 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Σικάγο το 2002, βασισμένη στη νέα πλατφόρμα του Impreza, με αρκετές βελτιώσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Διέθετε πλέον βελτιώσεις για την εξοικονόμηση βάρους, όπως αλουμινένιο καπό, διάτρητες ράγες και μπροστινό υποπλαίσιο. Η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή ήταν η εισαγωγή στη γκάμα του μοντέλου του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 2.5 λίτρων. Το 2006 ο συγκεκριμένος κινητήρας (της έκδοσης XT) τιμήθηκε με το βραβείο «International Engine of the Year». Το ίδιο μηχανικό σύνολο χρησιμοποιήθηκε επίσης στο Subaru Impreza WRX, καθώς και στο Saab 9-2X Aero.
Η τρίτη γενιά του Forester άρχισε να απομακρύνεται από την ως τότε σχεδίαση και να γίνεται ένα crossover SUV. Ήταν μεγαλύτερο σχεδόν σε κάθε διάστασή του και διέθετε κεκλιμένη γραμμή οροφής με περισσότερο χώρο φόρτωσης. Η Subaru παρουσίασε το Forester του 2008 στην Ιαπωνία, στις 25 Δεκεμβρίου 2007. Η έκδοση που απευθυνόταν στην άλλη πλευρά του Ειρηνικού έκανε την πρώτη της εμφάνιση στη Διεθνή Έκθεση της Βόρειας Αμερικής τον Ιανουάριο του 2008, στην μητρόπολη του αμερικανικού αυτοκινήτου, στο Ντιτρόιτ. Το Forester ήταν διαθέσιμο στην αγορά της Ευρώπης από το 2008 με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 150 ίππων με Active Valve Control System (AVCS), που συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων ή με αυτόματο των τεσσάρων. Επίσης, προσφερόταν με ένα νέο πετρελαιοκινητήρα μπόξερ των 145 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων.
Η τέταρτη γενιά του Subaru Forester παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Guangzhou το 2012 και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 2013. Τα μοντέλα του 2014 και του 2015 ανανεώθηκαν σημαντικά στον τομέα της άνεσης, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων έδωσε την θέση του στο αντίστοιχο των έξι.
Η πέμπτη γενιά του Forester αποκαλύφθηκε στις 28 Μαρτίου 2018, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, βασισμένη πλέον στην νέα παγκόσμια πλατφόρμα της Subaru. Όλα τα Subaru Forester διαθέτουν πλέον μία από τις τρεις εκδόσεις του συστήματος Symmetrical All-Wheel Drive (AWD) της Subaru. Για πρώτη φορά, όλα τα επίπεδα εξοπλισμού του Forester διατίθενται μόνο με έναν κινητήρα: τον νέο FB25 DI της Subaru. Ο κινητήρας αυτός είναι ένας τετρακύλινδρος e-Boxer χωρίς τούρμπο, άμεσου ψεκασμού, που αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 194 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Υπάρχει επίσης μόνο μία επιλογή κιβωτίου ταχυτήτων, το Lineartronic CVT, με επτά προεπιλεγμένες σχέσεις.