Πωλήσεις στα επίπεδα του 1985 στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης

Τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης καταδεικνύουν μια πικρή αλήθεια.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης συνεχίζει να μη δείχνει σημάδια ανάκαμψης μετά την πανδημία Covid-19 που εγκαινίασε το 2021 μία ακόμα δύσκολη χρονιά για τον κλάδο. Πιο συγκεκριμένα, τη χρονιά που πέρασε, οι συνδυασμένες ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σε Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Ισπανία έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1985.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato, οι πέντε αυτές χώρες κατέγραψαν 8.275.153 πωλήσεις νέων οχημάτων το 2021, αντιπροσωπεύοντας περίπου τα τρία τέταρτα των συνολικών στη γηραιά ήπειρο. Παράλληλα, η επίδοση αυτή σηματοδοτεί μια χειρότερη χρονιά σε σχέση με εκείνη του 2020, όπου καταγράφηκαν 8.474.491 νέες πωλήσεις οχημάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1985 ήταν η τελευταία χρονιά κατά την οποία σε αυτές τις αγορές καταγράφηκαν πωλήσεις κάτω των 9 εκατομμυρίων μονάδων, όταν ο όγκος τους ανήλθε σε 8.233.721 αυτοκίνητα.

Εξετάζοντας την απόδοση στις επιμέρους αυτές αγορές, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία, σε σύγκριση με το 2020. Αυτό, ωστόσο, δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τις τρέχουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η γερμανική αγορά, η οποία επίσης σημείωσε τα χειρότερα αποτελέσματά της από το 1985.

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Πτώση της VW κατά 10% στη Γερμανία

Η μείωση στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων που έγινε αισθητή στη γερμανική αγορά πέρυσι, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το VW Group. Ενώ ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της χώρας προσπάθησε να προωθήσει την προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων μέσα από νέα λανσαρίσματα, η υψηλότερη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει το μειωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών αλλά και τη μειωμένη επίσης προσφορά για οχήματα στις «παραδοσιακές» κατηγορίες.

Η συνεχιζόμενη κρίση στον τομέα της προμήθειας ημιαγωγών σήμαινε ότι η παραγωγή οχημάτων, όπως το Golf (ιστορικά το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Γερμανία), έπρεπε να σταματήσει για εβδομάδες. Επιπρόσθετα, οι πωλήσεις επλήγησαν περαιτέρω από τον εσωτερικό ανταγωνισμό από την όλο και πιο δημοφιλή σειρά των SUV οχημάτων της εταιρείας.

Αν και συνεχίζει να είναι το αγαπημένο μοντέλο των Γερμανών καταναλωτών, η δημοτικότητα του Golf έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Το 2001, το Golf αντιπροσώπευε το 8,2% επί των συνολικών ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία. Δέκα χρόνια αργότερα, καθώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα SUV άρχισε να αυξάνεται, το μερίδιο αγοράς του Golf μειώθηκε στο 6,1%. Και, από την είσοδο στην αγορά του VW T-Roc το 2017, έχει πέσει από 5,0% που ήταν το 2018, σε 3,5% το 2021.

Το 2021, οι πωλήσεις του Golf έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1980, ενώ το μερίδιο αγοράς του T-Roc εκτινάχθηκε από 1,63% το 2019, σε 2,19% πέρυσι. Από τη μεριά του, το ηλεκτρικό ID.3 απέσπασε μερίδιο της τάξης του 1,02% της αγοράς το 2021.

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Κέρδη για Hyundai-Kia, Toyota και Tesla

Η κορεατική Hyundai-Kia, η ιαπωνική Toyota και η αμερικανική Tesla ήταν οι τρεις νικητές σε αυτές τις πέντε αγορές από το 2019 μέχρι και πέρυσι.

Το μερίδιο αγοράς των Hyundai-Kia αυξήθηκε ποσοστιαία κατά 1,5 μονάδα από το 2019 έως και το 2021 – από 6,02% σε 7,56%. Αυτό είναι το υψηλότερο κέρδος ως προς το μερίδιο αγοράς μεταξύ όλων των κατασκευαστών που πωλούν αυτοκίνητα σε αυτές τις πέντε αγορές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato, o κύριος λόγος για την άνοδο των πωλήσεων των Hyundai-Kia ήταν η θετική «υποδοχή» των εξηλεκτρισμένων προϊόντων τους από τους καταναλωτές. Το Kia Niro για παράδειγμα, που ξεκίνησε να διατίθεται το 2016, το Hyundai Kona και το Hyundai Tucson τέταρτης γενιάς, έχουν δώσει την απαραίτητη ώθηση, χάρη στη μεγάλη γκάμα εκδόσεων στις οποίες είναι διαθέσιμα, συμπεριλαμβανομένων των ήπιων υβριδικών, των υβριδικών, των plug-in υβριδικών και των αμιγώς ηλεκτρικών.

Hyundai Tucson 1.6T Full Hybrid 230 PS 6AT_11

Η Toyota αύξησε επίσης το μερίδιο αγοράς της από 4,36% το 2019, σε 5,44% το 2021 κυρίως χάρη στην επιτυχία της Yaris τέταρτης γενιάς αλλά και των υβριδικών εκδόσεων των μοντέλων της.

Toyota Yaris GR Sport

Την ίδια περίοδο, η Tesla συνέχισε να κερδίζει μερίδιο αγοράς, ξεπερνώντας σε πωλήσεις ούτε έναν, ούτε δύο, άλλα 12 στο σύνολο ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένων αρκετών ισχυρών ονομάτων της αγοράς. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η Tesla κατέγραψε υψηλότερες πωλήσεις στις πέντε μεγαλύτερες αγορές από μάρκες όπως η Jeep και η Mazda.

Tesla