WRC: Πρώτη κοινή παρουσίαση για το 2022
Η παρθενική υβριδική σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ξεκίνησε με μια εκδήλωση-παρουσίαση στο Salzburg της Αυστρίας, όπου αποκαλύφθηκαν και τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 με τον αγωνιστικό τους χρωματισμό.
Το Σάββατο 15 Ιανουαρίου, οι πρωταγωνιστές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ συγκεντρώθηκαν στο Μουσείο Hangar-7, που βρίσκεται στο Salzburg της Αυστρίας, για την επίσημη παρουσίαση της νέας χρονιάς, μέσω μιας εκδήλωσης η οποία μεταδόθηκε ζωντανά.
Η φετινή, 50ή σεζόν στην ιστορία του WRC είναι ξεχωριστή, καθώς σηματοδοτεί τη στροφή του κορυφαίου θεσμού ράλλυ προς τη βιωσιμότητα, μέσω της υιοθέτησης υβριδικών κινητήριων συνόλων στην κορυφαία κατηγορία Rally1 και την χρήση βιοκαυσίμων.
Εκτός από τις αλλαγές των κανονισμών, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η πρώτη κοινή εμφάνιση των τριών υβριδικών αγωνιστικών της κορυφαίας κατηγορίας (Toyota GR Yaris, Hyundai i20 N, Ford Puma) Rally1, με τις “πολεμικές” τους μάλιστα, ενδυμασίες.
Μπορεί οι “φιγούρες” των αυτοκινήτων να ήταν ήδη γνωστές, όμως η παρουσίαση των αγωνιστικών χρωμάτων, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις σημαντικής αλλαγής στους κανονισμούς όπως η φετινή, αποτελεί σημαντική στιγμή για τους φίλους του σπορ.
Από πλευράς χρωματισμού λοιπόν, τα Toyota GR Yaris Rally1 και Hyundai i20 N Rally1 δε διαφέρουν ιδιαίτερα από τους προκατόχους τους, Toyota Yaris WRC και Hyundai i20 Coupe WRC.
Το Ford Puma Rally1 έχει σημαντικές διαφορές από το Ford Fiesta WRC, με τον μωβ χρωματισμό, αλλά και τα αυτοκόλλητα της Red Bull, να ξεχωρίζουν.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε ελάχιστες ημέρες πριν από την έναρξη της νέας σεζόν, που προγραμματίζεται για τις 20-23 Ιανουαρίου με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο .
Η παρουσίαση της πρώτης υβριδικής σεζόν του WRC
Παρόντες στην εκδήλωση στο Μουσείο Hangar-7 ήταν ο νέος Πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, αξιωματούχοι της FIA και του WRC Promoter, μέλη των διοικήσεων των ομάδων και η πλειονότητα των εργοστασιακών οδηγών.
Από τα “υψηλότερα κλιμάκια” των ομάδων, την Toyota εκπροσώπησαν ο Διευθυντής του προγράμματος WRC Yuichiro Haruna και ο Αγωνιστικός Διευθυντής Kaj Lindstrom.
Για λογαριασμό της Hyundai, παρόντες ήταν ο επικεφαλής PR και Marketing Stefan Henrich, ο αναπληρωτής Διευθυντής Julien Moncet και ο team manager, Pablo Marcos.
Όσον αφορά στην M-Sport Ford, το Blue Oval εκπροσώπησε ο διευθυντής της Ford Performance, Mark Rushbrook, ενώ παρόντες ήταν ακόμη ο ιδρυτής της M-Sport, Malcolm Wilson και ο επικεφαλής της ομάδας Richard Millener.
Επιπλέον, στην Αυστρία βρέθηκε ο διευθυντής δραστηριοτήτων ράλλυ της Pirelli, Terenzio Testoni.
Από πλευράς οδηγών, εντύπωση προκαλεί η απουσία του Sebastien Ogier, την ώρα που ο νέος συνοδηγός του, Benjamin Veillas, ήταν κανονικά παρών.
Πάντως, το WRC απέστειλε κανονικά δήλωση του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, ο οποίος φέτος θα συμμετάσχει σε επιλεκτικούς αγώνες με την Toyota.
“Ανυπομονώ, είναι μια νέα εποχή, μια νέα ευκαιρία να μάθουμε και να εξερευνήσουμε νέα πράγματα”, δήλωσε ο Sebastien Ogier. “Σίγουρα οι δυνατότητες για θέαμα υπάρχουν και η ταχύτητα είναι μεγάλη.
“Αυτή τη στιγμή, το αυτοκίνητο είναι λίγο πιο αργό από το περσινό, όμως πιστεύω ότι θα βελτιωθεί αρκετά γρήγορα.
“Η αεροδυναμική είναι διαφορετική, οπότε αυτό άλλαξε ελαφρώς τη συμπεριφορά, όμως η ισχύς όταν έχουμε την πλήρη υποστήριξη της υβριδικής μονάδας είναι πραγματικά καλή – περισσότεροι από 500 ίππους. Αυτό είναι πάντα μια συναρπαστική αίσθηση.
“Νομίζω ότι αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα, αλλά κατά τη γνώμη μου είναι μόνο ένα πρώτο βήμα και πιστεύω ότι στο μέλλον θα υπάρξουν περισσότερα βήματα σαν αυτό”.
Από εκεί και έπειτα, όλοι οι οδηγοί της Hyundai παραβρέθηκαν στην εκδήλωση, ενώ από πλευράς M-Sport Ford, απουσίαζε προφανώς ο Sebastien Loeb, που χθες ολοκλήρωσε το Dakar τερματίζοντας στη δεύτερη θέση και αύριο, αναμένεται να οδηγήσει το Ford Puma Rally1.
Ως άνθρωπος που προέρχεται από τα ράλλυ, ο νέος Πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, έκανε την πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση μετά από την εκλογή του.
“Το σημερινό λανσάρισμα της νέας εποχής Rally1 είναι μια σημαντική στιγμή υπερηφάνειας για τη FIA και όλη την οικογένεια των ράλλυ και θα ήθελα να συγχαρώ τον WRC Promoter για τη διοργάνωση μιας σπουδαίας εκδήλωσης για την έναρξη της επετειακής σεζόν των 50 χρόνων του πρωταθλήματος”, δήλωσε ο Ben Sulayem.
“Ο ενθουσιασμός για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς της FIA ήταν εμφανής τους τελευταίους μήνες και η εκδήλωση υπογράμμισε περαιτέρω τη δυναμική που προέρχεται από τις ομάδες και τους κατασκευαστές, με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο να απέχει μόλις λίγες ημέρες.
“Εκτός από την υβριδική τεχνολογία που προσθέτει ένα νέο δυναμικό επίπεδο επιδόσεων σε συνδυασμό με βελτιώσεις στην ασφάλεια, τα αυτοκίνητα του Rally1 θα χρησιμοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα και οι εργασίες συνεχίζονται για την επίτευξη μεγαλύτερης βιωσιμότητας στη διοργάνωση κάθε γύρου της σειράς. Ανυπομονώ για μια συναρπαστική σεζόν!”
Από την πλευρά του, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του WRC Promoter, Jona Siebel, πρόσθεσε: “Σήμερα είδαμε πώς θα είναι το μέλλον του WRC. Επικροτώ τη σκληρή δουλειά και τη δέσμευση των κατασκευαστών για την προετοιμασία αυτών των εκπληκτικών και καινοτόμων αυτοκινήτων Rally1 για τη νέα εποχή του WRC.
“Αυτή η βραδιά ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία να παρουσιάσουμε το WRC και να επιδείξουμε την έντονη επιθυμία για δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου τόσο ο σκληρά ανταγωνιστικός μηχανοκίνητος αθλητισμός όσο και ο πλανήτης μπορούν να ευδοκιμήσουν μαζί”.
Επιστρέφοντας στους οδηγούς, οι περισσότεροι εστίασαν στο νεωτερικό στοιχείο της επόμενης χρονιάς, τονίζοντας πως δεν είναι εύκολο να γίνουν προβλέψεις.
Ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση του Ott Tanak, ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε πως το ταλέντο θα παίξει σημαντικό ρόλο, αναφορικά με τους οδηγούς που θα ξεχωρίσουν.
Επίσης, τις πρώτες του δημόσιες δηλώσεις ως οδηγός της M-Sport Ford, έκανε ο Craig Breen.
Όσον αφορά στην αβεβαιότητα για τη δυναμική των ομάδων, χαρακτηριστική ήταν η απάντηση του Mark Rushbrook της Ford Performance, ο οποίος απαντώντας σε σχετική ερώτηση δήλωσε πως ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2022 θα οδηγεί αυτοκίνητο με ελαστικά της Pirelli, κάτι που έσπευσε να προσυπογράψει ο Stefan Henrich, της Hyundai.
Υπενθυμίζουμε, πως από το 2022 τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 εφοδιάζονται με υβριδικά κινητήρια σύνολα, συνδυάζοντας τον γνωστό τούρμπο κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρων ισχύος 380 με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100 kW (136 ίπποι).
Ακόμη, θα κινούνται με 100% βιώσιμα καύσιμα, ενώ διαθέτουν σασί με σωληνωτό πλαίσιο και αναβαθμισμένο χωροδικτύωμα, για βελτίωση της ασφάλειας.
Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ιδιαίτερα στις ειδικές διαδρομές, θα είναι αρκετά περίπλοκη, όμως ο αναπληρωτής Διευθυντής της Hyundai Motorsport, Julien Moncet, την συνόψισε αρκετά καλά.
“Στις ειδικές διαδρομές, εφόσον υπάρξει αποτελεσματική πέδηση, θα υπάρχει επιπλέον ώθηση. Υπάρχει και δυνατότητα απενεργοποίησης, όμως για ενεργοποίηση εκ νέου, θα χρειαστούν 60 δευτερόλεπτα”.
Η αγωνία για την έναρξη της νέας εποχής πλησιάζει στο τέλος της, οπότε συνιστούμε υπομονή για λίγες ημέρες ακόμη, δηλαδή μέχρι την εκκίνηση του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, το απόγευμα της Πέμπτης 20 Ιανουαρίου.