Η Alfa Romeo Stelvio στο «οπλοστάσιο» της Ισπανικής Τροχαίας
Στο στόλο της Ισπανικής Τροχαίας εντάχθηκαν 301 νέες Alfa Romeo Stelvio που θα ενισχύσουν το έργο του σώματος, ιδιαίτερα στις δύσκολες χειμερινές συνθήκες, χάρη και στο σύστημα τετρακίνησης Q4 που διαθέτουν.
Η Ισπανική Τροχαία (Agrupación de Tráfico de la Guardia Civil) έλαβε το καλύτερο δώρο για τη νέα χρονιά, εντάσσοντας στο δυναμικό της 301 νέες Alfa Romeo Stelvio, οι οποίες θα υπηρετήσουν με κύριο πεδίο δράσης τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας της χώρας. Η επιλογή του νέου οχήματος πραγματοποιήθηκε μετά από δημόσιο διαγωνισμό, όπου η Alfa Stelvio 2.2TD 190hp Q4 επικράτησε λαμβάνοντας τη μέγιστη βαθμολογία στα τεχνικά και οικονομικά κριτήρια που είχαν τεθεί.
Το νέο απόκτημα της Ισπανικής Τροχαίας εφοδιάζεται με έναν αποδοτικό κινητήρα Turbo Diesel απόδοσης 190 ίππων και 450 Nm ροπής της Alfa Romeo, ο οποίος συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης Q4. Υπό κανονικές συνθήκες το Q4 μεταφέρει το σύνολο της ροπής στους πίσω τροχούς για μέγιστη ευελιξία και οικονομία καυσίμου.
Η καρδιά του συστήματος είναι το ενεργό κιβώτιο μεταφοράς ροπής, το οποίο με βάση τις συνθήκες που καταγράφει και αναλύει σε πραγματικό χρόνο εξασφαλίζει τη μέγιστη απόδοση έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στον εμπρόσθιο άξονα. Τα περισσότερα συστήματα τετρακίνησης στην κατηγορία βασίζονται στη μόνιμη μετάδοση ενός ποσοστού ροπής στο εμπρόσθιο άξονα (π.χ. 70% πίσω – 30% εμπρός σε κανονικές συνθήκες) και μόλις υπάρξει απώλεια πρόσφυσης, η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στους δύο άξονες οδηγεί σε διαφορετική κατανομή (π.χ. 50% πίσω – 50% εμπρός).
Αντίθετα το σύστημα Q4 της Alfa Romeo επιτρέπει στο όχημα να λειτουργεί όπως ένα αυτοκίνητο με πίσω κίνηση και στην περίπτωση που κάποιο ελαστικό φτάσει στο όριο της πρόσφυσης του ή σε απότομες αλλαγές πορείας μπορεί ακαριαία να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στον εμπρός άξονα, αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο την απώλεια πρόσφυσης και διασφαλίζοντας τη μέγιστη απόδοση και αποτελεσματικότητα του οχήματος. To Q4 λειτουργεί ακαριαία έχοντας τη δυνατότητα να μεταβάλει την κατανομή ροπής στις ακραίες τιμές σε λιγότερο από 150 χλστ. του δευτερολέπτου. Εκτός από την κορυφαία απόδοση και παρά το εξαιρετικά χαμηλό του βάρος, ο σχεδιασμός των μηχανικών μερών του συστήματος είναι αρκετά στιβαρός ώστε το Q4 να λειτουργεί απροβλημάτιστα ακόμα και σε συνθήκες έντονης πίεσης (π.χ. οδήγηση σε πίστα), αλλά παράλληλα και να μην απαιτεί για αυτό το σκοπό κάποιο επιπλέον σύστημα ψύξης.
Σε σχέση με τις συμβατικές Alfa Romeo Stelvio, εκείνες της Ισπανικής Τροχαίας έχουν εφοδιαστεί επιπλέον με «φάρο» τεχνολογίας LED, ψηφιακά συστήματα τηλεπικοινωνίας και αναδιπλούμενο πάνελ μηνυμάτων που επιτρέπει την ενημέρωση/προειδοποίηση των οδηγών για πιθανά περιστατικά που μπορεί να συμβούν στο δρόμο.