To Nissan Bluebird έγινε ηλεκτρικό
Το Nissan Bluebird ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στη μονάδα της ιαπωνικής εταιρείας στο Sunderland της Βρετανίας και σήμερα, 35 χρόνια μετά, η «one-off» εκδοχή του περνά τιμητικά στην ηλεκτρική εποχή.
To Nissan Bluebird «έγινε» Newbird. Γιορτάζοντας τα 35 χρόνια παραγωγής στο εργοστάσιο του Sunderland, η ιαπωνική εταιρεία δημιούργησε μια «one-off» έκδοση του Nissan Bluebird – του πρώτου αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε στη εν λόγω μονάδα το 1986.
Για την περίσταση, το «Newbird», όπως ονομάζεται, τροφοδοτείται από το 100% ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του Nissan Leaf συνδέοντας με τον τρόπο αυτό τα 35 χρόνια κατασκευαστικής κληρονομιάς στο Sunderland με το όραμα της Nissan επιταχύνει προς ένα ηλεκτρισμένο μέλλον μέσω του προγράμματος Ambition 2030.
«Το Newbird αντιπροσωπεύει ό,τι είναι υπέροχο στο εργοστάσιό μας – παρελθόν, παρόν και μέλλον – καθώς γιορτάζουμε τα 35 χρόνια παραγωγής στο Sunderland. Έχουμε μια πλούσια κληρονομιά να κατασκευάζουμε υπέροχα αυτοκίνητα, ακριβώς όπως το αρχικό Bluebird, και η ομάδα μας τώρα πρωτοπορεί καθώς κατευθυνόμαστε προς ένα συναρπαστικό ηλεκτρισμένο, ουδέτερο από άνθρακα, μέλλον», δηλώνει η Nissan.
Το Nissan Bluebird τροποποιήθηκε εκτενώς για να ενσωματώσει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του Leaf. Ο αρχικός κινητήρας εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων πήραν την άγουσα για τα αποδυτήρια και στη θέση τους τοποθετήθηκε ο ηλεκτροκινητήρας του Leaf, ένας μετατροπέας και μια μπαταρία 40 kWh, με τις μονάδες της να είναι χωρισμένες μεταξύ του χώρου του κινητήρα και του πορτμπαγκάζ για βελτιστοποιημένη κατανομή βάρους.
Ταυτόχρονα, έγιναν αλλαγές στο υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, στα φρένα και στο σύστημα θέρμανσης προκειμένου τα τελευταία να μπορούν να τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ αλλαγές έγιναν και στην ανάρτηση για να υποστηρίξει το πρόσθετο βάρος.
Το ηλεκτρικό Nissan Bluebird επαναφορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια μέσω της αρχικής θύρας ανεφοδιασμού, το οποίο όμως παρέχει τώρα πρόσβαση στο σύστημα φόρτισης. Η μπαταρία μπορεί να ανατροφοδοτηθεί με ισχύ έως και 6,6 kW, κάτι που αποτυπώνεται και γραφικά στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου.
Η αυτονομία του οχήματος με μία πλήρη φόρτιση υπολογίζεται σε περίπου σε .περίπου 210 χλμ., με την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε 15 δευτερόλεπτα.
Εξωτερικά, η Nissan Design Europe δημιούργησε ένα νέο γραφικό μοτίβο εμπνευσμένο από σχεδιαστικά στοιχεία της δεκαετίας του ’80. Η διαχείριση της όλης μετατροπής έγινε από την Kinghorn Electric Vehicles, μια οικογενειακή εταιρεία με έδρα το Durham της Βορειοανατολικής Αγγλίας (μόλις 15 μίλια από το εργοστάσιο του Sunderland). Η Kinghorn EV ειδικεύεται στη μετατροπή κλασικών αυτοκινήτων σε πλήρως ηλεκτρικά χρησιμοποιώντας κινητήρες και μπαταρίες δεύτερου κύκλου ζωής από το Nissan Leaf.
Sunderland: Από το Nissan Bluebird στο Leaf
Το εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland ξεκίνησε τις εργασίες του επίσημα τον Σεπτέμβριο του 1986 έχοντας κατασκευάσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Ο αριθμός των εργαζομένων στη μονάδα αυξήθηκε από 430 άτομα που ήταν το 1986 σε 6.000 σήμερα, με 19 από τους πρώτους να συνεχίζουν να εργάζονται ακόμα και σήμερα στη γραμμή παραγωγής του Nissan Leaf.
Η παραγωγή του Bluebird στο Sunderland ανήλθε συνολικά σε 187.178 μονάδες από το 1986 έως το 1990. Όταν η παραγωγή αυξήθηκε, χρειάστηκαν πάνω από 22 ώρες για να κατασκευαστεί κάθε Bluebird. Τώρα, 35 χρόνια αργότερα, η βελτίωση στην τεχνολογία κατασκευής οχημάτων έχει μείωσει τον χρόνο παραγωγής σε 10 ώρες για το Nissan Leaf, το οποίο έχει «αναπαραχθεί» στο εν λόγω εργοστάσιο πάνω από 200.000 φορές.
Η Nissan άρχισε να ενσωματώνει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο Sunderland το 2005, όταν η εταιρεία εγκατέστησε τις πρώτες της ανεμογεννήτριες, οι οποίες συνεισφέρουν με ισχύ 6,6 MW. Το δε υπάρχον ηλιακό πάρκο ισχύος 4,75 MW εγκαταστάθηκε στη μονάδα το 2016.
Τον Δεκέμβριο επιβεβαιώθηκε μια σημαντική επέκταση στην παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο Sunderland, με την έγκριση να εγκατασταθεί σε αυτό ένα επιπλέον ηλιακό πάρκο ισχύος 20 MW, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Μάιο του 2022.
Η νέα εγκατάσταση 20 MW θα διπλασιάσει την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που παράγεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland στο 20% των αναγκών του – ποσότητα που είναι αρκετή για την κατασκευή κάθε Nissan που πωλείται στην Ευρώπη.