Toyota GR Yaris Rally1: Το “κρυφτό” πριν από το Δελτίο Αναγνώρισης
Ο τεχνικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing, Tom Fowler, αποκάλυψε πως το GR Yaris Rally1 απέκτησε την τελική του μορφή ενόψει Ράλλυ Μόντε Κάρλο κατά τις δοκιμές του Sebastien Ogier, πριν από λίγες ημέρες.
Οι πρώτες δοκιμές του Sebastien Ogier με το Toyota GR Yaris Rally1 πριν από λίγες ημέρες στη Γαλλία, είχαν ιδιαίτερη βαρύτητα για την ομάδα του Jari Matti Latvala.
Με βάση τα λεγόμενα του τεχνικού διευθυντή της Toyota, Tom Fowler, το υβριδικό αγωνιστικό έλαβε για πρώτη φορά τη μορφή που θα λάβει Δελτίο Αναγνώρισης για το 2022, με πρώτο σταθμό το Ράλλυ Μόντε Κάρλο στις 20-23 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με τον Βρετανό μηχανικό, πριν από τη συγκεκριμένη σειρά δοκιμών, στην οποία τον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή ακολουθούν οι Takamoto Katsuta, Kalle Rovanpera και Elfyn Evans, το αυτοκίνητο δεν διέθετε όλες τις προδιαγραφές που θα έχει στην έναρξη της υβριδικής εποχής του WRC.
Η ώρα της αλήθειας για το Toyota GR Yaris Rally1
Κάθε αλλαγή κανονισμών, πολλώ δε μάλλον η συγκεκριμένη που είναι από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη στην 50ετή ιστορία του WRC, περιλαμβάνει και “κρυφτούλι” μεταξύ των ομάδων, αφού η καθεμιά προσπαθεί να καταλάβει το επίπεδο που βρίσκονται οι αντίπαλοί της.
Η φετινή προετοιμασία δεν υπήρξε διαφορετική. Αρχικά, η Hyundai πραγματοποίησε δοκιμές με ένα πρωτότυπο που δέχθηκε μεγάλες αλλαγές μέχρι την τελική του μορφή, η οποία δοκιμάστηκε την περασμένη εβδομάδα στη Γαλλία και ολοκληρώθηκε ατυχώς, με έξοδο των Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe.
Όπως έγινε γνωστό από τον πλέον αρμόδιο, δηλαδή τον Tom Fowler, περίπου αντίστοιχη λογική ακολούθησε και η Toyota, που μέχρι πριν από λίγες ημέρες δεν είχε δοκιμάσει την τελική μορφή του δικού της αυτοκινήτου.
“Βάλαμε τα πάντα στη σειρά και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε”, δήλωσε στο www.wrc.com ο Fowler. “Οι προδιαγραφές μας, έως τις τελευταίες λεπτομέρειες που σχετίζονται με τους οδηγούς, έχουν οριστικοποιηθεί και αυτή τη στιγμή κατασκευάζουμε τα αυτοκίνητα για το Μόντε Κάρλο.
“Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στο εργαστήριό μας στη Φινλανδία, προετοιμάζοντας τα πρώτα αυτοκίνητα”.
Το Toyota GR Yaris Rally1 αναμένεται, όπως και τα ανταγωνιστικά Hyundai i20 N Rally1 και Ford Puma Rally1, να λάβει Δελτίο Αναγνώρισης την 1/1/2022, οπότε τα πάντα πρέπει να είναι έτοιμα έως το τέλος του έτους.
“Κάναμε επιθεώρηση της ομολογκασιόν με τη FIA την περασμένη εβδομάδα και κάνουμε ορισμένες τελικές αλλαγές στα έγγραφα, όμως όλα κυλούν ομαλά”, πρόσθεσε ο Fowler αναφορικά με την τελική μορφή του νέου αγωνιστικού.
Ταυτόχρονα, παραδέχθηκε ευθέως πως κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης, η ομάδα του έπαιξε “κρυφτό” με τις αντιπάλους της.
“Είδατε αρκετές μορφές αμαξωμάτων κατά τις δοκιμές. Καμιά από εκείνες που είχατε δει πριν από αυτή που έκανε δοκιμές αυτή την εβδομάδα, δεν επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί στα ράλλυ”, σχολίασε.
“Υπήρχαν πάντοτε στοιχεία ώστε οι Hyundai και Ford να πάρουν εικόνες ή να ξοδέψουν χρόνο σε ανάλυση. Είναι το ίδιο πράγμα που κάναμε το 2015 και το 2018, όταν όλοι έλεγαν πως τα πάντα ήταν λανθασμένα και παράνομα.
“Ο κύριος στόχος μας με το αμάξωμα αυτή τη χρονιά ήταν να κάνουμε τους αντιπάλους να βάλουν όση περισσότερη ενέργεια γινόταν, στην προσπάθεια να καταλάβουν τι κάναμε.
“Μπορεί και αυτή την εβδομάδα να υπάρξουν ορισμένα κομμάτια που θα μπουν ή θα βγουν για ποικίλους λόγους, όμως το βασικό αμάξωμα είναι αυτό που έχουμε αιτηθεί να λάβει Δελτίο Αναγνώρισης από την FIA”.
Τέλος, ο Fowler γνωστοποίησε πως οι δοκιμές αυτής της εβδομάδας χρησιμεύουν σαν Pre Event Test (PET) για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Έναν αγώνα, που άπαντες αναμένουν με ανυπομονησία, αφού είναι ο πρώτος της νέας εποχής και όπως παραδέχθηκε ο Sebastien Ogier, κανείς δε μπορεί να είναι βέβαιος για το επίπεδο αξιοπιστίας των νέων, υβριδικών αυτοκινήτων.
Μάλιστα, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα έχει και μια επιπρόσθετη δυσκολία, αφού οι δύο πρώτες ημέρες του αγώνα δεν περιλαμβάνουν ενδιάμεσο σέρβις, γεγονός που έφερε αντίδραση των ομάδων, χωρίς πάντως να υπάρξουν αλλαγές στο πρόγραμμα.
Photos: Toyota Gazoo Racing