Thierry Neuville: Εγκώμια για την ασφάλεια των αυτοκινήτων Rally1

Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημά του σε δοκιμές εξέλιξης, ο Thierry Neuville μίλησε με τα καλύτερα λόγια για το επίπεδο ασφάλειας των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally1.

Ιδιαίτερα κατά τις περιόδους αλλαγής των τεχνικών κανονισμών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η βελτίωση της ασφάλειας βρίσκεται σε πρώτο πλάνο,  γεγονός που πιστοποιήθηκε κατά την έξοδο των Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe με το νέο, υβριδικό Hyundai i20 N Rally1.

Υπενθυμίζουμε, πως πριν από περίπου 10 ημέρες το βελγικό πλήρωμα της Hyundai είχε έξοδο μεγάλης έκτασης , όταν βρέθηκε χαμηλότερα από το επίπεδο του δρόμου, καταλήγοντας σε ποτάμι μέσα από βαθύ φαράγγι.

Αμφότεροι δέχθηκαν τις περιποιήσεις των γιατρών και μεταφέρθηκαν άμεσα σε νοσοκομείο, με τον Wydaeghe να υποβάλλεται σε εγχείριση στον ώμο.

Ο 29χρονος συνοδηγός αναμένεται να αναρρώσει άμεσα και όπως δήλωσε ο ίδιος , να είναι κανονικά παρών κατά την έναρξη της υβριδικής εποχής του WRC, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου).

O Thierry Neuville για τις βελτιώσεις στην ασφάλεια

Η πρώτη έξοδος του Neuville με το νέο αυτοκίνητο, προδιαγραφών Rally1, απέδειξε πως το επίπεδο ασφαλείας έχει βελτιωθεί περαιτέρω, αφού μεταξύ άλλων η FIA ανέλαβε εξ ολοκλήρου την κατασκευή του κλωβού ασφαλείας, που περιλαμβάνει εντελώς νέο χωροδικτύωμα.

Μάλιστα, μιλώντας στο motorsport.com, ο Βέλγος έφτασε σε σημείο να παραδεχθεί πως πιθανώς ο νέος κλωβός ασφαλείας, να έσωσε εκείνον και το συνοδηγό του.

Neuville and Wydaeghe

“Βασικά οι συνθήκες ήταν πολύ απαιτητικές και δοκιμάζαμε ορισμένα καινούργια πράγματα στο αυτοκίνητο”, δήλωσε ο Thierry Neuville για τις συνθήκες της εξόδου από το δρόμο.

“Βρεθήκαμε προ εκπλήξεως και πήγαμε ευθεία στο φρενάρισμα και δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα, ενώ πίσω από τη στροφή υπήρχε ένας μεγάλος γκρεμός βάθους 30 μέτρων. Βασικά, πέσαμε στο κενό”.

Ερωτηθείς αν φοβήθηκε, ο Neuville απάντησε: “Δεν υπήρξε λόγος να φοβηθώ. Παρόλα αυτά το χτύπημα ήταν μεγάλο, η σύγκρουση ήταν μικρή αλλά η πτώση ήταν πολύ μεγάλη.

“Βγήκαμε από αυτό, όμως ο Martijn (Wydaeghe) τραυματίστηκε λίγο στην κλείδα αλλά πέραν αυτού, ουδέν”.

Εν συνεχεία, ο 33χρονος νικητής 15 αγώνων στο WRC https://www.wrc.com/en/, εξήρε την ασφάλεια των νέων αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally1.

“Έχουμε ήδη αναφέρει στο παρελθόν ότι από πλευράς ασφάλειας, φαίνεται πως η FIA έχει κάνει ξανά απίστευτη δουλειά και συνεχίζουν να πιέζουν για ακόμη περισσότερη ασφάλεια.

“Η κατασκευή των νέων αυτοκινήτων είναι εντελώς διαφορετική. Από αυτή τη σκοπιά, πρόκειται για ακόμη ένα μεγάλο βήμα που πιθανώς μας έσωσε.

“Η πτώση ήταν αρκετά βαθιά και ο κλωβός ασφαλείας έκανε τη δουλειά του”.

Hyundai i20 N Rally1 Testing 09

Ο Thierry Neuville αναμένεται να συνεχίσει τις δοκιμές με το ριζικά ανανεωμένο, σε σύγκριση με το πρωτότυπο που είχε ξεκινήσει, Hyundai i20 N Rally1, στη βάση της Hyundai Motorsport, στο Alzenau της Γερμανίας.

“Το αυτοκίνητο βρίσκεται στην έκδοση που θα χρησιμοποιήσουμε και είναι πολύ διαφορετικό”, συμπλήρωσε ο Neuville.

“Τα πάντα είναι νέα ξανά οπότε δε μπορώ να πω πολλά. Το μόνο που μπορώ να πω, είναι πως τα πάντα είναι καλύτερα”.

Οι συγκεκριμένες δοκιμές, θα είναι οι πρώτες χωρίς τον Andrea Adamo σε ρόλο επικεφαλής της ομάδας.

Η έξοδος των Neuville και Wydaeghe δεν ήταν η πρώτη στις δοκιμές εξέλιξης των αυτοκινήτων Rally1.

Οι Elfyn Evans και Scott Martin είχαν βγει από το δρόμο χωρίς σοβαρές επιπτώσεις, πέραν της προσωρινής παύσης των δοκιμών της Toyota, ώστε να επισκευαστεί το GR Yaris Rally1, πριν από μερικές εβδομάδες.

Photos: Red Bull Content Pool, Hyundai Motorsport