VW Group: Επενδύσεις μαμούθ 89 δις ευρώ με φόντο την ηλεκτροκίνηση
To VW Group θα επενδύσει 89 δις ευρώ μέσα στην προσεχή 5ετία για τον μετασχηματισμό των εργοστασίων του ανά τον κόσμο που πλέον θα εστιάζουν στην ψηφιοποίηση και την ηλεκτρική κινητικότητα.
Χαρακτηριστική είναι η αποφασιστικότητα που επιδεικνύει το VW Group στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας καθώς χθες ανακοίνωσε το νέο του πλάνο όσον αφορά τις επενδύσεις και τον μετασχηματισμό των κατασκευαστικών του μονάδων.
Στο πλαίσιο αυτό το VW Group σχεδιάζει να επενδύσει – ούτε λίγο ούτε πολύ – 89 δις ευρώ προκειμένου οι μονάδες κατασκευής οχημάτων που διαθέτει στην Ευρώπη να «υποδεχθούν» τα νέα, αμιγώς ηλεκτροκίνητα προϊόντα του.
Αναλυτικότερα, ο γερμανικός όμιλος θα επενδύσει περίπου 21 δις ευρώ στα εργοστάσιά του στην Κάτω Σαξονία. Μεσοπρόθεσμα, το εργοστάσιο στο Ανόβερο θα μετατραπεί σε μια μονάδα για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αναλαμβάνοντας την κατασκευή του πρώτου EV που θα βασίζεται στο Project Artemis της VW.
Ο όμιλος επιβεβαίωσε επίσης ότι στο Ανόβερο θα κατασκευαστεί το αμάξωμα ενός νέου EV της Bentley. καθώς και του ολοκαίνουργιου ID. California. Επιπλέον, το Ανόβερο θα πρωτοστατήσει στην αυτόνομη οδήγηση με τα οχήματα της MOIA και το αυτόνομο ID. Buzz.
Στροφή στην ηλεκτροκίνηση θα πραγματοποιηθεί και για το κεντρικό εργοστάσιο της μητρικής εταιρείας στο Wolfsburg μέσω του Project Trinity. Δεδομένης της έντονης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, ο¨ομιλος σχεδιάζει επίσης να εξοπλίσει εκ νέου τον χώρο για πλήρη παραγωγή του ID.3 από το 2024. Νωρίτερα από τη χρονιά αυτή, προβλέπεται η μερική παραγωγή του μοντέλου με την αρωγή της μονάδας της εταιρείας στο Zwickau. Όπως αναφέρουν οι ιθύνοντες της εταιρείας, με αυτή την κίνηση η VW θα μπορέσει να εξυπηρετήσει πρόσθετους όγκους αγοράς για το ID.3 που το εργοστάσιο στο Zwickau δεν μπορεί να εξυπηρετήσει.
Ιδιαίτερη επίσης έμφαση θα δοθεί και στον τομέα της κατασκευής εξαρτημάτων για τα ηλεκτρικά οχήματα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB. Στο Braunschweig, στο Salzgitter και στο Kassel, ο όμιλος θα επενδύσει στην επέκταση της υπάρχουσας παραγωγής συστημάτων για μπαταρίες, ρότορες και στάτορες καθώς και ηλεκτροκινητήρων. Επιπλέον, τα εργοστάσια ετοιμάζονται ήδη να κατασκευάσουν βασικά εξαρτήματα της πλατφόρμας SSP.
Την ίδια στιγμή η μονάδα του VW Group στο Salzgitter θα μετατραπεί σε ένα ευρωπαϊκό κέντρο μπαταριών. Ο Όμιλος θα επενδύσει εκέι από το 2025 περίπου 2 δις ευρώ για την παραγωγή της ενοποιημένης κυψέλης μπαταριών της VW, με την εξέλιξη, σχεδιασμό αλλά και τον έλεγχος να πραγματοποιούνται in-house.
Για το σκοπό αυτό, το Εποπτικό Συμβούλιο του γερμανικού ομίλου ενέκρινε χθες τη σύσταση μιας εταιρείας που θα συνδυάζει όλες τις δραστηριότητες του που σχετίζονται με τις μπαταρίες. Η νέα εταιρεία θα επιβλέπει επίσης τις στρατηγικές συνεργασίες με τις Umicore, 24M Technologies και Vulcan Energy που συμφωνήθηκαν πριν λίγες μέρες.
Επιπλέον, το VW Group ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανακοινωθούν στοιχεία για το μετασχηματισμό των μονάδων σε Osnabrück και Δρέσδη.
Επιπλέον επενδύσεις για το VW Group
Το VW Group σχεδιάζει επίσης περαιτέρω επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση όχι μόνο στη Γερμανία αλλά και στις μονάδες του στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Στη Λειψία, για παράδειγμα, θα ενισχυθούν οι συνέργειες που θέτουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος την ηλεκτρική πλατφόρμα PPE, που θα αξιοποιηθούν στην premium κατηγορία για την κατασκευή δύο ηλεκτρικών μοντέλων της Porsche.
Όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό του εργοστασίου στο Neckarsulm, ο όμιλος ανακοίνωσε ότι σε αυτό θα κατασκευάζεται η μελλοντική οικογένεια ηλεκτρικών μοντέλων E6 της Audi.
Από το 2026, στις Βρυξέλλες θα κατασκευάζει το νέο Audi Q8 e-tron.
Στην Ιβηρική Χερσόνησο, το VW Group έχει ανάλογες βλέψεις και σχέδια, Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος σχεδιάζει την κατασκευή συμπαγών ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο στο Martorell και ηλεκτρικών SUV στη μονάδα με έδρα την Παμπλόνα από το 2025.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Herbert Diess, δήλωσε σχετικά:
«Στον νέο κόσμο στα πλαίσια του πλάνου New Auto, το επιχειρηματικό μας μοντέλο υφίσταται ριζικές αλλαγές – η VW μετατρέπεται από μία παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία σε έναν κάθετα ολοκληρωμένο όμιλο με εταιρείες και κορυφαίες τεχνολογικές πλατφόρμες παγκοσμίως. Το Wolfsburg, η μακροχρόνια έδρα του ομίλου μας, θα έχει κεντρικό ρόλο στο μετασχηματισμό».