Πρεμιέρα για το αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5

Η Hyundai παρουσίασε με κάθε επισημότητα το Ioniq 5, που αποτελεί το πρώτο μοντέλο της νεοσύστατης "ηλεκτρικής" μάρκας και μεταξύ άλλων, έχει δυνατότητα φόρτισης έως το 80% της μπαταρίας σε 18 λεπτά.

Προς τα τέλη του περσινού καλοκαιριού, η Hyundai ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας νέας μάρκας, αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία φέρει την ονομασία Ioniq. Τώρα, έφτασε η στιγμή για την διαδικτυακή παρουσίαση του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μπαταρία (BEV), το οποίο ονομάζεται Ioniq 5.

Το νέο Ioniq 5, από πλευράς αμαξώματος εντάσσεται στα μεσαία CUV (ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος: 4,64x1,89x1,6 μέτρα, μεταξόνιο: 3.000 χλστ.) και είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα E-GMP του hyundai Motor Group, η οποία υποστηρίζει μόνο ηλεκτροκίνητα μοντέλα των Hyundai και Kia, προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες λειτουργίας και φόρτισης.

Ioniq

Εμφάνιση

Από πλευράς σχεδιασμού, η Hyundai επέστρεψε στις ρίζες της, καθώς πηγή έμπνευσης υπήρξε το Pony, πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της κορεατικής φίρμας. Τονίζοντας την ιστορία 45 ετών μέσω του Ioniq, η Hyundai θέλησε να δημιουργήσει μια γέφυρα μεταξύ παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος, αναδεικνύοντας τα διαχρονικά στοιχεία του σχεδιασμού των μοντέλων της, θεματική που θα ακολουθηθεί και σε επόμενα μοντέλα της Ioniq.

Στο εμπρός μέρος του Hyundai Ioniq 5, ξεχωρίζει η διάταξη clamshell στο καπό, που θυμίζει κοχύλι και ελαχιστοποιεί τα κενά, για βέλτιστη αεροδυναμική. Ο εμπρός προφυλακτήρας σχηματισμού V, ενσωματώνει φώτα ημέρας (DRL) που αναδύουν τη μοναδική φωτιστική υπογραφή του Ioniq 5, ενώ αυτές οι μικρές συστάδες εμφανίζονται και στο πίσω μέρος του οχήματος.

Ioniq

Στις πλευρές, ξεχωρίζουν οι αυτόματες λαβές στις πόρτες, οι οποίες προσφέρουν μια καθαρή επιφάνεια που πέραν του καθαρά αισθητικού, βοηθά και στον τομέα της αεροδυναμικής. Η κολώνα C έχει ως πηγή έμπνευσης το πρωτότυπο ηλεκτρικό Hyundai 45, ενώ οι τροχοί 20 ιντσών, που εντάσσονται στο σχεδιαστικό μοτίβο Parametric Pixel, είναι οι μεγαλύτεροι που έχουν τοποθετηθεί σε ηλεκτρικό Hyundai.

Ioniq

Εσωτερικό

Οι Κορεάτες έχουν ακολουθήσει το μοτίβο Living Space, όπου δίνεται έμφαση στην ευρυχωρία και την προηγμένη εικόνα της καμπίνας. Η κεντρική κονσόλα, που ονομάζεται Universal Island, έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί έως και κατά 140 χιλιοστά. Σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα, όπου έχουν τοποθετηθεί οι μπαταρίες, καθώς και τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες εμπρός θέσεις, ο χώρος στην καμπίνα μπορεί να διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο, που να επιτρέπει μεγαλύτερη δυνατότητα κινήσεων.

Στο πλαίσιο της βιωσιμότητας και της προστασίας του περιβάλλοντος, για το εσωτερικό του Ioniq 5 έχουν χρησιμοποιηθεί πράσινες λύσεις, όπως ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, φυσικά νήματα από μαλλί, ενώ τα εμπρός καθίσματα έχουν επένδυση από επεξεργασμένο δέρμα.

Όσον αφορά στους χρωματισμούς, το Ioniq 5 θα προσφέρεται με 9 χρώματα αμαξώματος, 5 εκ των οποίων είναι αποκλειστικά για το εν λόγω μοντέλο, καθώς και με 3 χρωματικές επιλογές για το εσωτερικό. Η χωρητικότητα αποσκευών είναι 531 λίτρα και φτάνει στα 1591 λίτρα, αν πέσουν τα καθίσματα.

Ioniq

Συνδεσιμότητα και συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Το Ioniq 5 διαθέτει dual cockpit, που περιλαμβάνει οθόνη συνδεσιμότητας και ψηφιακό πίνακα οργάνων διαστάσεων 12 ιντσών, τα οποία μπορούν να εξατομικευτούν ανάλογα με τις ανάγκες το εκάστοτε αγοραστή. Ακόμη, για πρώτη φορά το Ioniq 5 εφοδιάζεται με Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας (AR HUD), μετατρέποντας το παρμπρίζ σε οθόνη και έξυπνους καθρέπτες, οι οποίοι προσφέρουν με βοήθεια κάμερας, εικόνα από διαφορετικές γωνίες.

Όσον αφορά στα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το Ioniq 5 διαθέτει τη νέα γενιά του Hyundai SmartSense, με χαρακτηριστική την πρώτη εμφάνιση του Highway Driving Assist 2 σε μοντέλο της μάρκας. Επιπλέον, εφοδιάζεται με συστήματα όπως Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA) κ.α.

Ioniq

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Ioniq 5 θα διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας, χωρητικότητας 58 και 72,6 kWh, καθώς και με δύο επιλογές ηλεκτροκινητήρων. Στην πρώτη περίπτωση, το αυτοκίνητο θα κινείται μόνο με τη συνδρομή του πίσω ηλεκτροκινητήρα και στη δεύτερη, τόσο με τον εμπρός, όσο και με τον πίσω ηλεκτρικό κινητήρα.

Στην κορυφή των εκδόσεων βρίσκεται μια τετρακίνητη εκδοχή, που συνδυάζεται με την μπαταρία 72,6 kWh και αποδίδει συνολική ισχύ 225 kW (306 ίπποι) και ροπή 605 Nm, έχοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ. σε 5,2''.

Στην δικίνητη εκδοχή, ισχύος 160 kW (218 ίπποι) και ροπής 350 Nm, το Ioniq 5 φτάνει σε αυτονομία 470-480 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Ioniq

Εφόσον χρησιμοποιηθεί η μικρότερη μπαταρία (58 kWh), η τετρακίνητη εκδοχή έχει συνολική ισχύ 173 kW (235 ίπποι) και ροπή 605 Nm, ενώ η αντίστοιχη δικίνητη, φτάνει σε ισχύ 125 kW (170 ίπποι) και ροπή 350 Nm.

Σε κάθε περίπτωση, η τελική ταχύτητα είναι 185 χλμ./ώρα.

Όπως προαναφέραμε, σημαντικό μερίδιο στις τεχνολογικές δυνατότητες του Ioniq 5, έχει η νέα πλατφόρμα E-GMP, η οποία μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 400 και 800 V. Αυτό το σύστημα πολλαπλής φόρτισης αποτελεί μια τεχνολογική πατέντα της Hyundai Motor, που επιτρέπει τη φόρτιση και στις δύο περιπτώσεις τάσης, χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογέας.

Ioniq

Με χρήση φορτιστή 350 kW, το Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει το 10-80% της μπαταρίας του σε 18 λεπτά, ενώ σύμφωνα με τις μετρήσεις υπό το πρωτόκολλο WLTP, αρκεί φόρτιση διάρκειας 5 λεπτών, για να εξασφαλιστεί αυτονομία 100 χιλιομέτρων.

Ακόμη μια σημαντική παράμετρος, είναι η λειτουργία αμφίδρομης φόρτισης Vehicle to Load (V2L), που επιτρέπει την ελεύθερη χρήση ή φόρτιση ηλεκτρικών ποδηλάτων, σκούτερ ή προϊόντων camping, με αποτέλεσμα το Ioniq5 να χρησιμεύει και ως φορτιστής. Η λειτουργία V2L μπορεί να υποστηρίξει ισχύ έως 3,6 kW, μέσω δύο θυρών.

Η πρώτη έχει τοποθετηθεί κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων και είναι ενεργή εφόσον το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λειτουργία ενώ η δεύτερη, βρίσκεται στο σημείο φόρτισης εξωτερικά του οχήματος, προσφέροντας ρεύμα ακόμη και όταν το αυτοκίνητο δε βρίσκεται σε λειτουργία.