Stellantis: Έσοδα 20 δις ευρώ έως το 2030 από διασυνδεδεμένες υπηρεσίες και προϊόντα
Η Stellantis σχεδιάζει να δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα της τάξης των 4 δις έως το 2026 και περίπου 20 δις ευρώ έως το 2030 προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες με βάση το λογισμικό καθώς και προγράμματα συνδρομών.
Παρουσιάζοντας τη μακροπρόθεσμη στρατηγική στον τομέα του software, η Stellantis δήλωσε ότι αναμένει να έχει μεταξύ άλλων στους δρόμους της υφηλίου περί τα 34 εκατομμύρια συνδεδεμένα οχήματα μέχρι το 2030, από 12 εκατομμύρια που είναι σήμερα.
Η Stellantis είπε ότι, ξεκινώντας από το 2024, θα αναπτύξει τρεις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες που θα τροφοδοτούνται από τεχνητή νοημοσύνη, που θα ονομάζονται STLA Brain, STLA SmartCockpit και STLA AutoDrive.
Ο όμιλος, που ως γνωστόν δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και του Groupe PSA, ανακοίνωσε τη διεύρυνση των υπαρχουσών συνεργασίων της στον τομέα του λογισμικού με τις Apple, Foxconn και τη μονάδα αυτόνομης οδήγησης Waymo της Alphabet για την κατασκευή των τριών νέων πλατφορμών.
Ο Chief Software Officer, Yves Bonnefont, δήλωσε σχετικά: «Αυτό είναι κάτι που θα βάλει την Stellantis ανάμεσα στους ηγέτες στους τομείς του λογισμικού και των ηλεκτρονικών».
Η Stellantis και η Foxconn δήλωσαν επίσης σήμερα ότι υπέγραψαν ένα μνημόνιο συνεργασίας με την Stellantis που θα καλύψει το 80% των αναγκών της πρώτης σε ημιαγωγούς.
Η Stellantis σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των δικών της μηχανικών στον τομέα του λογισμικού σε 4.500, με αύξηση των προσλήψεων και τη δημιουργία παράλληλα μιας εξειδικευμένης ακαδημίας για την επανεκπαίδευση των υφιστάμενων εργαζομένων της.
Με τις κινήσεις αυτές η Stellantis ακολουθεί το δρόμο των βασικών της αντιπάλων, όπως η VW, στην εκπόνηση σχεδίων με χρονικό ορίζοντα το τέλος της δεκαετίας στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της προμήθειες μπαταριών και, τώρα, σε εκείνον του λογισμικού, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία «προετοιμάζεται» για τεκτονικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των οχημάτων.
Η Stellantis, η οποία θα διαθέσει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λογισμικό έως το 2025, βασίζεται σε συνεργασίες περισσότερο από ό,τι ορισμένοι ομόλογοί της για να μετατρέψει τα οχήματα σε… κινούμενα λογισμικά με hardware.
Για παράδειγμα, η VW δημιούργησε μια αυτόνομη επιχείρηση λογισμικού με την ονομασία Cariad, η Ford προσέλαβε έναν βετεράνο της Tesla και της Apple για να πρωτοστατήσει στις προσπάθειες ψηφιοποίησης, ενώ το τμήμα R&D της Toyota ετοιμάζει ένα λειτουργικό σύστημα με ενημερώσεις λογισμικού over-the-air που λέει ότι μπορεί να σταθεί δίπλα σε εκείνο της Tesla.