Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: 6 στα 10 EVs παγκοσμίως είναι «Made in China»
Στο πρώτο 9μηνο του τρέχοντος έτους, σχεδόν τα μισά EVs που πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο προέρχονται από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ 6 στα 10 κατασκευάστηκαν εντός της γεωγραφικής περιφέρειας της μεγαλύτερης από πλευράς όγκου αγοράς του πλανήτη.
Ο αγώνας μεταξύ των κατασκευαστών στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας εντείνεται πλέον σε όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου. Και ενώ μέχρι στιγμής η Tesla είναι ίσως η πιο «hot» μάρκα στο συγκεκριμένο τομέα, είναι ενδιαφέρον ότι οι πληροφορίες και οι σχετικές ειδήσεις από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που πρωταγωνιστούν σήμερα στο χώρο είναι ιδιαίτερα περιορισμένες, μολονότι η χώρα διαδραματίζει βασικό ρόλο στην αγορά των EV.
Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics, οι παγκόσμιες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν συνολικά σε 2,97 εκατομμύρια μονάδες από τον Ιανουάριο του 2021 έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, επίδοση αυξημένη κατά 149% σε σχέση με εκείνη που καταγράφηκε την ίδια περίοδο πέρυσι.
Αν μη τι άλλο, η έντονη «επιτάχυνση» της αμιγούς ηλεκτροκίνησης (σημ.: το μερίδιο αγοράς των BEVs εκτινάχθηκε παγκοσμίως από 2,6% που ήταν το 2020, σε 5,8% την περίοδο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2021) είναι αξιοσημείωτη αν αναλογιστεί κανείς τη «δειλή» ανάπτυξη της συνολικής αγοράς αυτοκινήτου για το ίδιο διάστημα, που περιορίστηκε για ποικίλους λόγους στο +11%.
Σε αυτό το πλαίσιο είναι ενδιαφέρον να εστιάσει κανείς στην κυριαρχία της Κίνας ως αγοράς στα BEVs, καθώς φυσικά και τις αντίστοιχες μάρκες της. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics, οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν το 45% των παγκόσμιων EV πωλήσεων, σε αντίθεση με το μερίδιο αγοράς 15% που κατέχουν σε ολόκληρη την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων όταν περιλαμβάνονται όλοι οι τύποι καυσίμων.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη ότι ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας των κινεζικών BEVs οφείλεται στην εγχώρια ζήτηση. Ως επισφράγισμα αυτού αξίζει να αναφέρουμε ότι περίπου το 95% του όγκου πωλήσεων από αυτές τις μάρκες «παρέμεινε» εντός Κίνας, με ιδιαίτερα μικρή παγκόσμια διείσδυση.
Η κυριαρχία της Κίνας δεν περιορίζεται μόνο στις πωλήσεις EVs…
…καθώς τα σχετικά στοιχεία δείχνουν ότι 6 στα 10 BEV που πωλήθηκαν παγκοσμίως μέχρι τον Σεπτέμβριο κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Έτσι, παρά το γεγονός ότι η χώρα «ελέγχει» το 45% των παγκόσμιων EV πωλήσεων, η Κίνα κατέχει επίσης το 60% της παραγωγής τους, με ξένους κατασκευαστές αυτοκινήτων να παράγουν ήδη στη χώρα ουκ ολίγα BEV.
Η Tesla, η Volvo, η Polestar και η BMW είναι σίγουρα μεταξύ αυτών. Στην πραγματικότητα, όσον αφορά την Tesla, τον Νο 1 κατασκευαστή BEVs παγκοσμίως με μερίδιο 23%, σχεδόν οι μισές παγκόσμιες πωλήσεις του από τον Ιανουάριο έως και τον Σεπτέμβριο του 2021 προέρχονταν από αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στο Gigafactory στη Σαγκάη – ενώ μέχρι και σήμερα, οι περισσότερες από τις ταξινομήσεις του Model Y στην Ευρώπη προέρχονται από αυτό το εργοστάσιο.
Αν μη τι άλλο, η ηλεκτρική κινητικότητα συνθέτει μια πρώτη τάξεως ευκαιρία για τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εισέλθουν στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή έχοντας ανά χείρας δύο σημαντικά πλεονεκτήματα: την υποστήριξη από την κυβέρνηση της χώρας και μια μεγάλη «τοπική» αγορά.