Χρονικό «παράθυρο» μόλις δύο ετών για τις πωλήσεις της Toyota GR86 στην Ευρώπη
Η πισωκίνητη Toyota GR86 θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη για μόλις δύο χρόνια καθώς η αυστηρή νομοθεσία της ΕΕ θα θέσει το ιαπωνικό κουπέ εκτός αγοράς.
Στα πλαίσια των χθεσινών ανακοινώσεών της όσον αφορά τη στρατηγική της μάρκας στον τομέα του εξηλεκτρισμού με χρονικό ορίζοντα το 2035, της πρεμιέρας στη γηραιά ήπειρο της νέας Toyota Corolla Cross, της αποκάλυψης του νέου Yaris GR Sport αλλά και του πειραματικού, υδρογονοκίνητου Toyota GR Yaris, η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά επί ευρωπαϊκού εδάφους και την πισωκίνητη Toyota GR86, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσαμε πριν λίγες εβδομάδες στην Ισπανία.
Στη σχετική ωστόσο ενημέρωσή του, το ιαπωνικό εργοστάσιο, το οποίο αποκαλύφθηκε τον περασμένο Απρίλιο και θα ξεκινήσει να διατίθεται στην Ευρώπη από την άνοιξη του 2022, έκανε την έκπληξη αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η διάθεση του ιαπωνικού κουπέ στη γηραιά ήπειρο θα περιοριστεί χρονικά σε μόλις δύο χρόνια.
«Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις δύο χρόνια, καθιστώντας την μία αποκλειστική πρόταση για τους πελάτες. Και όταν φύγει, θα φύγει», αναφέρει αυτολεξεί η εταιρεία.
Όπως διαβάζουμε στην ηλεκτρονική έκδοση του βρετανικού Autocar, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου στο Kenshiki Forum, o CEO της Toyota Europe, Matt Harrison δήλωσε επ’ αυτού:
«Λαμβάνουμε ήδη έναν αυξανόμενο αριθμό αιτήσεων από πιθανούς πελάτες – συμπεριλαμβανομένων εκείνων που πιστεύουν ότι το GR86 θα μπορούσε να είναι το τελευταίο στο είδους του. Και τουλάχιστον για την Ευρώπη, μπορεί να έχουν δίκιο.»
Ο CEO της εταιρείας προσέθεσε μάλιστα ότι οι ενδιαφερόμενοι πελάτες της Toyota θα πρέπει να ενεργήσουν «σχετικά γρήγορα» για να υποβάλουν τις παραγγελίες τους, καθώς οι πωλήσεις στην Ευρώπη θα ολοκληρωθούν σε μόλις δύο χρόνια, επειδή το GR86 δεν θα μπορεί να συμμορφώνεται με τους επερχόμενους ευρωπαϊκούς κανονισμούς ασφαλείας χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις.
Αν μη τι άλλο, η δήλωση ότι το Toyota GR86 θα είναι το «τελευταίο στο είδος του» αφήνει να εννοηθεί ότι η ιαπωνική εταιρεία δεν σκοπεύει να παρουσιάσει ένα άλλο μη ηλεκτροκίνητο, προσιτό σπορ αυτοκίνητο.
Σχολιάζοντας, ο Matt Harrison είπε επίσης:
«Τα GR86 είναι αντιπροσωπευτικό μιας εποχής που φτάνει στο τέλος της».