To υδρογονοκίνητο Toyota GR Yaris
Η Toyota παρουσίασε ένα πειραματικό GR Yaris, με τον 3κύλινδρο 1.600άρη κινητήρα του top-end μοντέλου να καταναλώνει για την περίσταση υδρογόνο.
Η Toyota παρουσίασε σήμερα την τεχνολογία ενός θερμικού κινητήρα που καταναλώνει υδρογόνο, ο οποίος βρίσκεται σε πειραματικό επίπεδο στο… σώμα του γνωστού σε όλους GR Yaris.
Το υδρογόνο, τα ρεζερβουάρ καυσίμου και η διαδικασία ανεφοδιασμού του πειραματικού οχήματος είναι ίδια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο Mirai παραγωγής, τη ναυαρχίδα της Toyota στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου.
Ωστόσο, ενώ το Mirai χρησιμοποιεί τη χημική αντίδραση στις κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας, το πειραματικό GR Yaris διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης με χρήση υδρογόνου.
Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία θερμικού κινητήρα υδρογόνου εξακολουθεί να βρίσκεται στα πρώιμα στάδια, το πειραματικό υδρογονοκίνητο Corolla Sport της Toyota ήδη εντυπωσιάζει με τις υψηλές επιδόσεις του σε διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ιαπωνία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας πρέπει να κατασκευάζει άριστα επιβατικά αυτοκίνητα. Για το σκοπό αυτό, οι κατασκευαστές πρέπει να συμμετέχουν σε αγώνες αυτοκινήτων προκειμένου να δοκιμάζουν την αξιοπιστία και τις επιδόσεις του αυτοκινήτων τους για να έχουν μία εικόνα των μέγιστων δυνατοτήτων τους. Μέσα από τους αγώνες προκύπτει πρόοδος, αλλά και ενθουσιασμός μεταξύ των οπαδών του αθλήματος. Στόχος των αγώνων δεν είναι απλά να ικανοποιούμε την περιέργειά μας, αλλά να προωθούμε την εξέλιξη της ιαπωνικής βιομηχανίας επιβατών οχημάτων» Kiichiro Toyoda, Ιδρυτής της Toyota Motor Corporation (Μάρτιος, 1952).
Τα πειραματικά υδρογονοκίνητα GR Yaris και το Corolla Sport έχουν τον ίδιο G16E-GTS εν σειρά 3κύλινδρο και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,6 λίτρων που βρίσκει κανείς στο GR Yaris, αλλά με τροποποιημένο σύστημα τροφοδοσίας και έγχυσης καυσίμου, για χρήση υδρογόνου ως καύσιμο.
Το πειραματικό υδρογονοκίνητο Corolla Sport τρέχει ήδη στη σειρά αγώνων Super Taikyu στην Ιαπωνία από φέτος το Μάιο υπό τον βραχίονα της ROOKIE Racing της Toyota GAZOO Racing όπου η ομάδα αποδέχτηκε την πρόκληση να δοκιμάσει τον πειραματικό θερμικό κινητήρα υδρογόνου στο απαιτητικό περιβάλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
«Έχουμε κάνει το πρώτο βήμα για να αγωνιστούμε και να εξελίξουμε τον κινητήρα υδρογόνου μας αποδεχόμενοι την πρόκληση. Φαντάζομαι ότι τα πράγματα θα είναι λίγο διαφορετικά σε 10 χρόνια από τώρα, και ελπίζω ο κόσμος να κάνει μία αναδρομή στο παρελθόν και να δει πώς αποδεχτήκαμε την πρόκληση με θετικό πνεύμα και απολαύσαμε την κάθε στιγμή αυτού του εγχειρήματος» δηλώνει ο Akio Toyoda, Πρόεδρος της Toyota Motor Corporation.
Το υδρογόνο έχει ταχύτερο ρυθμό καύσης από τη βενζίνη, με αποτέλεσμα μία καλή απόκριση, σε συνδυασμό με μία εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση. Πέραν του ότι είναι εξαιρετικά καθαρή, η καύση του υδρογόνου έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι προσδίδει απόλαυση στην οδηγική εμπειρία, θυμίζοντας σε ήχο και αίσθηση τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με απώτερο σκοπό την ανθρακική ουδετερότητα, η Toyota έχει ενισχύσει τις προσπάθειές της, στοχεύοντας μεταξύ άλλων στο να προωθήσει τη χρήση υδρογόνου αυξάνοντας τη δημοτικότητα των FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) μοντέλων της και πολυάριθμων ακόμα προϊόντων που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου.
Εξελίσσοντας περαιτέρω τις τεχνολογίες κινητήρα υδρογόνου μέσα από τη συμμετοχή της σε αγωνιστικές διοργανώσεις, η Toyota θα στοχεύσει στην υλοποίηση μιας ακόμα καλύτερης κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο.