Volvo: οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου 2021
Η Volvo ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για τους πρώτους εννέα μήνες και το τρίτο τρίμηνο του 2021
Η Volvo αναφέρει ότι συνεχίζεται η ανάπτυξη τόσο στις πωλήσεις όσο και στα έσοδά της κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2021, παρόλο που το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 στη Νοτιοανατολική Ασία προκάλεσε ελλείψεις στον εφοδιασμό όλων των κλάδων της βιομηχανίας, επηρεάζοντας την παραγωγή και τους όγκους των πωλήσεων στο τρίτο τρίμηνο.
Τα έσοδα της εταιρείας στο πρώτο εννεάμηνο του 2021 αυξήθηκαν στις 202 δις σουηδικές κορώνες (SEK), από 177,5 δις την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Η εταιρεία κατέγραψε λειτουργικό κέρδος 16,6 δις SEK για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, από 3,6 δις την αντίστοιχη περίοδο του 2020, η οποία επηρεάστηκε από την πανδημία Covid-19. Το περιθώριο κέρδους για το πρώτο εννεάμηνο του 2021 ήταν 8,2%.
Από τα ενδιάμεσα οικονομικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του 2021, που είναι διαθέσιμα εδώ, προκύπτει ότι την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου η εταιρεία πέτυχε έσοδα 60,8 δις SEK, μειωμένα κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το λειτουργικό κέρδος ανήλθε σε 3,3 δις SEK στη διάρκεια του τριμήνου, με αντίστοιχο περιθώριο κέρδους 5,5%. Στο τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Οι κυλιόμενες πωλήσεις δωδεκαμήνου ισοδυναμούν με περίπου 741.200 αυτοκίνητα.
«Η παραγωγή μας στο τρίμηνο ήταν περίπου 50.000 αυτοκίνητα λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά περίπου 30.000 αυτοκίνητα, καθώς η μείωση της παραγωγής αντισταθμίστηκε από τη μείωση του αποθέματος», δήλωσε ο Håkan Samuelsson, CEO της Volvo. «Η κατάσταση στον εφοδιασμό βελτιώθηκε με την είσοδο στο τέταρτο τρίμηνο, όμως εκτιμούμε ότι η έλλειψη ημιαγωγών σε όλη τη βιομηχανία θα παραμείνει ένας περιοριστικός παράγοντας».
Τα προκαταρκτικά στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις Νοεμβρίου δείχνουν όγκους πωλήσεων περίπου 52.000 αυτοκινήτων. Η μείωση σε σύγκριση με τον περσινό Νοέμβριο οφείλεται στη διεύρυνση του αποθέματος σε μεταφορά. Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η ζήτηση για τα μοντέλα Volvo Recharge απέφερε ποσοστό 26% επί του συνόλου των παγκόσμιων πωλήσεων, αποτυπώνοντας την απήχηση που έχει η ηλεκτροκίνητη σειρά αυτοκινήτων της Volvo. Τα plug-in υβριδικά αντιπροσωπεύουν το 22% των συνολικών πωλήσεων, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο τρίτο τρίμηνο είναι 4%.
Τον Οκτώβριο, η Volvo ξεκίνησε την παραγωγή του δεύτερου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, Volvo C40 Recharge. Η εταιρεία θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα παραγωγής για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στις εργοστασιακές μονάδες της στη Γάνδη του Βελγίου και στο Τάιτσου (εργοστάσιο που ήταν γνωστό ως τώρα ως μονάδα του Λουκίαο) της Κίνας, από 15.000 περίπου σήμερα σε τουλάχιστον 150.000 μετά το καλοκαίρι του 2022.