AIR4, η ιπτάμενη εκδοχή του εμβληματικού Renault 4L
Η Renault και η TheArsenale συνεργάστηκαν για την κατασκευή του AIR4, ενός ιπτάμενου Renault 4L με αφορμή την 60η επέτειό του.
Ολοκληρώνοντας τους εορτασμούς για την 60ή επέτειο του εμβληματικού Renault 4L, η γαλλική εταιρεία συνεργάστηκε με την εταιρεία TheArsenale που εξειδικεύεται στον τομέα του βιομηχανικού σχεδιασμού προκειμένου να δημιουργήσει ένα φουτουριστικό πρωτότυπο – και εν προκειμένω μια «επανερμηνεία» του 4L που μπορεί να πετάξει.
Το Renault 4L (σ.σ.: το «blue jean» της αυτοκίνησης, όπως το είχε χαρακτηρίσει μάλλον εύστοχα ο πρώην επικεφαλής του Renault Group, Pierre Dreyfus) πούλησε πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες σε περισσότερες από 100 χώρες σε ένα χρονικό διάστημα άνω των 30 ετών αποτελώντας ένα απλό και ευέλικτο όχημα που κατασκευάστηκε από το 1961 έως και το 1992. Σήμερα, θέλοντας να ολοκληρώσει τις εκδηλώσεις εορτασμού της 60ης επετείου του, η Renault παρουσίασε σε συνεργασία με τα design hub «TheArsenale» μια ασυνήθιστη εκδοχή του μοντέλου.
Το AIR4 είναι ένα ιπτάμενο Renault 4
Το εκκεντρικό AIR4 αποτελεί ένα σύμβολο ανεξαρτησίας και ελευθερίας, που προέκυψε από τη συνειδητοποίηση ότι, ενώ η κίνηση αυξάνεται, ο κόσμος… από πάνω είναι «ελεύθερος». Έτσι, το AIR4 «δηλώνει» ότι ο αέρας είναι ο «νέος δρόμος του μέλλοντος».
Κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, το AIR4 ακολουθεί γνωστές από το 4L γραμμές και σχήματα. Ωστόσο, αντί για συμβατικούς τροχούς, διαθέτει τέσσερις έλικες, με κάθε έναν να βρίσκεται στη γωνία του οχήματος. Από εκεί και πέρα, το αμάξωμα βρίσκεται στη μέση του περιστρεφόμενου πλαισίου, με τον οδηγό να αποκτά πρόσβαση στην καμπίνα σηκώνοντας το μπροστινό κέλυφος.
«Μετά από εορτασμούς ενός έτους θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι ασυνήθιστο για να κλείσουμε την 60η επέτειο του 4L», υπογραμμίζει ο Arnaud Belloni, Διευθυντής μάρκετινγκ της Renault.
Το AIR4 τροφοδοτείται από μπαταρίες χωρητικότητας 22.000 mAh που παράγουν συνολική ισχύ περίπου 90.000 mAh, η οποία είναι αρκετή ώστε το ιπτάμενο όχημα να «πιάσει» τελική κατά την οριζόντια κίνησή του στον αέρα της τάξης των 26 m/s με κλίση 45° κατά τη διάρκεια των πτήσεων – η μέγιστη κλίση ταξιδίου φτάνει τις 70 μοίρες. Το ΑΙR4 μπορεί να πετάξει σε ύψος έως και 700 μέτρα από την επιφάνεια της Γης με ταχύτητα απογείωσης τα 14 m/s – ωστόσο, για λόγους ασφάλειας, η τελευταία περιορίζεται στα 4 m/s με εκείνη της προσγείωσης να ειναι 3 m/s.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι έλικες του AIR4 – το οποίο έχει σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και συναρμολογηθεί εξ ολοκλήρου στη Γαλλία, στην καρδιά του πρώτου τεχνολογικού πάρκου της Ευρώπης στη Sophia Antipolis, στην Κυανή Ακτή – παράγουν 95 κιλά κάθετη ώθηση, και συνολικά 380 κιλά.
Όπως ανακοινώθηκε, το AIR4 θα εκτεθεί στο κέντρο του Παρισιού, στο ατελιέ της Renault στη Ηλύσια Πεδία, ενώ από το νέο έτος θα ταξιδέψει στο Μαϊάμι και τη Ν. Υόρκη, πριν από μία σύντομη στάση στο Μακάο.