O Euro NCAP αξιολογεί το σύστημα Highway Assist σε 7 αυτοκίνητα

Το Euro NCAP δημοσιεύει σήμερα τις αξιολογήσεις του στον τομέα της υποβοηθούμενης οδήγησης για 7 αυτοκίνητα εξοπλισμένα με Highway Assist.

Τα συστήματα Highway Assist που αξιολογεί εκ νέου σήμερα ο Euro NCAP βοηθούν τον οδηγό να διατηρεί σταθερή ταχύτητα και ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, καθώς και το όχημα στο κέντρο της λωρίδας, συνδυάζοντας τις ικανότητες του Adaptive Cruise Control (ACC) με το Lane Centering (LC) .

Εξ ορισμού, τα συστήματα Highway Assist έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν τον οδηγό, και όχι να αναλαμβάνουν τον έλεγχο, με τον τελευταίο να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι και τα μάτια του στο δρόμο, ανά πάσα στιγμή. Για το λόγο αυτό, ο Euro NCAP ελέγχει όχι μόνο την ικανότητα του αυτοκινήτου να βοηθά και να «προωθεί» την ασφαλέστερη οδήγηση, αλλά αξιολογεί επίσης τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα εμπλέκει τον οδηγό και, εάν συμβεί το απροσδόκητο, τα επίπεδα «υποστηρικτικής» ασφάλειας που προσφέρει το όχημα.

Η τεχνολογία, που προσφέρθηκε για πρώτη φορά σε premium οχήματα, έχει γίνει mainstream τα τελευταία χρόνια και πλέον είναι διαθέσιμη σε αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών, παρά τον διαφορετικό βαθμό πολυπλοκότητας και δυνατοτήτων. Στις δοκιμές των εν λόγω συστημάτων του 2018 και του 2020, ο Euro NCAP διαπίστωσε ότι ορισμένα οχήματα υποσχέθηκαν περισσότερα από όσα μπορούσαν τελικά να προσφέρουν, υπονοώντας, μέσω της ονομασίας και της αλληλεπίδρασής τους με τον οδηγό, ότι παρέχουν περισσότερο αυτοματισμό από ό,τι μπορούσαν να κάνουν.

Ωστόσο, όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν στη σημερινή δοκιμή προσφέρουν μια ισορροπία μεταξύ της ικανότητας υποβοήθησης (Assistance Competence, ήτοι ο βαθμός στον οποίο το σύστημα μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό) και του Driver Engagement, ​​του βαθμού με άλλα λόγια στον οποίο ο οδηγός αισθάνεται ότι πρέπει να διατηρήσει τον έλεγχο και να μην απεμπλακεί από την οδήγηση.

Euro NCAP

Τα αποτελέσματα

Πρώτο από τα επτά αυτοκίνητα της συγκεκριμένης δοκιμής κατετάγη η BMW iX3, η οποία διαθέτει ένα νέο σετ αισθητήρων, που δεν είναι ακόμη διαθέσιμο στις εκδοχές του μοντέλου (Χ3) με κινητήρες εσωτερικής καύσης – και ως εκ τούτου η βαθμολογία «Very Good» του αυτοματοποιημένου συστήματος οδήγησης ισχύει μόνο για την πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

Η νέα Ford Mustang MachE και το Cupra Formentor συγκατοικούν στο δεύτερο σκαλοπάτι με βαθμολογία «Good», με το ηλεκτρικό Ioniq 5 να βαθμολογείται ως «Moderate». Το Polestar 2 απέσπασε και αυτό τη βαθμολογία «Moderate», περιορισμένο από την απόδοσή του Vehicle Assistance. Ωστόσο, μετά την over-the-air ενημέρωση (OTA) του λογισμικού του αυτοκινήτου που θα πραγματοποιηθεί σύντομα από τον Σουηδό κατασκευαστή, ο Euro NCAP δήλωσε ότι θα προβεί στο εγγύς μέλλον στην επαναξιολόγηση του Polestar 2.

Τέλος, τα Toyota Yaris και Opel Mokkae απέσπασαν τη βαθμολογία «Entry» προσφέροντας βασικά χαρακτηριστικά υποβοήθησης.

BMW iX3 - Euro NCAP

BMW iX3