Νέο Ford Ranger: Με τον αέρα του νικητή
Το νέο Ford Ranger γυρίζει σελίδα και με νέο παρουσιαστικό, πλήθος αναβαθμίσεων, περισσότερες τεχνολογίες και τρεις πετρελαιοκινητήρες στη γκάμα του, φιλοδοξεί να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του.
Το Ford Ranger αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της μπλε οβάλ εταιρείας. Και ιδιαίτερα στη «δύσκολη» αγορά της Ευρώπης, όπου πρόσφατα πέτυχε νέο ρεκόρ πωλήσεων στο πρώτο 9μηνο του έτους (45.539 μονάδες) και μερίδιο στην κατηγορία του που φτάνει στο καθ’ όλα εντυπωσιακό 39,9%.
Ωστόσο, παρά την απουσία… εμπορικής κόπωσης, η Ford προχώρησε σήμερα στην αποκάλυψη της νέας γενιάς Ranger, οι παραγγελίες της οποίας θα ξεκινήσουν σε ένα χρόνο από σήμερα, ενώ οι πρώτες παραδόσεις στους Ευρωπαίους πελάτες στις αρχές του 2023.
Με την εξέλιξη της νέας γενιάς Ranger να αποτελεί ευθύνη του Κέντρου Προϊοντικής Εξέλιξης της Ford στην Αυστραλία, το νέο pick-up μοντέλο της μπλε οβάλ εταιρείας διαθέτει – πριν από οτιδήποτε άλλο – μια εντελώς νέα σχεδιαστική ταυτότητα. Η τελευταία χαρακτηρίζεται από μία νέα μάσκα, με αρκετές επιρροές από το «αμερικάνικο» και αμιγώς ηλεκτρικό F-150 Lightning, και χαρακτηριστικά εμπρός φώτα σε σχήμα C, ενώ η διακριτική μεσαία γραμμή ενσωματώνει οπτικά τους ακόμα πιο εντυπωσιακούς θόλους των τροχών που ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας του νέου Ranger – χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά, το Ford Ranger προσφέρει προβολείς LED matrix.
Στο εσωτερικό του νέου Ranger, στην καρδιά της εμπειρίας «διαβίωσης» των επιβατών βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής, σε διάταξη πορτραίτου. των 10,1 ή 12 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, η οποία συμπληρώνει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και περιλαμβάνει το τελευταίο σύστημα πολυμέσων SYNC 4 της Ford, που διατίθεται έτοιμο για λειτουργία με έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών και συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.
Επιπρόσθετα, υπάρχει ένα εργοστασιακά τοποθετημένο, ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, που επιτρέπει συνδεσιμότητα εν κινήσει μέσω της γνωστής εφαρμογής FordPass ώστε οι πελάτες να μπορούν να παραμένουν μόνιμα διασυνδεδεμένοι. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το FordPass αναβαθμίζει την εμπειρία ιδιοκτησίας με χαρακτηριστικά όπως τα Remote Start, Vehicle Status και λειτουργίες κλειδώματος /ξεκλειδώματος μέσω κινητής συσκευής.
Νέο Ford Ranger: Μηχανικά και άλλα…
Κάτω από το νέο αμάξωμα συναντά κανείς ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο με μεταξόνιο κατά 50 χλστ. μακρύτερο και μετατρόχιο κατά 50 χλστ. φαρδύτερο από του προηγούμενου Ranger. Μία υδρομορφοποιημένη δομή στο εμπρός τμήμα δημιουργεί περισσότερο χώρο στο διαμέρισμα του κινητήρα «προετοιμάζοντας» το Ranger για την υποστήριξη μελλοντικών, διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης. Επίσης, η επιλογή αυτή δημιουργεί περισσότερο χώρο στο εμπρός τμήμα του pick-up ώστε να αυξηθεί η ροή αέρα προς το ψυγείο, γεγονός που βοηθά στο να διατηρούνται οι θερμοκρασίες λειτουργίας σε χαμηλά επίπεδα, κατά τη ρυμούλκηση ή τη μεταφορά βαρέων φορτίων.
Η επόμενη γενιά Ranger περιλαμβάνει στη φαρέτρα της τον δοκιμασμένο, 4κύλινδρο εν σειρά 2λιτρο ντίζελ κινητήρα της Ford, και μάλιστα σε δύο παραλλαγές, με ένα ή δύο τούρμπο. Η νέα προσθήκη στη γκάμα είναι ένας 3λιτρος, επίσης ντίζελ, με 6 κυλίνδρους σε διάταξη V. Προς το παρόν ωστόσο, η Ford δεν ανακοινώνει κανένα απολύτως στοιχεία για τις ως άνω μονάδες.
Στους υπόλοιπους τομείς μηχανολογίας και σχεδίασης αξίζει να σταθεί κανείς τόσο στους «προωθημένους» κατά 50 χλστ. εμπρός τροχούς, που εξασφαλίζουν καλύτερη γωνία προσέγγισης, όσο και στην έδραση των πίσω αμορτισέρ εξωτερικά των δοκών του πλαισίου, με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης άνεσης σε όλα τα τερέν. Από εκεί και πέρα, οι πελάτες θα έχουν την επιλογή μεταξύ δύο συστημάτων μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς – ένα ηλεκτρονικό κατ’ επιλογήν ή ένα νέο με χαρακτηριστικά μόνιμης τετρακίνησης, το οποίο διαθέτει αυτόματο πρόγραμμα λειτουργίας που δεν απαιτεί ενέργειες από τον οδηγό.
Νέο Ford Ranger: Kαλύτερη πρόσβαση και πιο λειτουργική διάταξη χώρων
«Όταν συναντηθήκαμε με τους πελάτες μας και παρατηρήσαμε πώς ανεβαίνουν στο χώρο φόρτωσης, μας δόθηκε η ευκαιρία μιας σημαντικής βελτίωσης. Κάποιοι πατούν στο ελαστικό και ανεβαίνουν από το πλάι, ενώ άλλοι σκαρφαλώνουν από την ανοιχτή πίσω πόρτα» δηλώνουν οι υπεύθυνοι σχεδίασης του νέου Ranger.
Η παρατήρηση αυτή αποτέλεσε για τους ανθρώπους της Ford την… έμπνευση για την ενσωμάτωση ενός πλαϊνού σκαλοπατιού πίσω από τον κάθε πίσω τροχό στη νέα γενιά του Ranger, ώστε να διασφαλιστεί ένας πιο ασφαλής τρόπος πρόσβασης στην καρότσα. Επίσης, η ομάδα εξέλιξης του Ranger προσπάθησε να εξασφαλίσει ότι μεγαλύτερη ποικιλία φορτίων θα μπορούσε να χωρέσει με ασφάλεια στο χώρο φόρτωσης.
«Η αύξηση του πλάτους κατά 50mm φαίνεται ασήμαντη, αλλά η διαφορά είναι τεράστια, ιδιαίτερα στην καρότσα, αφού οι πελάτες μπορούν πλέον να φορτώνουν υλικά, όπως φύλλα από κόντρα πλακέ ή μια παλέτα κανονικού μεγέθους» δηλώνει χαρακτηριστικά η Ford.
Το «παρών» δίνει επίσης ανθεκτικό κάλυμμα καρότσας που προστατεύει τόσο τα ατσάλινα πάνελ από γρατζουνιές, όσο και τα γόνατα του ιδιοκτήτη από την επαφή μαζί τους. Πρόσθετοι κρίκοι πρόσδεσης σε στιβαρές ατσάλινες σωληνωτές ράγες προσφέρουν πρακτικά σημεία ασφάλισης φορτίων, ενώ ανθεκτικά αλλά εύκαμπτα καπάκια στα πλευρικά τοιχώματα της καρότσας και στην πίσω πόρτα καλύπτουν δομικά σημεία πρόσδεσης σκληρών οροφών και άλλων aftermarket αξεσουάρ.
Το νέο Ranger προσφέρει επίσης ένα νέο σύστημα διαχείρισης φορτίων, ειδικά σχεδιασμένο με διαχωριστικά για αντικείμενα διαφόρων μεγεθών – όπως ξυλεία και εργαλειοθήκες. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να δημιουργούν μικρότερους χώρους για την αποθήκευση αντικειμένων που αλλιώς θα έπρεπε να μεταφερθούν στην καμπίνα, μέσω ενός συστήματος με ελατηριωτές βάσεις που κουμπώνουν στις πλαϊνές ράγες της καρότσας. Η πίσω πόρτα μπορεί να παίξει και το ρόλο ενός πάγκου εργασίας με ενσωματωμένο χάρακα και υποδοχές για σφιγκτήρες μέτρησης, συγκράτησης και κοπής υλικών.
Επίσης, ο φωτισμός των διαφόρων ζωνών που ελέγχεται είτε μέσω της οθόνης SYNC από το εσωτερικό της καμπίνας ή μέσω της εφαρμογής FordPass, προσφέρει φωτισμό 360 μοιρών γύρω από το pick-up ώστε να γνωρίζουν οι πελάτες τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματός τους. Ο φωτισμός της καρότσας παρέχεται κάτω από τις πλαϊνές ράγες ώστε να επαρκεί είτε για την ολοκλήρωση εργασιών υπό χαμηλό φωτισμό, είτε για την εύρεση αντικειμένων στην καρότσα τη νύχτα.