H νέα Ferrari Daytona SP3 είναι χάρμα οφθαλμών
H νέα Ferrari Daytona SP3 είναι ένα κεντρομήχανο roadster της οικογένειας Icona της ιταλικής εταιρείας, με V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα 840 ίππων, που έρχεται να αποτίσει φόρο τιμής στις επιτυχίες και δημιουργίες του cavallino rampante στους αγώνες.
To όνομα της νέας Ferrari Daytona SP3 αντλεί την έμπνευσή του από το ιστορικό 1-2-3 της ιταλικής εταιρείας στις 24 Ώρες της Daytona του 1967 με τις αγωνιστικές 330 P3/4, 330 P4 και 412 P – επιτυχία που αποτέλεσε όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σήμερα η Ferrari «τη χρυσή εποχή των αγωνιστικών με καλυμμένους τροχούς και ένα διαρκές σημείο αναφοράς για γενιές μηχανικών και σχεδιαστών».
Όπως επισήμως ανακοινώθηκε προ ολίγου, η νέα Ferrari Daytona SP3 θα κατασκευαστεί σε μόλις 599 αντίτυπα (σ.σ.: 100 επιπλέον σε σχέση με τις Monza SP1 και SP2), με κάθε ένα από αυτά να κοστίζει, συμπεριλαμβανομένων των φόρων, 2 εκατ. ευρώ.
Σε αντίθεση με τις SP1 και SP2, η οποίες… δυσκολεύονται να βγάλουν πιστοποίηση για χρήση σε δημόσιο δρόμο (εξαιτίας της απουσίας παρπρίζ), η νέα Daytona SP3 θα μπορεί να κυκλοφορεί «ελεύθερη» στους δημόσιους δρόμους ανά τον κόσμο.
Η νέα Ferrari Daytona SP3 είναι το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου, μετά την υβριδική LaFerrari του 2018, που χρησιμοποιεί έναν V12 κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Για την περίσταση, το ατμοσφαιρικό διαμάντι των 6,5 λίτρων αποδίδει χωρίς την παρουσία κανενός είδους ηλεκτρικής υποβοήθησης 840 ίππους (618 kW) στις 9.250 σ.α.λ. και 697 Nm ροπής στις 7.250 σ.α.λ. – ο μέγιστος ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι οι 9.500 σ.α.λ.
Για την ιστορία, η νέα Ferrari Daytona SP3 είναι το πιο ισχυρό μη ηλεκτροκίνητο μοντέλο που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα το Maranello.
Οι αναβαθμίσεις του κινητήρα σε σχέση με την 812 Competizione επεκτείνονται στην τροποποιημένη εισαγωγή και εξαγωγή, τις ελαφριές μπιέλες από τιτάνιο και το νέο στροφαλοφόρο άξονα. Σε συνδυασμό με ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η νέα Daytona SP3 είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο 2,85 και 7,4 δλ., επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα πάνω από 340 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με την Ferrari, το βάρος της χωρίς υγρά δεν υπερβαίνει τον 1,5 τόνο, γεγονός που εξασφαλίζει μια αναλογία κιλών ανά ίππο της τάξης του 1,77.
Οι αναφορές στα αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του ‘60 εκτείνονται, πέρα από τα μηχανικά μέρη, σε μια αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση που συνδυάζει στοιχεία των εμβληματικών αυτών κατασκευών με εκείνα από τρέχοντα μοντέλα της γκάμας. Όπως για παράδειγμα, το χαμηλό παρμπρίζ, που δημιουργεί μια προφανή σύνδεση με την P3/4. Την ίδια στιγμή, τα εμπρός φτερά «φωτογραφίζουν» σπορ πρωτότυπα της Ferrari, όπως τα 512 S, 712 Can-Am και 312 P.
Την ίδια στιγμή, ένα κινούμενο πάνελ στο κέντρο του μπροστινού προφυλακτήρα έρχεται να αποτίσει φόρο τιμής στους αναδυόμενους προβολείς που κάποτε ήταν δημοφιλείς στα supercars. Ταυτόχρονα, οι πλαϊνοί καθρέφτες τοποθετούνται στην κορυφή των εμπρός φτερών – για βελτίωση της ροής του αέρα, για καλύτερη αλλά και για να ξυπνά, επίσης, μνήμες του παρελθόντος.
Στο πίσω μέρος, η Daytona SP3 διαφοροποιείται από τις σύγχρονες Ferrari με μια μοναδική στοίβα «λεπίδων» να κυριαρχεί κάτω από μια «φωτεινή ράβδο», η οποία λέγεται ότι προσδίδει «μια εμφάνιση που είναι φουτουριστική και ταυτόχρονα αποτελεί ένα νεύμα στο σχεδιαστικό DNΑ της Ferrari».
Η Ferrari δηλώνει επίσης ότι η Daytona SP3 είναι το πιο αποδοτικό αεροδυναμικά αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ το Maranello – και μάλιστα χωρίς τη βοήθεια ενεργών αεροδυναμικών στοιχείων.
Το ρετρό αλλά και φουτουριστικό στιλ συνεχίζεται και στην καμπίνα, στοιχεία της οποίας είναι διαμορφωμένα με σημείο αναφοράς προηγούμενα αγωνιστικά αυτοκίνητα της μάρκας. Τα καθίσματα, για παράδειγμα, είναι ενσωματωμένα στο αμάξωμα, αντί να τοποθετούνται απευθείας στο πλαίσιο, όπως στα κλασικά αγωνιστικά πρωτότυπα. Έτσι, ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται πιο χαμηλά και πιο ξαπλωμένοι από ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη Ferrari δρόμου (η εταιρεία, μάλιστα, συγκρίνει το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό ακόμα και με μονοθέσια!). Ως εκ τούτου, το συνολικό ύψος του αυτοκινήτου είναι μόλις 1.142 χλστ.
Κλείνοντας αξίζει να αναφερθεί ότι η νέα Ferrari Daytona SP3 έχει κατανομή βάρους 44/56 εμπρός και πίσω, και χρησιμοποιεί φρένα με δίσκους διαμέτρου 398 και 380 χλστ., σε συνδυασμό με ειδικά εξελιγμένα ελαστικά P Zero Corsa της Pirelli με διαστάσεις 265/30 R20 και 345/30 R21 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.