H Tesla δεν είναι premium, δηλώνει η BMW
H BMW θεωρεί ότι η Tesla, ο Νο 1 κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, «δεν είναι premium». Είναι όμως έτσι;
Η επιτυχημένη πορεία – αν όχι κυριαρχία – της Tesla στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει προβληματίσει έντονα τους «παραδοσιακούς» κατασκευαστές που σπεύδουν να καλύψουν τα… νώτα τους επενδύοντας τεράστια ποσά προκειμένου να είναι έτοιμοι με απτά και ανταγωνιστικά προϊόντα για τη νέα, ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης. Μια εποχή που ήδη έχει αρχίσει να ξεπροβάλλει, παίρνοντας οριστικά σάρκα και οστά, τουλάχιστον στην Ευρώπη, στις αρχές της επόμενης δεκαετίας και παγκοσμίως το 2040.
Υπό αυτό το πρίσμα, πολλοί είναι οι κατασκευαστές που αναγνωρίζουν, και μάλιστα δημοσίως, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Tesla – όπως είναι για παράδειγμα ο τρόπος που πουλά αυτοκίνητα αλλά και το πώς οι ιθύνοντές της και το τμήμα R;D με έδρα το Palo Alto των ΗΠΑ εξελίσσουν νέες τεχνολογίες διαχειριζόμενοι με επιτυχία συγχρόνως προβλήματα, όπως οι ελλείψεις πρώτων υλών και ημιαγωγών στην αγορά. Δύο από αυτούς είναι η Ford και η VW, οι οποίες πρόσφατα δεν δίστασαν να απονείμουν τα εύσημα στην εταιρεία του Elon Μusk.
Στον αντίποδα, η BMW φέρεται να έχει διαφορετική άποψη για την αμερικάνικη εταιρεία, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, το οποίο επικαλείται σχόλια του CEO της γερμανικής εταιρείας Oliver Zipse σε συνέδριο που διοργάνωσε η Handelsblatt.
Σύμφωνα με τον ισχυρό άνδρα της BMW και πρόεδρο του ACEA, η Tesla «δεν είναι μέρος της premium κατηγορίας» και «μεγαλώνει σημαντικά μέσω μειώσεων των τιμών», κάτι όμως που φαίνεται να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα μιας και τα προϊόντα της εταιρείας του Elon Musk είναι πλέον έως και 20% πιο ακριβά σε σχέση με τα επίπεδα του 2020.
Ο Oliver Zipse είπε επίσης ότι η Tesla έχει «διαφορετικές φιλοδοξίες για την ικανοποίηση των πελατών» με τις BMW και Tesla «να διαφέρουν ως προς τα πρότυπα ποιότητας και αξιοπιστίας τους». Και εδώ όμως, η πραγματικότητα φαίνεται να διαψεύδει τον Γερμανό μάνατζερ, αφού σύμφωνα με τον Αμερικανικό Δείκτη Ικανοποίησης Πελατών η Tesla βρίσκεται μόλις μία μονάδα πίσω από την BMW στην έρευνά του για το 2021, όταν η ίδια υπολείπεται της Lexus. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την έρευνα ικανοποίησης του Consumer Reports που παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος, η Tesla βρίσκεται στην κορυφή της σχετικής κατάταξης.
Τα παραπάνω σχόλια έρχονται σε συνέχεια εκτιμήσεων του Oliver Zipse, ο οποίος τον περασμένο Φεβρουάριο δήλωσε χαρακτηριστικά ότι η αμερικάνικη εταιρεία «δεν θα μπορέσει εύκολα να συνεχίσει με αυτή την ταχύτητα γιατί ο υπόλοιπος κλάδος προχωρά πολύ μπροστά». Κάτι που σίγουρα φαντάζει πολύ πιο ρεαλιστικό σε σχέση με τα πρόσφατα σχόλιά του…