Αποκάλυψη για το ηλεκτρικό Subaru Solterra
Η Subaru αποκάλυψε το νέο Solterra, το οποίο είναι ηλεκτρικό και έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Toyota.
Όπως μας είχε προϊδεάσει καιρό τώρα η Subaru, το νέο Solterra είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Toyota χρησιμοποιώντας την τεχνολογική και όχι μόνο μαγιά του bΖ4X που αποκαλύφθηκε πρόσφατα.
Δομικά, τα δύο EVs βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, την e-TNGA όπως την αποκαλεί η Toyota, ή αλλιώς στην e-Subaru Global Platform όπως την αποκαλεί το έτερο «στρατόπεδο». Σχεδιαστικά, παρά τις διαφορετικές πινελιές, το ηλεκτρικό Solterra δεν κρύβει τους δεσμούς του το bZ4X. Το μήκος του είναι 4,69 μ. και το μεταξόνιο 2,85 μ., γεγονός που το τοποθετεί στις παρυφές της μεγάλης κατηγορίας. Ανάλογα με την έκδοση (ένας ή δύο ηλεκτροκινητήρες), το βάρος του ορίζεται στα 1.930 και 2.020 κιλά.
Την κίνηση στο νέο Subaru Solterra προσφέρουν, στην προσθιοκίνητη έκδοση ένας ηλεκτροκινητήρας και στην τετρακίνητη, δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Στην πρώτη περίπτωση, η μέγιστη ισχύς ορίζεται στα 150 kW, ήτοι στους 204 ίππους, ενώ στη δεύτερη περίπτωση στα 160 kW, δηλαδή στους 217 ίππους, με κάθε μονάδα να αποδίδει «αυτόνομα» από 80 kW.
Σε κάθε περίπτωση η απαραίτητη ισχύς αντλείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με αποθηκευτική ικανότητα 71,4 kWh και μέγιστο «βολτάζ» τα 355 V. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε ταχυφορτιστή DC είναι 150 kW, ενώ σε εναλλασσόμενο ρεύμα (ΑC) μόλις 6,6 kW.
Σύμφωνα με τους προκαταρτικούς υπολογισμούς της Subaru, η μέγιστη αυτονομία του προσθιοκίνητου Solterra με μια φόρτιση είναι 530 χλμ. και του τετρακίνητου 460 χλμ.
Όπως ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρεία, οι πωλήσεις του νέου Solterra θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2022 σε μια πλειάδα αγορών, συμπεριλαμβανομένων της Ευρωπαϊκής και της Κινεζικής, ενώ το «παρών» θα δοθεί και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.