Renault Megane E-Tech Electric: το οδηγούμε στο Τάνις και στο Παρίσι
Με την τεχνογνωσία και την εμπειρία από την πολυετή θητεία του Zoe στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η Renault κάνει το επόμενο βήμα, εξηλεκτρίζοντας αυτήν τη φορά τον εκπρόσωπό της στη μικρομεσαία κατηγορία, και λανσάροντας το Megane E-Tech Electric.
Προς αποφυγήν παρεξήγησης, το Renault Megane όπως το γνωρίζουμε, θα παραμείνει στις αγορές έως και το 2024. Το Renault Megane Ε-Tech Electric που φαίνεται σ’ αυτές τις φωτογραφίες είναι εντελώς νέο, αλλά, όπως εύστοχα σχολίασε ο CEO της Renault, Λούκα ντε Μέο, «γιατί να μη χρησιμοποιηθεί ένα πασίγνωστο όνομα»; Κάπως έτσι, αυτό το μικρομεσαίο γαλλικό, που από πλευράς σχεδιασμού ακροβατεί κάπου μεταξύ χάτσμπακ και crossover, υιοθετεί ένα όνομα γνωστό επί τρεις δεκαετίες, με τα διακριτικά «E-Tech Electric» να προσδιορίζουν εξ αρχής το ποιόν του.
Με επιλογές
Αμιγώς ηλεκτροκίνητο, βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV, που επίσης προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα και έχει εξελιχθεί στο πλαίσιο της συμμαχίας των Γάλλων με τη Nissan. «Αύριο» θα τη δούμε και στο Nissan Ariya.
Το Renault Megane E-Tech Electric, που θα κατασκευάζεται στο Douai στη Β. Γαλλία, θα προηγηθεί, ξεκινώντας την πορεία του στην ευρωπαϊκή αγορά στις αρχές του 2022. Διαθέσιμο με δύο μπαταρίες και σε δύο εκδόσεις ισχύος (ασχέτως μπαταρίας), στη βασική του μορφή θα αποδίδει 130 ίππους, ενώ στην ισχυρότερη 218 ίππους, με ροπή 250 και 300 Nm αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ από πλευράς επιδόσεων το γαλλικό εργοστάσιο μέχρι στιγμής ανακοινώνει στοιχεία μόνο για την ισχυρότερη έκδοση, και συγκεκριμένα 7,4 δλ. για τo «0-100» και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα στα 160 χλμ./ώρα.
Ειδικότερα σε ό,τι έχει να κάνει με τις μπαταρίες, στην εκδοχή εκείνης των 40 kWh (395 κιλά) το Renault Megane E-Tech Electric θα έχει αυτονομία 300 χλμ., που θα φτάνει στα 470 χλμ. στην περίπτωση έκδοσης με τη μεγαλύτερη μπαταρία, των 60 kWh, η οποία με μέγιστη ισχύ φόρτισης τα 130 kW, θα μπορεί μέσα σε 30 λεπτά να ανακτά ενέργεια για την κάλυψη 300 χλμ.
Εντός, εκτός
Σχεδιαστικά, παραπάνω από προφανείς είναι οι αναφορές στο πρωτότυπο eVision, με τους εντυπωσιακά κοντούς προβόλους να φιλοξενούν ζάντες από 18 μέχρι 20 ίντσες. Με μήκος 4,21 μέτρα και ύψος 1,5 μέτρο, το Renault Megane E-Tech Electric φιλοξενεί 4 επιβάτες, ενδεχομένως με έναν περιορισμό ως προς το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πιο ψηλών, παρά το μακρύ μεταξόνιο των 2,7 μέτρων. Όσο για το χώρο αποσκευών, θα σημειώσουμε πως το πολύ ψηλό κατώφλι του δεν αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό αν και σε απίπεδο όγου φαίνεται να είναι στο μέρο όρο της κατηγορίας (δε δίνονται στοιχεία).
Στο εσωτερικό του, τις εντυπώσεις κερδίζει η στάνταρντ μεγάλη (12 ιντσών) κάθετα τοποθετημένη οθόνη του συστήματος πολυμέσων, η οποία στην περίπτωση έκδοσης με το κορυφαίο σύστημα OpenR, πλαισιώνεται και από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών (9” στη βασική έκδοση). Από εκεί και πέρα, ο σχεδιασμός του εσωτερικού δεν παραπέμπει σε κανένα υπάρχον μοντέλο της μάρκας, με το Megane E-Tech Electric να έχει το «δικό» του, διαιρεμένο σε δύο τμήματα ταμπλό, που ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού μπορεί να είναι επενδεδυμένο και από οικολογικό δέρμα. Στις πιο οικονομικές εκδόσεις τα υλικά προέρχονται από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά, ενώ η Renault τονίζει πως συνολικά, στην ολοκλήρωση του κύκλου ζωής του οχήματος, πάνω από το 95% των επιμέρους μερών του θα είναι ανακυκλώσιμα.
Από το Τάνις στο Παρίσι
Αν και στην τελική του μορφή του νέο Renault Megane E-Tech Electric υπολογίζεται πως θα είναι έτοιμο μέσα στο Φεβρουάριο του 2022, το γαλλικό εργοστάσιο μας έδωσε δύο φορές τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε, στο πλαίσιο της αξιολόγησης των αυτοκινήτων για τον τίτλο «Car of the Year 2022».
Η αίσθηση της μεταξένιας κύλισης που αποκομίσαμε στα τέλη Σεπτεμβρίου στο Tάνις της Δανίας, επιβεβαιώθηκε και στους κατά πολύ πιο «σπασμένους» δρόμους του Παρισιού αργότερα, όπως επίσης επιβεβαιώθηκε και η γενικότερη αίσθηση: δεδομένου ότι σε κάθε περίπτωση στη διάθεσή μας είχαμε την ισχυρότερη έκδοση, κρατάμε την άνεσή του να… εναλλάσσεται από ένα απόλυτα φιλικό αυτοκίνητο πόλης, σε ένα μοντέλο ικανό να ανταπεξέλθει σε πίεση και μάλιστα με σημαντικά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Οι τροχοί των 20 ιντσών κάνουν αυτό για το οποίο σχεδιάστηκαν στους γρήγορους ρυθμούς, την ώρα που η έξτρα μόνωση μεταξύ της μπαταρίας και του δαπέδου φιλτράρει απρόσμενα καλά κάθε μεταφορά θορύβου στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, η διάμετρος του τιμονιού και το βάρος του ιδανικό, το εμπρός μέρος «ακούει» σε κάθε εντολή, και η ακαριαία επιτάχυνση του κινητήρα, παρά τα 1.625 κιλά του αμαξώματος, δίνει στο αυτοκίνητο -που θεωρητικά είναι πιο ήπιων τόνων- μια οπτική που το διαφοροποιεί από αυτό που μέχρι σήμερα πρεσβεύουν τα μικρομεσαία ηλεκτρικά – πλην του Cupra Born.
Θα θέλαμε την επιλογή One pedal drive για την καθημερινή χρήση, που κατ’ επιλογήν του εργοστασίου δεν είναι διαθέσιμη, θα θέλαμε επίσης να μην υπάρχει ο κλασικός διακόπτης της Renault για τη ρύθμιση του ηχοσυστήματος (κάτω από αυτόν των υαλοκαθαριστήρων, με κακή εργονομία), ωστόσο συνολικά αναγνωρίζουμε πως πρόκειται για μια πρόταση όπως θα πρέπει να είναι τα mainstream ηλεκτρικά μοντέλα: πρακτικό, οικολογικό και ταυτόχρονα με συναίσθημα._ Ε.Ξ.