Το πρώτο αυτοκίνητο που μπορούσε να μιλήσει στον οδηγό του (1983)

Η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης αναπτύσσεται ραγδαία στον χώρο του αυτοκινήτου, αλλά αν στρέψει κανείς το βλέμμα του στο παρελθόν θα διαπιστώσει πως τα αυτοκίνητα που μιλούν στον οδηγό δεν εμφανίστηκαν πρόσφατα.

Οι πιο παλιές γενιές θα θυμούνται σίγουρα την θρυλική τηλεοπτική σειρά «Ιππότης της Ασφάλτου», με πρωταγωνιστή τον David Hasselhoff (ονόματι Michael Knight) ο οποίος οδηγούσε μία πανέμορφη μαύρη Pontiac Firebird Trans Am (ονόματι KITT) που μπορούσε να μιλήσει στον ίδιο.  

Το πρώτο πραγματικό αυτοκίνητο που μπορούσε να μιλήσει στον οδηγό του, ωστόσο, ήταν το Austin MG Maestro του 1983, το οποίο προειδοποιούσε τον οδηγό για μια σειρά από θέματα που μπορούσαν να προκύψουν (το χειρόφρενο δεν έχει κατέβει, η στάθμη της βενζίνης είναι χαμηλή, σταμάτα και έλεγξε το λάδι, τα φώτα είναι ακόμα ανάμενα, υπάρχει πόρτα ανοικτή, κάηκε λαμπτήρας, η θερμοκρασία του κινητήρα είναι ψηλή, πλησιάζει η ώρα για service κ.λπ. ) με τη φωνή του αυτοκινήτου να θυμίζει μια γυναικεία εκδοχή του… Stephen Hawking!

Για τις περισσότερες χώρες στις οποίες κυκλοφόρησε το συγκεκριμένο MG Maestro, η φωνή του αυτοκινήτου ήταν γυναικεία, με εξαίρεση την Ισπανία και τη Γερμανία. Οι κατασκευαστές του έκριναν πως σε αυτές τις δύο χώρες οι άντρες οδηγοί δεν δέχονταν εύκολα διαταγές από γυναίκες!  

Μόλις δέκα τέτοια μοντέλα της Austin κυκλοφορούν σήμερα στο δρόμο και πιστεύεται πως εάν η εταιρεία είχε βάλει τα δυνατά της όταν το κυκλοφόρησε, τότε το αυτοκίνητό της θα μπορούσε να ήταν ένας από τους σοβαρούς ανταγωνιστές του Golf.  

Στην τηλεοπτική σειρά «Ιππότης της Ασφάλτου», να αναφέρουμε επιπρόσθετα πως στην περίπτωση που ο Michael Knight τα έβρισκε σκούρα, μπορούσε να καλέσει το αυτοκίνητό του για άμεση δράση, επικοινωνώντας μαζί του με τη βοήθεια ενός μενταγιόν που κρεμόταν στον λαιμό του, ενώ σήμερα ο οδηγός μπορεί να δώσει εντολές στο όχημά του μέσω smartphone.  

O KITT μπορούσε μεταξύ άλλων να φουσκώσει μόνος τα ελαστικά του, και αυτή είναι επίσης μια τεχνολογία η οποία υπάρχει στις μέρες μας, αφού η Τσέχικη εταιρεία CODA έχει εξελίξει ένα σύστημα όπου το ελαστικό χρησιμοποιεί την ενέργεια που παράγεται από την κίνηση για να κρατήσει τις πιέσεις του ελαστικού στο ιδανικό. 

Τα αυτοκίνητα με τεχνητή νοημοσύνη θα μπουν για τα καλά στη ζωή μας στα αμέσως επόμενα χρόνια.  

ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΟ