Αυτό είναι το νέο Toyota Aygo X
Το νέο Toyota Aygo X είναι η ολοκαίνουργια πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας στην κατηγορία Α.
Το νέο Toyota Aygo X συνιστά ένα νέο concept αστικού οχήματος για τον Ιάπωνα κατασκευαστή μιας και στη νεότερη γενιά του καταφέρνει να ενσωματώνει ουκ ολίγα στιλιστικά (και όχι μόνο) στοιχεία που απαντώνται σήμερα σε μεγαλύτερα crossover οχήματα. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια πρόταση με μεγάλη βαρύτητα και εμπορική σημασία για την Toyota καθώς, όπως η ίδια επισημαίνει, το νέο Aygo X είναι το «πιο προσιτό αυτοκίνητο της γκάμας της».
Ένα από τα σημαντικότερα νέα στοιχεία στο νέο Aygo X είναι το δάπεδο πάνω στο οποίο «πατά». Εν προκειμένω, πρόκειται για τη γνωστή και μη εξαιρετέα πλέον ευέλικτη πλατφόρμα GA–B της Toyota, στην οποία βασίζονται ήδη το Yaris και το νέο Yaris Cross.
Αισθητικά, οι σχεδιαστές της εταιρείας με έδρα το Βέλγιο κατάφεραν να «αποτυπώσουν» στο νέο μοντέλο αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο Aygo X prologue που δημιούργησε η σχεδιαστική ομάδα ED2 της Toyota που βρίσκεται στη Νίκαια της Γαλλίας. Όπως είναι διακριτό, στην έκδοση παραγωγής σημείο αναφοράς – πέρα από τους εμπνευσμένους εξωτερικούς χρωματισμούς οι οποίοι αντλούν την έμπνευσή τους από διάφορα είδη… μπαχαρικών – εντύπωση προκαλούν η γραμμή της οροφής που αυξάνει τη δυναμική αίσθηση του οχήματος, τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα φτερού στο εμπρός μέρος που αγκαλιάζουν το καπό και χαμηλότερα, η μεγάλη γρίλια, τα φώτα ομίχλης και τα προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος.
Aygo X: Το μέγεθος μετράει
Με μήκος 3.700 χλστ. το νέο Aygo X είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του κατά 235 χλστ., ενώ αυξημένο κατά 90 χλστ. είναι το μεταξόνιό του. Σε σχέση με ένα Yaris, ο εμπρός πρόβολος είναι μικρότερος κατά 72 χλστ., ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το νέο Aygo X μπορεί πλέον να «φιλοξενήσει» τροχούς με ζάντες διαμέτρου έως και 18 ίντσες. Επιπρόσθετα, αυξημένη κατά 10% και στις 24 πλέον μοίρες, είναι η γωνία των κολονών Α, προς όφελος της ορατότητας.
Τα πλάτος του νέου Aygo X είναι μεγαλύτερο από εκείνο του απερχόμενου μοντέλου κατά 125 χλστ. (1,74 μ.) και το ύψος κατά 50 χλστ. (1,51 μ.), ενώ μεγαλύτερη κατά 11 χλστ. είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Η Toyota αναφέρει επίσης ότι στο εσωτερικό αυξημένος είναι και ο χώρος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, κατά 20 για την περίσταση χιλιοστά, με αποτέλεσμα ο «αέρας» για τους ώμους να είναι και αυτός αυξημένος κατά 45 χλστ. Την ίδια στιγμή, κατά 125 χλστ. έχει διευρυνθεί το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης, που πλέον έχει χωρητικότητα 231 λίτρα, ήτοι 60 επιπλέον σε σχέση με το παρελθόν.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το νέο Aygo X είναι διαθέσιμο προαιρετικά και με μαλακή οροφή.
Το εσωτερικό του νέου Toyota Aygo X
Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές κατάφεραν να δημιουργήσουν μια αρκετά ευχάριστη και νεανική ατμόσφαιρα. Για ιδανική ακουστική, η εταιρεία εξέλιξε σε συνεργασία με την JBL ένα νέο ηχοσύστημα 300W, ενώ για διαρκή διασύνδεση το νέο Aygo X προσφέρει το Toyota Smart Connect σε συνδυασμό με οθόνη αφής 9 ιντσών, καθώς και ασύρματη φόρτιση κινητών και επικοινωνία μέσω Android Auto και Apple CarPlay.
Στον τομέα της ασφάλειας, το «παρών» δίνει το «πακέτο» Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει τα υποσυστήματα Pre-Collision System, Pedestrian Detection, Cyclist Detection, Collision Mitigation Support, Intelligent Adaptive Cruise Control, Lane Trace Assist και Emergency Steering Assist.
O κινητήρας του Aygo X
Το νέο Toyota Aygo X θα είναι διαθέσιμο από το 2022 με έναν κινητήρα και δύο συστήματα μετάδοσης. Πιο συγκεκριμένα, και με γνώμονα την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων (από 4,7 λιτ./100 χλμ. CO2: από 107 gr/χλμ.), κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας 3κύλινδρος κινητήρας 998 κ.εκ. με φυσική αναπνοή και 12 βαλβίδες, ο οποίος αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Η συγκεκριμένη μονάδα συνοδεύεται, για πρώτη φορά στην κατηγορία Α, είτε από κιβώτιο τύπου CVT ή από χειροκίνητο 5 σχέσεων.
Σύμφωνα με την Toyota, το Aygo X ζυγίζει από 940 έως και 1.015 κιλά και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 151 και 158 χλμ./ώρα, αντίστοιχα, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 15,5 και 15,6 δλ.