Πρεμιέρα για τα νέα VW ID.5 και ID.5 GTX
Το VW ID.5 είναι το τρίτο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας «ID.» της VW – και συνάμα μια έκδοση που διατηρεί στενούς δεσμούς με το ID.4 αποτελώντας την πιο σπορτίφ εκδοχή του.
Η πρεμιέρα των νέων VW ID.5 και ID.5 GTX σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα για τον Γερμανό κατασκευαστή στον θαυμαστό κόσμο της ηλεκτρικής κινητικότητας. Επί της ουσίας, όπως είναι απολύτως προφανές με δεδομένο το «παρουσιαστικό» του, το τρίτο κατά σειρά μέλος της οικογένειας «ΙD.» δεν αποτελεί παρά την κουπέ εκδοχή του ID.4.
Με μήκος 4,599 μ. (4.582 για την έκδοση GTX), το νέο ID.5, το οποίο είχαμε δει για πρώτη φορά τον πρασμένο Αύγουστο. θα λανσαριστεί εμπορικά το 2022 και θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις ως προς την απόδοση. Η βασική με την ονομασία Pro, όπως και η Pro Performance, θα παίρνουν κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα είναι εγκατεστημένος στον πίσω άξονα αποδίδοντας, στην πρώτη περίπτωση, 174 ίππους και στη δεύτερη, 204 ίππους.
Το ID.5 GTX θα είναι τετρακίνητο, με δύο ηλεκτροκινητήρες, και συνδυαστική ισχύ 299 ίππων.
Όλοι οι εκδόσεις του νέου e-SUV της VW θα είναι εφοδιασμένες με την ίδια μπαταρία. Εν προκειμένω πρόκειται για έναν συσσωρευτή ενέργειας ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 77 kWh, ο οποίος θα εξασφαλίζει με μια πλήρη φόρτιση αυτονομία 520 χλμ. στις πισωκίνητες εκδόσεις και 480 χλμ. στην τετρακίνητη GTX – βάσει μετρήσεων στο πρωτόκολλο WLTP). Η δε μέγιστη ισχύς φόρτισης διαμορφώνεται στα 130 kW, σε ταχυφορτιστή DC.
Η VW αναφέρει ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας του νέου ID.5 είναι 0,26 στις πρώτες δύο εκδόσεις και 0,27 στην GTX.
Παρά κουπέ σχήμα του, το ID.5 προσφέρει μόλις 12 χλστ. λιγότερο χώρο για το κεφάλι στο πίσω μέρος από το ID.4. Το μακρύ μεταξόνιο 2.766 χλστ. παρέχει την απαραίτητη άνεση στο εσωτερικό (σ.σ.: οι ομοιότητες εδώ με τα ID.4 είναι περισσότερο από χαρακτηρισικές), ενώ στο πίσω μέρος θα είναι εφικτή η αποθήκευση αντικειμένων και αποσκευών με χωρητικότητα 549 λίτρα, με τα καθίσματα ασφαλώς στην κανονική τους θέση.
Το VW ID.5 θα είναι εφοδιασμένο με το λογισμικό 3.0 που προσφέρει διάφορες βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένου του φυσικού φωνητικού ελέγχου. Από εκεί και πέρα, βροντερό «παρών» δηλώνει ο ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός, με τη λειτουργία Ambient Lighting να προσφέρει επιλογή έως και 30 διαφορετικές χρωματικές επιλογές. Επίσης, οι υπηρεσίες We Connect παρέχουν στον οδηγό πληροφορίες για την κίνηση στο διαδίκτυο σε πραγματικό χρόνο, ενημερώσεις χαρτών στο διαδίκτυο, πληροφορίες σχετικά με σταθμούς φόρτισης, διαδικτυακό ραδιόφωνο και πολλά άλλα.
Με αφορμή την πρεμιέρα των νέων ID.5 και ID.5 GTX, η VW επισημαίνει με έμφαση ότι έως το 2030, το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη αναμένεται να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα – αριθμός που ισοδυναμεί με περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα. Στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, ο στόχος διαμορφώνεται στο 50%.
Για να επιτύχει αυτούς τους στόχους, η VW θα λανσάρει τουλάχιστον ένα ηλεκτρικό όχημα κάθε χρόνο.