BMW Group: Χάλυβας από «πράσινη» ενέργεια και υδρογόνο
Το BMW Group σχεδιάζει την προμήθεια χάλυβα που θα παράγεται με «πράσινη» ενέργεια και υδρογόνο από τον Αρκτικό Κύκλο.
Το BMW Group, παραμένοντας προσηλωμένο στην προστασία του κλίματος με πρωτοβουλίες και καθιέρωση προτύπων που θα μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές CΟ2, σχεδιάζει από το 2025 να προμηθεύεται ατσάλι το οποίο παράγεται με έως 95% λιγότερες εκπομπές και χωρίς να απαιτούνται ορυκτές πρώτες ύλες όπως ο άνθρακας.
Για το σκοπό αυτό, το BMW Group έχει συνάψει συμφωνία με τη Σουηδική startup εταιρεία H2 Green Steel, που χρησιμοποιεί υδρογόνο και «πράσινη» ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την παραγωγή ατσαλιού. Λόγω της εξαιρετικά ενεργοβόρας διαδικασίας παραγωγής, η παραγωγή χάλυβα θεωρείται μία από τις κύριες πηγές παγκόσμιων εκπομπών CO2.
«Στόχος μας είναι η μείωση των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα χάλυβα κατά 2 εκατομμύρια τόνους περίπου μέχρι το 2030. Η χρήση ατσαλιού που παράγεται με υδρογόνο και “πράσινη” ενέργεια μπορεί να συμβάλλει σημαντικά σε αυτό», δήλωσε ο Dr. Andreas Wendt, μέλος Δ.Σ. της BMW, υπεύθυνος τμήματος Αγορών και Δικτύου Προμηθευτών. «Το ατσάλι είναι απαραίτητο στην παραγωγή αυτοκινήτων και θα παραμείνει σημαντικό για τις μελλοντικές γενιές οχημάτων. Καινοτόμες τεχνολογίες που επιτρέπουν την παραγωγή χάλυβα χωρίς άνθρακα θα συνεισφέρουν σημαντικά στην επίτευξη του στόχου μας για μείωση των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα μας».
Εκτός από την προμήθεια ατσαλιού που παράγεται με χρήση «πράσινης» ενέργειας, το BMW Group και η H2 Green Steel συμφώνησαν επίσης στη δημιουργία ενός κύκλου υλικών κλειστού βρόχου. Η H2 Green Steel θα παραλαμβάνει υπολείμματα από φύλλα μετάλλου, όπως αυτά που προκύπτουν στις πρέσες μετά τη δημιουργία των πάνελ θυρών, θα τα επεξεργάζεται και θα τα επιστρέφει στα εργοστάσια με τη μορφή νέων ατσάλινων ρολών – γνωστά και ως ατσάλινα πηνία. Με αυτό τον τρόπο, οι πρώτες ύλες μπορούν να χρησιμοποιούνται πολλές φορές σε μία κυκλική οικονομία ώστε να προστατεύονται οι φυσικοί πόροι. Επειδή απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή, ο δευτερογενής χάλυβας μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά μέσο όρο από 50 μέχρι 80%, συγκριτικά με το πρωτογενές υλικό.
Το BMW Group ήδη χρησιμοποιεί από 20% μέχρι 100% δευτερογενή χάλυβα στα οχήματά του με τα εργοστάσια πρεσών του ομίλου στην Ευρώπη επεξεργάζονται πάνω από μισό εκατομμύριο τόνους χάλυβα το χρόνο.
«Πράσινος» χάλυβας για το BMW Group από τη Β. Σουηδία
Η H2 Green Steel κατασκευάζει το εργοστάσιο παραγωγής ατσαλιού στην επαρχία Norrbotten στη Β. Σουηδία, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Η περιοχή φημίζεται όχι μόνο για τους… ταράνδους και το εντυπωσιακό Βόρειο Σέλας, αλλά και για το γεγονός ότι παρέχει πρόσβαση σε σιδηρομετάλλευμα υψηλής ποιότητας, καθώς και σε ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, όπως υδροηλεκτρική και αιολική.
Αντίθετα με τις συμβατικές μεθόδους για την παραγωγή ατσαλιού, η εταιρεία χρησιμοποιεί υδρογόνο που παράγεται με τη χρήση «πράσινης» ενέργειας για την αφαίρεση του οξυγόνου από το οξείδιο του σιδήρου. Αυτή η λεγόμενη άμεση αναγωγή σιδηρομεταλλευμάτων παράγει σχεδόν μηδενικές εκπομπές CO2, και μόνο νερό – με αποτέλεσμα να αποφεύγονται κατά 95% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται. συνήθως. Το ειδικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας μέσω υδρογόνου, που χρησιμοποιεί νερό και «πράσινη» ενέργεια από την περιοχή, θα ενσωματωθεί απευθείας στο εργοστάσιο παραγωγής χάλυβα. Η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσης τοπικά παραγόμενη «πράσινη» ενέργεια για τα υπολείμματα της διαδικασίας παραγωγής.
Μπαταρίες από την Σουηδική Northvolt για το BMW Group
Η εταιρεία Northvolt, που αναπτύσσει και κατασκευάζει κυψέλες μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αξιοποιεί επίσης τις δυνατότητες «πράσινης» ενέργειας του Σουηδικού Βορρά.
Πέρσι, το BMW Group υπέγραψε μακροπρόθεσμη συμφωνία προμήθειας κυψελών μπαταριών με τη Northvolt. Από το 2024, οι κυψέλες μπαταριών θα παράγονται στο Ευρωπαϊκό gigafactory της Northvolt το οποίο είναι υπό κατασκευή στο Skelleftea, στη Βόρεια Σουηδία. Η εταιρεία θα χρησιμοποιεί μόνο «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια από τοπικά παραγόμενη αιολική και υδροηλεκτρική ενέργεια για την κατασκευή κυψελών μπαταριών.